Witte haren op schoft door Ankypad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Witte haren op schoft door Ankypad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 10:49

Mijn verzorgpony Colette heeft een paar witte haren op haar schoft gekregen. Nu denkt de eigenaar dat het door het schuren van mijn Ankypad komt, omdat de pad sinds 2 maanden gebruikt wordt.
Persoonlijk denk ik dat de haren komen door een te grote vliegendeken. Het uiteinde van de deken ligt namelijk net op de schoft. Ook heb ik een aantal andere schuurplekken (de haren zijn voor de helft er af geschuurd) op de schouders en boeg gevonden die zeker van de deken zijn.

Zou het dus mogelijk zijn dat de witte haren zijn ontstaan door de Ankypad?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:51

Ja hoor, dat is mogelijk. Die Anky-pads hebben totaal geen model in de bovenlijn, waardoor hij snel op de schoft schuurt.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:11

Als je ook witte haren op de schouders vind dan lijkt mij dat het meer komt van dat erge grote deken waarmee ik haar in de wei zag staan!

Ik heb er totaal geen last van met de Anky-pads, ik vind het zeer fijne dekjes. Bij mij schuurt hij totaal niet vind het een ideaal dekje!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:15

Als jij je pad goed in de kamer trekt zodat ie niet over de schoft schuurt zou het niet kunnen. Maar als je daar niet op let, dan is het zo gebeurd (niet alleen met een Anky pad trouwens)

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:17

Het lijkt mij (heb zelf geen Anky-pad, wel andere pads) dat de Anky's net te kort zijn om ze lekker in de kamer te kunnen trekken waardoor het zou kunnen dat die witte haren daarvan komen. Voel tijdens het rijden gewoon een paar keer of de pad op de schoft drukt of nog steeds 'los' van de schoft ligt. Maar het zou inderdaad net zo goed van een verkeerd liggende deken kunnen komen hoor! Het gewoon even goed in de gaten houden en eventueel een bontje op de vliegendeken naaien (en is die deken nu nog echt nodig? anders zou je hem er ook af kunnen halen!)...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:18

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het dekje niet in de kamer trek, maar dat doen we beiden niet. Hebben we ook nooit gedaan. Dan vind ik het wel apart dat het juist nu gebeurd Verward

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:19

Marrie schreef:
Als je ook witte haren op de schouders vind dan lijkt mij dat het meer komt van dat erge grote deken waarmee ik haar in de wei zag staan!

Dat heet een jurk Clown

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:29

Ik trek hem meestal wel in de kamer. Vind hem ook niet kort daarvoor.

Als je dat bij de alle dekjes niet doet lijkt mij het dat t niet door het ankypad komt want dan moet t ook bij de rest van de dekjes gebeuren!
Ik denk gewoon door die jurk Haha!
Ik heb gezien hoe vreselijk té groot die is, past voor geen meter!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:42

Kusia schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het dekje niet in de kamer trek, maar dat doen we beiden niet. Hebben we ook nooit gedaan. Dan vind ik het wel apart dat het juist nu gebeurd Verward



Dat is toch wel een beginsel van het begrip "opzadelen" !
Hoe voorkomt men drukplekken? Door de schoft vrij van drukkingen te houden, het zij door een slecht passend zadel of door een drukkend sjabrak.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:48

Gelukkig heb ik nooit een zadelcursus gehad en heeft niemand me er over aangesproken, dus kan me nu ook niet schuldig gaan voelen Lips are sealed

Maar zou iemand het dan kunnen verklaren waarom het al 9 jaar 'goed' gaat en er nu ineens witte haren verschijnen?

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:11

Kusia schreef:
Maar zou iemand het dan kunnen verklaren waarom het al 9 jaar 'goed' gaat en er nu ineens witte haren verschijnen?


Door d'r jurk

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:13

SOmmige dekjes trekken sneller strak over de schoft dan anderen, hangt af van het model.

De normale dekjes die tekort zijn trekken ook makkelijker strak doordat de lussen van je singel niet hoger kunnen bijvoorbeeld.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:14

Misschien dat die pad omdat hij dikker is toch meer drukt op de schoft dan je normale dekjes? En die pad heb je nog geen 9 jaar . Ik heb pads van divoza en andere 'goedkope' merken, deze zijn iets dunner maar daardoor ook veel soepeler en makkelijker in de kamer te trekken (ook omdat ze wat langer zijn, hoe vaak zie je niet dat een Anky-pad echt maar net onder een zadel uitkomt?). Vind ze echt ideaal en had ze al voordat de Anky-pad op de markt kwam. En normale dekjes hebben uit zichzelf al echt die vouw in het midden waardoor ze automatisch al iets in de kamer komen te zitten (leg maar zo'n dekje gewoon los op de rug, dan zie je dat die niet plat komt te liggen, door de vouw blijft hij een stukje 'boven de ruggegraat hangen', een pad ligt wel strak over de rug). Maar het hoeft dus echt niet van je pad te komen he, een deken die niet goed ligt is net zo funest Knipoog !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Foreverkliek, irene_sarah, LouLouB, MyChoice, NRJ en 135 bezoekers