Fisio vraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Fisio vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 18:52

doordat mn paardje zeer schaars in der bespiering staat moet ik veel bergjes en door mul zand rijden.
Ik ben hier nu al een tijdje mee bezig en ik merk dat ze last krijgt van spierpijn.. dit was ook niet geheel te voorkomen..
Door dat ze ook nog scheef bespierd is van het 'op rust staan' 1,5 jaar lang ben ik bang dat ze last van der rug gaat krijgen..
Om dit te voorkomen wil ik een fisio laten komen die der ff lekker los kan maseren en kan controleren of het al de goeie kant op gaat..

nou had ik een paar vraagjes:

* Hoe kom ik hieraan
* Hoe duur is het
* Is het wel nodig? ( ik merk wel dat ze heeel af en toe reageerd als ik der rug poets)
* Zijn er lange wachtijden

kunnen jullie mij hier antwoord op geven?
thnx..

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:59

Je kan gersut eens een fisio bellen met je vragen.Die kunnen ze vast wel beantwoorden.
Ik heb het nummer gewoon via via gehad.
Ik betaalde 15 euro voorrijkosten en geloof iets van 25 per behandeling.Kan iets minder zijn hoor weet het niet uit mijn hoofd.
Wacttijden waren er niet belde en ze kwam al de week erna.
Ik kan je anders van de week wel het nummer geven van de fisio die mijn paard behandeld heeft als je daar intresse in hebt.
Ik weet alleen niet of ze naar monster/den haag komt maar dat kan je altijd vragen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:07

ahh.. zou ik echt super vinden..

waarvoor heb jij hem gebeld.. en heeft het geholpen..

ik ken veel verhalen dat ze weinig tot geen verschil merkte..

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:11

Ik heb hem nu niet bij de hand dus pb hem morgen even door.
Ik heb haar gebeld omdat amber al een tijd echt vast zat.Nadat ik controle had laten doen door de veearts en die zei van het komt doordat ze nog jong is en net onder het zadel heb ik een paar maanden later in overleg met mijn instrutrice de fisio gebeld dit omdat we echt dachten dat het niet door het jonge kwam.
Onze gedachte werd bevestigd want madam zat vast in haar nek(tussen wervel 3-5 en wervel2-6 )haar rug bij de lenden haar spieren die haar voorbeen naar voren moest plaatsen(kom even niet op de naam) en ze is scheef.
Ik en mijn instructrice merkten wel degelijk verschil.
Nou wil ik dalijk haar nog eens bellen kijken of er nog verbetering is of dat het verslechterd is.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:19

ik merk het idd met rijden ook.. doordat ze op rust heeft gestaan is ze diagornaal gespiert.. en niet minimaal maar heel erg.. als je achter der staat zie je gewoon dat de ene kant van der kont hoger is dan de andere kant..

met rijden is ze rechtsom bijna niet te buigen ook kan ze niet meer rechts galoperen omdat ze te bol gebogen is aan die kant. Het word al wel veeel minder we zijn goed op weg en merk wel degelijk al verschil.. maar dat ik af en toe opmerk dat ze der rug verkrampt bij poetsen doet me schrikken.. ben gewoon bang dat ik der straks verpest ofzow!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:23

Ik herken aardig wat dingen in je verhaal dus misschien toch een goed idee om de fisio even te bellen.
Je legt gewoon uit wat je zelf ziet en vraagt of het nodig is om langs te laten komenen dan krijg je van zelf antwoord.

Kijk dat het rijden beter gaat is natuurlijk altijd een goed teken maar misschien helpt het je door bewijze van met masseren om haar losser te krijgen en misschien met bijgezet longeren(moets ik ook doen 2maanden langen elke dag).Wie weet versnel je dan het proces.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:28

dat hoop ik dus ook.. ik ben best in staat mn paardje goed dressuur matig te rijden en het probleem om te lossen.. maar ben niet in staat dit ff zomaar te doen daar heb ik de cappiciteiten en ervaring niet voor.. moeilijk om het toch uit handen te moeten geven..

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:31

Hoezo moeilijk??
Ze leert je het gewoon en kwam bij mij eerst elke week(half uurtje) daarna om de 2 weken in die tijd moet je het toch zelf doen,en dat leert zij je.
Ik maak er nu nog gebruik van.Ik masseer amber zelf en doe ook rek oefeningen en zo probeer ik het bij te houden en dat moet geen kwaad kunnen.
Dus ben blij dat ik het in dat half uurtje per keer geleert heb en dat een ander het "voor gedaan"heeft.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:32

owwww wat koewl!! dat vind ik wel heeel gaaf Haha!