Emigreren...paard mee??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:09

Ik denk dat het ook belangrijk is dat je als je met paard en al emigreert je je paard verhuist op een tijdstip in het jaar waarop het temperatuur/klimaatsverschil tussen de 2 landen het kleinst is. Als ik ooit nog naar Australie mocht emigreren zal ik mijn paarden dus zeker niet in nov/dec/jan/feb (koud hier, erg warm daar waar ik naar toe zou gaan Knipoog )verhuizen maar rond mei aangezien de temperaturen dan ongeveer hetzelfde zijn in het land van vertrek en het land van aankomst.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:25

Kennissen van mij zijn een tijd geleden naar Portugal geemigreerd en hebben hun paarden mee genomen.
Dit is hun website:
http://www.portugal-te-paard.com/

Wat betreft het klimaat, daar zou ik me niet al te druk over maken daar kunnen ze zich wel op aanpassen (of heb je een koudbloed, dan is het misschien iets lastiger, maar vast ook niet onmogelijk). Die kennissen hebben de paarden door een professioneel paardenvervoer bedrijf laten brengen. Naar Curacao moet je natuurlijk vliegen... Dat kost een zak geld, maar verder zijn die mensen natuurlijk wel bekend met paarden vervoer. Met zulke grote afstanden heb ik geen ervaring. Mijn trainer is in de tijd dat ik bij haar reed wel met een paard naar Saoedie Arabie gevlogen en dat was verder geen probleem.

Wat betreft hoefsmit en veeartsen: die zijn er ws niet zo veel. Die kennissen van mij hebben zelf leren bekappen voor ze weg gingen en hebben een eigen apotheek aangelegd zodat ze het meeste zelf kunnen (moet je wel de kennis voor hebben natuurlijk). Als ze een DA nodig hebben dan moeten ze daar een eind voor rijden. Ook het krijgen van goed voer viel niet mee. Maar hoe dat zit in Curacao weet ik niet...
Maar dit zijn allemaal dingen waar je ook mee te maken krijgt als je je eigen paard niet mee neemt, maar daar een paard koopt. Ik weet niet of dat je overweging is?
Een paard daar krijgen en zorgen dat ie daar ook happy wordt dat moet lukken!

[/quote]

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:46

Ik heb t laatst aan mij da gevraagd, omdat als ik naar Spanje ga met mn vriend, ik Onyx toch zeker mee ga nemen (anders ga ik niet mee Knipoog )
Die vertelde inderdaad dat met het vliegtuig ongeveer 15.000 euro kost, omdat je dan een speciale container af moet huren etc. Met de vrachtwagen is een stuk goedkoper, dat moet je dan wel bij een erkend bedrijf doen, die dan een vervoersplan op moeten stellen, waarin staat waar, wanneer en hoe lang ze stoppen om de paarden te voeren/ water te geven en waar ze heen gaan uiteraard. maarja, dat geldt niet voor een eiland... Scheve mond

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:55

Naar Spanje zou ik zeker niet gaan vliegen! De impact van vliegen is voor paarden veel groter dan per vrachtwagen. als je het door een erkend bedrijf laat doen gaat dat prima. Die mensen rijden ook racepaarden door heel europa en hebben erg veel ervaring met paarden.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:07

Ik heb net even gebeld met het paardenvervoerbedrijf dat de KLM gebruikt, een verhuizing naar Curaçao voor meerdere paarden kost € 6.100 per paard, als het om één paard gaat nog wat meer.
Meenemen is wat mij betreft dus alleen een optie als ik definitief in een land blijf, niet voor de anderhalf a 2 jaar die ik in gedachte had.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:03

6100 maar!!! Serieus, ik dacht dat het veel meer was! Komt ook niet echt overeen met de 15.000 van Hebrino Verward (ik dacht ook dat het zoveel was, voor binnen europa, dus daarbuiten nog wel meer...)

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:22

Heb je misschien een website van zo'n paardenvervoer bedrijf...? En kunnen hun ook niet een keer in de zoveel tijd een lading pavo meenemen?;)

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:47

Katja schreef:
Ik heb een paar jaar geleden voor mensen een paardje gezocht die naar Curacao ging.
Hij doet het daar prima. De meeste paarden zijn geimporteerd en wennen er allemaal aan.


Dat betreft mijn vorige paard (overigens M-dr. en M-spr. Haha! )
Hij wint veel dr.wedstrijden en heeft het nog steeds (we zijn nu 3 jaar verder) reuze naar zijn zin.

