Rits in leren laarzen zetten, doen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:21

Ik heb anderhalf jaar terug ritzen in mijn laarzen laten zetten en dat had ik al veeeeel eerder moeten doen. Wat ontzettend ideaal is dat. Niet alleen de pasvorm word iets ruimer maar je hebt geen gewurg meer wanneer je kuiten zijn opgezet. Heerlijk.

Ik heb ze aan de buitenkant van de baleinen laten zetten en inderdaad wat Zep zegt aan de bovenkant gaan de ritzen nu wel kapot. Misschien is het inderdaad een goed idee om poloritzen te laten zetten.

Ik heb de ritzen door een schoenmaker laten zetten. ik was in totaal 24 euro kwijt en voor die prijs heeft hij ook mijn complete laarzen een beurt gegeven, nieuwe rubberzool en de zijkant van de zolen zwart gemaakt. Ik ben er heel tevreden over.

^&+ 20 mei 2016


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:30

Ik heb ongeveer 3 weken geleden ritsen in m'n Petrie's laten zetten en het is echt super, ik kan er weer gewoon in Haha! Ze zijn bij mij ook ongeveer een cm naast de balein aan de buitenkant gezet, heel netjes ook. Ik heb het laten doen door de schoenmaker en was € 45,- kwijt Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:24

Ik bel vandaag de Ruitersportzaak waar ik ze heb gehaald even, dan hoor ik het vast wel. Ik denk dat ik ze wel naar de schoenmaker doe als het geen garantie is, ik heb ze sinds midden januari, acht maanden dus. Opsturen naar Cavallo is me dan veel te duur en ik ben ze zo lang kwijt. Scheve mond Ik rijd altijd met die laarzen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marian
Berichten: 63
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Een gehucht in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:05

Mijn vriend heeft ook ritsen in zijn Petrie laarzen laten zetten, net als PascalB. Alleen zitten de ritsen bij zijn laarzen dichter bij de balein, dat staat toch wat netter, want dan zie je ze bijna niet. Als de ritsen daar zitten heb je ook geen last met het dragen van sporen.
Het is heel netjes gedaan bij hem en ze zitten er al zeker anderhalf tot twee jaar in. Hij heeft het laten doen bij Hyporama in Rotterdam.

Na zes dagen werken, mogen mijn paarden een dagje rust !

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:36

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik er bijna niet inkwam en er nog veel moeilijker uitkwam. Ik heb ze toen 1 x laten oprekken en dit hielp even. Daarna heb ik er ritsen in laten zetten en dat had ik echt veeeel eerder moeten doen! Ideaal!!! OK dan!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:18

Ik vind het van een paar mooie laarzen eeuwig zonde om er een rits in te laten zetten. Ik vind het gewoon echt niet mooi
Maar als het alternatief is dat je er alleen nog maar naar kunt kijken en ze niet meer kunt dragen... Tja, dan moet je toch wat.

Ik heb bruine laarzen, die me al 4 jaar op ieder moment van de dag prima passen gelukkig. Als daar ooit een rits in zou moeten, dan lukt het vast niet om die in exact dezelfde kleur bruin te vinden en een zwarte rits erin lijkt me wel zo ontzettend lelijk....

Nulla tenaci invia est via

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:29

Doen!!!
Ik heb sinds kort ook ritsen in m'n petries en het bevalt me uitstekend *LOL*
Bij mij zitten ze direct naast de balein aan de buitenkant, zo zie je er niets van en je beschadigd ook niets aan je paard/zadel Knipoog

Ik heb ook vanalles al geprobeerd, oprekken, stukje erbij in, maar niets hielp echt, ik kon er namelijk wel in, maar zodra ik ze aan had kreeg ik kramp in m'n kuit Bloos! Echt pijnlijk!
Bij de Fries steeg ik op en liet even m'n benen bungelen, dan kon de "spanning" eraf, mar bij mijn 3 jarige leek me dat geen goed idee Tong uitsteken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:08

Margreet schreef:
Ik vind het van een paar mooie laarzen eeuwig zonde om er een rits in te laten zetten. Ik vind het gewoon echt niet mooi
Maar als het alternatief is dat je er alleen nog maar naar kunt kijken en ze niet meer kunt dragen... Tja, dan moet je toch wat.



