hoe vaak verwisselen jullie je dekjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:38

My god, wat wassen en wisselen sommigen van jullie veel Bloos! Mijn bijrijdpaard heeft twee dekjes, één dikke en één dunne. De dunne ligt nu al een paar maanden onder het zadel Nagelbijten / Gniffelen Het dekje droogt wel elke keer na het rijden, maar gewassen wordt hij niet. Ik merk ook niet dat hij super vies is, er zitten haren op, maar eens in de zoveel tijd borstel ik die eraf en kan het dekje weer mee. Mijn paard zweet toch best veel.
Ik denk ook niet dat mijn moeder er zo blij mee zal zijn als er 3 keer per week een dekje gewassen moet worden Haha!

Ben ik nou de enige die niet elke week verwisselt en wast? Verward

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:49

ik heb op stal altijd 2 dekjes bij de hand. Als ik heb gereden doe ik er een schoon dekje onder zodat de ander kan drogen, als ze vies zijn gaan ze mee naar huis en neem ik weer 2 andere schone mee.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:31

Mininstens 1 x per week ! Ik kan er absoluut niet tegen om een dekje dat vol met opgedroogt vuil zweet hangt op mijn paard te leggen Haha! . Het hangt natuurlijk van het weer af, in de zomer wanneer het echt warm is dan neem ik het al sneller mee naar huis omdat ze dan ook extra zweet.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:49

Ik doe er ook ieder week een schoon dekje onder. Jacks zweet best veel en als ik het dekje er te lang onder laat liggen droogt het niet echt goed meer en gaat het ruiken. Ook is het wel leuk om er weer eens een ander kleurje onder te hebben.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 07:51

Ik was mijn dekjes om de 3 a 4 keer. Witte was ik na iedere training. Donkere kleuren gaan wat langer mee.
Ook ik haal mijn dekjes onder het zadel vandaan na het rijden. Op zijn kop laten drogen en 1 of 2 dagen later nog een keer gebruiken. Ook ik heb dus net als andere bokkers zo'n 4 a 5 dekjes in gebruik......