Stand en trens past niet in mond iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Stand en trens past niet in mond iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 11:24

Via iemand wil ik vragen of jullie dit al eens hebben gehoord, mee hebben gemaakt?
Tussen de hengsten tand en kies zit normaal een stuk waar je stang tussen ligt.. bij dit paard (kwam de paardentandarts achter) is dit deel gebolt dus de stang past niet in zijn mond.
Nu heeft ze wel eens gehoord van aparte stangen die er wel in kunnen, maar met een gewone kan zijn mond dus niet dicht.
De paarden tandarts had dit nog nooit gezien of mee gemaakt..
Toch gaan ze dalijk het Z in en wil ze graag met stang en trens gaan rijden...
Hebben jullie dit mee gemaakt, ervaringen mee en een oplossing voor?
Alvast bedankt!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:34

zo'n aparte stang die wel in de mond kan?

[o]

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:45

In het Z mag je ook gewoon met een trensje starten, dat kan natuurlijk ook Lachen

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 11:56

Ze wil graag met stang en trens om het paard beter te kunnen corrigeren..!
En in de ruitersportzaak hebben ze er ook nooit wat van gehoord, weten het ook niet!
Dus vandaar mijn gedachte dat misschien iemand het bokt wel zou kunnen weten..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:42

Ik denk toch dat ze geen keus heeft, of ze moet die speciale stang weten te vinden...

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat je een Z-proef ook op een trensje moet kunnen rijden, maar dat is weer een andere discussie.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:46

Het vorige paard van een vriendin van mij had een heel klein bekkie.
Daar paste ook de hele ijzerwinkel niet in. Die is dus gewoon op trens blijven rijden.
Enige alternatief was een hele dunne stang en een nog dunnere trens, maar daar liep hij niet fijn op. (En zij reed er niet fijn mee.)

Navragen is beter dan afvragen.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:54

Als de stang en trens niet in de mond van het paard past, hoe weet ze dan of ze bij dit paard stang en trens moet gebruiken om het paard goed te kunnen corrigeren?
Ik ben van mening dat je een Z-proef gewoon op een trensje moet kunnen rijden en dat de stang en trens alleen is voor de finetuning, het kleine beetje extra waarmee je net wat sneller en met stillere hand kunt aangeven wat je van het paard verwacht.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 17:14

Mijn vraag is dus niet of het handiger is om met trensje te blijven rijden.
Ik wil gewoon weten of iemand anders dit ook al eens heeft ervaren, zelf heeft ze al wat paarden op hoger niveau gereden.
En corrigeren dat maakte ik er van, zij bedoelt ook de wat extra.. en als er iets anders voor is zou ze dit graag proberen.
En ze wilde weten of iemand er ervaring mee had, ook had meegemaakt en hoe die is verder gegaan.
Dus jasmijn bedankt daar heb ik iig wat aan Lachen

Hoe de werking ligt van een stang en trens weet ze zelf wel, maar wilde weten of nog iemand er ervaring mee had omdat de tandarts er zelfs nog nooit van had gehoord..!
Iig thnx..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nezumichan en 44 bezoekers