Net als mensen kunnen paarden zich goed aan een ander klimaat aanpassen. (voor geïmporteerde ijslanders is Nederland een soort Curacao Cool )

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:15

Ik ken Potijk in Geesteren, of ze een website hebben weet ik niet. Ik zou even gaan googelen op internationaal paardentransport ed.

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:52

qoute:
6100 maar!!! Serieus, ik dacht dat het veel meer was! Komt ook niet echt overeen met de 15.000 van Hebrino (ik dacht ook dat het zoveel was, voor binnen europa, dus daarbuiten nog wel meer...)

Dat is wat mijn da vertelde...ik weet niet beter toch vind ik het veel geld eerlijk gezegd! Nee het was niet mijn plan om Onyx met t vliegtuig te vervoeren, maar als het niet vel verschil maakte, had ik dat denk ik wel gekozen, ik vertrouw toch net iets meer op een stel piloten dan van die mafkezen die je ooit op de weg ziet... Scheve mond

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:15

DJQuarter schreef:
Heb je misschien een website van zo'n paardenvervoer bedrijf...?

Ik heb alleen een telefoonnummer gekregen, maar volgens mij heette het Horse International (of andersom). Wie weet vind je wat met Google?!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:09

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met t verhuizen van hun paardjes naar Spanje en waar je allemaal rekening mee moet houden? En weet iemand hoe t daar gesteld is met de sport?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:53

Wij hebben wel eens een paard naar Spanje verkocht en die had het daar snel naar d'r zin.
Opletten dat je een goed transportbedrijf hebt.
Qua sport zit in Barcelona een hele grote club verder zou ik het niet weten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:54


elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:56

vindt dressuur leuk en heb een D pony Verdrietig

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:17

elibeest schreef:
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met t verhuizen van hun paardjes naar Spanje en waar je allemaal rekening mee moet houden? En weet iemand hoe t daar gesteld is met de sport?


Als het daar een beetje zo is als in Portugal, zou je even naar mijn eerdere post kunnen kijken. Verder zitten er volgens mij mensen uit spanje op Bokt, in elk geval 1. Die moet je meer kunnen vertellen!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 07:35

Sowwww 2 maanden Bloos! das wel errug lang zeg....pfff

Maar als k naar curacao ga....blijf k er voor altijd Haha! als het goed is Tong uitsteken

Maar mooi domme regels dan, ik had wel gehoord dat ze van die strenge regels hebben maar dit....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:25

Hmm... quarantaineregels zijn IMO niet dom. Die zijn bedoeld om zoveel mogelijk uit te sluiten dat er vreemde veeziektes het land binnenkomen. Alleen maar heel slim!

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 23:34

Karin schreef:
Hmm... quarantaineregels zijn IMO niet dom. Die zijn bedoeld om zoveel mogelijk uit te sluiten dat er vreemde veeziektes het land binnenkomen. Alleen maar heel slim!


Ja dat vind ik ook geen domme regels, ik vind juist ook dat dat hoort!

Maar k vind het dom dat als je je paard Curacao binnen hebt gebracht dat het heel lastig is om um weer naar Nederland te krijgen....

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 14:11

Iemand die nog iets weet??

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:09

Paarden hebben een enorm goed aanpassings vermogen. Kijk alleen al naar die sport en racepaarden die continue de hele wereld over gevlogen worden voor westrijden! Dus eigenlijk zijn de vervoerskosten de enige zorgen die hoeft te hebben. Het paard past zich wel aan in het nieuwe klimaat. Trouwens, vliegen is ook fijner voor een paard als je een grote afstand moet afleggen. Je bent er natuurlijk sneller maar een vliegtuig is ook iets comfortabeler dan een schommelende trailer.

Mac schreef:
Texas is een beetje het hart van de westernsport en westernfok. Daar is het klimaat ook behoorlijk straf voor de paarden. Er zijn daar idd geen weilanden met gras, maar de paarden staan daar in grote zandpaddocks en krijgen als ruwvoer dus altijd (geimporteerd) hooi. Trainen doen ze daar heel vroeg in de ochtend of 's nachts. Het kan dus wel, maar je moet het ritme van de paarden (en van jezelf) er op aanpassen.


Uh....waar in Texas ben jij geweest? Haha! Je hebt in Texas prachtige grote weilanden met dik gras hoor, je hoeft niet eens bij te voeren! Helemaal nu met alle regen. Okee, mischien in het westen, daar is alles wat kariger en zul je moeten bijvoeren. Hooi wordt gewoon in Texas gemaakt hoor, er zijn zat prachtige weilanden die gehooid worden. Zou lekkere dure aangelegenheid worden als het hooi geimporteerd moest worden Tong uitsteken .