exceemdeken (Ivanhoe) en regen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

exceemdeken (Ivanhoe) en regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 22:02

Guinness staat nu sinds een week of 3 onder de halsdeken van Ivanhoe, omdat ze steeds meer last kreeg van zomerexceem. Ik ben erg tevreden, de deken blijft perfect liggen en lijkt Guinness absoluut niet te storen. Ze heeft duidelijk veel minder jeuk !!

Maar nu vraag ik me af, hoe andere gebruikers dat doen met regen: Guinness draagt de deken 24 uur per dag, ook nu de dagen wat regenachtiger worden, gevolg: deken wordt nat. Op zich niet zo'n probleem, want tot nu toe moet ik zeggen dat de deken redelijk waterdicht is, als ik de deken afhaal is ze eronder nauwelijks nat terwijl de deken van de bovenkant wel heel nat aanvoelt.
Het duurt erg lang vind ik voordat de Ivanhoe deken weer echt goed droog is.

Laten jullie de deken gewoon op, of halen jullie hem toch zoveel mogelijk af met regen (en dan snel weer op als het weer droog is Verward ), lijkt me bijna ondoenlijk, maar een natte deken op, lijkt me ook niet echt gezond ?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:02

Ik heb geen ervaring met Ivanhoe maar wel met Boett, maar die dekens zijn nogal soortgelijk.

Bij regen houdt mijn pony haar deken op, tenzij het echt lang giet. Dan wordt er van de gelegenheid gebruik gemaakt om dat deken even in de wasmachine te doen en dan krijgt ze 't weer op zodat het weer even droog is...

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 19:05

Dank je Elandje, voor je reactie.
Heeft niemad anders daar nog meer over te zeggen ?!?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:23

Nou, de Ivanhoe is wel heel andere stof dan de Boett... Ik heb altijd de Boett op Siki, maar wilde iets anders proberen, iets slijtvasters. Mijn ervaringen met de Ivanhoe zijn niet zo best, sorry. Ik vind dat de stof niet goed ademt, Siik stond er onder te zweten, dat was me met de Boett nog nooit zo opgevallen. Bovendien was hij na 3 dagen al kapot...
Ik vond de Boett 'luchtiger' zal ik maar zeggen, deze was ook altijd zomaar weer droog en die hield ik ook altijd op met regen.

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:30

Ik heb een Harry's Horse exzeem-/vliegendeken. Hierbij zit een losse hals.
Ik heb aan deze hals knipsluitingen gemaakt, voor het snel op- en afdoen.
Verder heb ik een normale regendeken (Rhino). Hier heb ik 3 D-ringetjes gemaakt bij de hals. Ik kan nu dus het halsstuk van de HH zowel op de vliegendeken als op de regendeken gebruiken.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:48

Alet schreef:
Nou, de Ivanhoe is wel heel andere stof dan de Boett...


Oei, dat wist ik dus niet. Ik heb de Ivanhoe alleen nog maar op foto gezien.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:31

Ik laat de Boett deken er gewoon opliggen, hij droogt echt snel. Als het uren blijft regenen gaan ze bij mij naar stal en hang ik de deken te drogen. Maar ook als de deken nog niet droog is en ze gaan weer naar buiten, leg ik 'm er gewoon weer op. Geen enkel probleem bij die van mij.