Ik vind het heel erg meevallen hoor, je ziet ze bijna niet! Ik heb gewone standaard zwarte petries en vind ze er ook met rits heel netjes uitzien! Misschien heb ik nog een foto, ff zoeken!
Edit: geen foto helaas...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:11

Ik heb vroeger ook ritsen in mijn leren laarzen laten zetten toen ik nog dressuur reed, en was er ook erg blij mee. En idd, wat is het alternatief als je het niet zou doen en er dan echt niet meer in komt? Meteen maar nieuwe laarzen kopen?

Bij mij zaten de ritsen aan de buitenkant, vlak naast de balein die er nog in zat.

Je suis Charlie.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:23

Bij mij is het erg lelijk geworden. De rits, en het leer erom heen is erg gaan "bobbelen". Ik rij er nu nog wel mee rond, maar ik raad het niet aan!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:03

Emeraldo schreef:
Bij mij is het erg lelijk geworden. De rits, en het leer erom heen is erg gaan "bobbelen". Ik rij er nu nog wel mee rond, maar ik raad het niet aan!


Waar heb e het laten doen dan?? Ik heb ze teruggestuurd naar petrie en ze zijn supermooi geworden!!
Soms zie ik idd ook zwarte laarzen met een grote brede zilveren rist erin, dat ziet er idd niet uit!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:05

Ik heb het laten doen bij een ruitersportzaak. Het is wel een zwarte rits, maar het is een beetje hobbelig geworden.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 14:32

De mijne staan nu bij de schoenmaker. Kostte wel 22 euro!!! om ze erin te laten zetten en ik won er 1 tot anderhalve cm. bij en als ik wilde nog meer. Hij vertelde mij ook dat oprekken bij laarzen met een harde schacht niet gaat (jaja, daar gaat het l*lverhaal van de zadelmaker) en ze zijn vrijdag klaar. Dan krijg ik ook gelijk een nieuwe rubber zool en een nieuwe hak. OK dan!

Toos paardloos

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:00

ik heb dat ook laten doen met mijn rijlaarzen een rits erin maar dat heb ik wel laten doen in de ruitersport winkel en dat koste 30 euro nou en ik zou niet anders meer willen want dat gekloot met die laarzen rekkers enzo. succes ermee.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:20

lonnie schreef:
Niet doen!!!!!! heb ik dus vorig jaar gedaan, mijn laarzen zijn er helemaal van naar de kl*ten gegaan....Op een gegeven moment kwam ik ook niet meer in mn laarzen, bij een goede schoenmaker ritsen erin gezet (kost geen 25 maar ruim 50 euro!) en dat was heel lelijk. Maargoed, ik kon weer rijden, maar na een tijdje werden ze ook met rits te klein (scheelt maar iets van 1-hoogstens 2 cm) en bovendien waren mn ritsen na n maand kapot...

Toen maar nieuwe gekocht, maatje breder, die nu dus ook niet meer passen ( Boos!) maargoed.

Ik raad je aan om je laarzen te koop te zetten nu ze nog goed zijn, en van het geld dat je daaraan overhoudt nieuwe kopen (of bijleggen)


Ik zei ook een goede schoenmaker. Bij ons is het heel mooi geworden hoor. Scheelt nogal een zak met duiten.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:22

Ik heb mijn laars inmiddels laten repareren door een schoenmaker die me aangeraden werd door de ruitersportzaak waar ik ze gekocht had. Heb ik expres gedaan omdat hij veel laarzen repareerde voor hen. Perfect in orde nu!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers