Wat voor materiaal halsterhoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Wat voor materiaal halsterhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 21:27

Ik woon bij Apeldoorn, heb nu van hoofdstellen.nl een bitloos hoofdstel hier liggen (niet van mij, geleend) maar ik denk niet dat dit "HET" materiaal is voor lange buitenritten, het gaat denk ik schuren plus aan de binnenkant zag ik een aantal afwerkingsrandjes die er hard uitzagen. Jammer, want ik vond juist die rood - zwart - rood gestreepte van hoofdstellen.nl zo mooi.

Misschien heeft iemand tips wat voor materiaal ik het beste kan nemen, en wat voor sites er nog meer zijn, ik heb goedhard en equestrian nomads bekeken. Maar daar kan je volgens mij alleen maar 1 egale kleur, en ik vond die streepjes nou juist zo leuk... Verdrietig Er staat soms wel dat je twee kleuren moet opgeven maar ik weet niet, hoe zit dat nou precies, waar geef je dan twee versch. kleuren voor op? Zijn er nog meer sites waar je gestreepte halstehoofdstellen kan kopen, en wat voor materiaal kan ik nou het allerbeste nemen voor lange buitenritten? (en zijn gestreepte in dat materiaal verkrijgbaar...) Hopelijk kan iemand mijn vragen beantwoorden, alvast bedankt endurance-experts! Knipoog


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:29

www.singlefooter.nl

zij verkoopt ook gestreepte halsterhoofdstellen. Ik heb er zelf 1 in rood zwart, is heel zacht materiaal. En erg mooi.
Joelledsr heeft ook zo'n hoofdstel.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:35

En die was stuk na mijn eerste wedstrijd Boos!
Ben er dus niet zo heel blij mee

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 21:37

Dat is nylon-materiaal, toch? Ik heb het vandaag in m'n handen gehad, een cobmaat die net tot net niet past (eigenlijk net iets te strak, terwijl het qua frontriem enz. wel goed past) maar er vielen mij aan de binnenkant ook van die afwerkrandjes op, die leken me best scherp. Aangezien ijslanders niet laten merken als ze pijn hebben wil ik het risico er eigenlijk niet op nemen dat hij het eigenlijk niet fijn vind zitten, en vervolgens gewoon doorloopt voor me. Scheve mond dus ik zat te denken aan niet-glimmend materiaal, zilco?, of biothane? Want hoofdstellen.nl = singlefooter. Lachen Die rood zwart leek mij dus mooi, maar ik vond het materiaal niet zo als ik had verwacht, toen ik het eenmaal in m'n handen had. Erg nylon-achtig en het voelde niet heel zacht aan.

Misschien andere mensen die hier en / of met andere websites ervaring hebben? Het probleem is dat je niet zomaar even langs kan wippen en passen enzovoorts, omdat het geen ruitersportzaakjes om de hoek zijn. Scheve mond

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:37

ooh jaaa, de gespen zijn niet zo heeeel erg sterk.
Maarrruh, niet ieder paard doet zo raar als Fiesta hoor!! Knipoog

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:42

Het is geen nylon, mijn volbloed krijgt er geen schuurplekken van. En die heeft best een gevoelig huidje.

Maar biothane is ook heel fijn spul. Maar dat voelt in eerste instantie dus wel hard aan. En toch hebben ze daar helemaal geen last van. En je pleurt het zo in de afwasmachine, blijft het nog mooi ook. En wel sterke gespen Lachen

Zilco vind ik ook heel erg mooi materiaal en is zeker ook goed. Dus je hebt keuze zat.
Biothane is idd alleen in egale kleuren te verkrijgen.
Zilco kun je combineren, het hoofdstel dus uit verschillende kleuren laten bestaan. Maar is dacht ik niet in gestreept.
Laatst bijgewerkt door Symbeami op 11-09-04 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:44

kijk maar eens bij Arwen of Fasel in de profielen. Die hebben 2 kleuren hoofdstellen....

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:45

Wat Amigo tijdens de wedstrijden om heeft, in mijn profiel, is biothane.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 21:51

Hmm... Ik denk dat fel rood te flets staat... Scheve mond De streepjes waren perfect, zo met zwart in het midden, dan staat het echt stoer, en niet meer zo plotseling, *beng* rood, als het ware... Beetje lastig uit te leggen. Knipoog Ik vond de kleurencombi ook wel stoer, en aangezien Rus ook nogal stoer is... Tong uitsteken

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 21:57

Symbeami schreef:
kijk maar eens bij Arwen of Fasel in de profielen. Die hebben 2 kleuren hoofdstellen....


Yep dat had ik ook al gezien, ik hou erg van profielen snuffelen namelijk. Knipoog Roskur is op zich niet sterk, en wordt niet gauw panisch, ik denk niet dat hij zomaar z'n hoofdstel zou mollen, alleen over het materiaal heb ik dus nog ten zeerste m'n twijfels qua comfort... Ik zal anders een keertje foto's maken van die afwerkingen aan de binnenkant, morgen ofzo.

Als ik een tweekleur, of eenkleur, zou nemen, moet ik weer op zoek naar 'de' passende kleur voor Rus, en of ik DIE ooit vind... Lips are sealed

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:21

Dat spul lijkt vrij hard en stug, maar in de praktijk blijkt dat niet. Ik heb een aantal arabieren (vosjes=gevoelig huidje) hiermee gereden en dat gaat zonder probleem. De laatste wedstrijd heb ik met dat zachtere spul gereden, zilco is dat volgens mij. Ook dat werkt prima.

En je kunt ze gewoon per onderdeeltje bij elkaar zoeken. Als je wil elk stuk een andere kleur (lekker belangrijk Tong uitsteken )

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:43

Ik heb "gewoon" Biothane (zie profiel) en hij bevalt me uitstekend!!! Glad, dus gaat niet schuren en erg sterk!!!

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:07

Ik heb zilco omdat dat geen vocht opneemt. Heb ook naar die webband hoofdstellen gekeken maar ik vind het zo vies om een doorgezweette bundel band in de auto te gooien Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:16

Oh ja, mijn hoofdstel is dus mix'nmatch - dwz dat halster en kopstuk apart te halen zijn. Het gebruikelijke model halsterhoofdstel (biothane dus en Zilco heeft ook dat model) is gewoon een halster met ringetjes bovenaan de wang waar je bitstukjes aan kunt klikken. Rowan is lastig met bit aannemen dus 'mijn' model is makkelijker omdat je het bit indoet als bij een gewoon hoofdstel.

Ik vind rood trouwens niet zo wat voor Rosk, ik weet niet waarom... Hij kan denk ik best een contrastkleur hebben...

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 23:20

Maar wat voor materiaal is webband dan? Die verschilde qua prijs wel erg veel met 'de rest'...

Het voordeel van hoofdstellen.nl vond ik ook, dat het de enige site was met goedkope teugels, bij de rest is het allemaal rond de 40 euro geloof ik! Bloos! Kijk, kwaliteit zal het vast zijn, maar zoveel geld heb ik ook weer niet te besteden... Bloos

Denk je echt dat die hoofdstellen.nl / singlefooter hoofdstellen ook goed kunnen functioneren en fijn liggen? Het is inderdaad waar dat arabieren zowiezo gevoeligere huid en alles hebben als ijslanders. Alleen hij laat het ook niet zien als het wel vervelend zit. En omdat het toch een boel geld is twijfel ik vooral. Ik wil dat bitloos hoofdstel weleens een paar keer mee rijden, die van Heleen, dan kan ik ook kijken hoe het zit en na een bosrit en wat gezweet. (als er niet teveel gras in de berm staat... Scheve mond heleen is de aanklikbare bakstukken nml kwijt dus een bit zit er niet in. Knipoog alhoewel ze wel beter werken dan een gewoon halster, zo'n rijhalster, grappige constructie en best goede reactie ook!)

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 23:23

ArwenLune schreef:
Oh ja, mijn hoofdstel is dus mix'nmatch - dwz dat halster en kopstuk apart te halen zijn. Het gebruikelijke model halsterhoofdstel (biothane dus en Zilco heeft ook dat model) is gewoon een halster met ringetjes bovenaan de wang waar je bitstukjes aan kunt klikken. Rowan is lastig met bit aannemen dus 'mijn' model is makkelijker omdat je het bit indoet als bij een gewoon hoofdstel.

Ik vind rood trouwens niet zo wat voor Rosk, ik weet niet waarom... Hij kan denk ik best een contrastkleur hebben...


Jips, daarom leek rood - zwart mij wel wat. Ik heb vandaag bordeaux - zwart gehad, dus gestreept, niet mix 'n match maar hoofdstellen.nl - gepast en in het licht leek het net felrood, was nml al donker, maar dat stond best goed hoor! Het zwarte 'vaagt' als het ware het rode iets meer uit waardoor het er stoer uitziet ipv fel, vind ik zelf. Met mix 'n match zou ik inderdaad geen rood - zwart nemen, omdat alleen rood gewoon te fel is, hooguit alles zwart en bakstukken rood zou staan... Maarja dan zit ik weer met m'n handen in het haar over de kleuren, aangezien ik nog steeds sterk de twijfels heb over die singlefooters/hoofdstellen.nl hoofdstellen... Ik vind donkerblauw een beetje te onopvallend misschien (dan lijkt ie meer een softie dan een stoere bink, wat ie eigenlijk ook is maar sst... Schijnheilig), donkergroen is niet echt m'n kleur...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:27

Royal blue. Volgens mij is dat mooi. Enorm voordeel is dat mocht je ooit meer van je uitrusting in kleur willen, blauw 1 van de makkelijkste kleuren is. (moet je groen eens proberen, daar moet je je verrot naar zoeken Haha!)

En ik kan dus niet oordelen over die webband hoofdstellen, gebruik het zelf niet. Als je goede teugels hebt zou ik er niet noodzakelijk nieuwe bijkopen, de Zilco supergrip teugels vind ik nogal grof en als je paard niet trekt kan je prima met gewone teugels rijden. Omdat de teugels grotendeels zijn overtrokken met rubber maakt het voor het kleurbeeld ook niet echt uit trouwens.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 23:35

Ik heb zelf alleen leren teugels, en daarnaast nylon teugels, maar daar moet ik nog musketonhaken aan zetten (bij de kringloop, vervolgens gewoon met het gespje dichtmaken...) maar die zijn beige, dus niet echt een kleur die ik zou kunnen gebruiken met een van die andere kleuren.

Het liefst wil ik wel een combinatie, dus bijv. lichtblauw en middenblauw, middenblauw en donkerblauw, zoiets. (middenblauw noem ik royal blue) Ik ben helemaal wild van steelblue (grijs-rood trouwens ook), maar helaas vind je nooit dingen in dat soort kleuren. Ik hou wel van neutrale, maar toch sprekende kleuren. Lachen Bordeaux rood ook, maar ik merk dat ik dat toch te weinig Roskur vind, te luxe en toch net niet stoer genoeg eigenlijk...

Voordeel van blauw is wel dat het ook te combineren is met alle andere tinten blauw. Het liefst zou ik wel blauwe teugels erbij hebben dan, of iig iets bijpassends; ik hoef en wil liever ook geen rubber, aangezien ik van van die stugge teugels juist altijd blaren krijg. Als ik zachte teugels heb, bijv. die nylon teugels en dan aan een kant zacht met beige, die zijn super, hij is niet moeilijk in de mond en op stem weet ie al wanneer ie langzamer moet eigenlijk... Dus wat dat betreft geen speciale teugels nodig oid, alhoewel iets met blauw wel leuk zou zijn dan. Mijn springteugels voor m'n leren hoofdstel vind ik ook best stug, ik heb hier niet echt (bijpassende) teugels die ik graag ervoor zou willen gebruiken... En zowiezo geen teugels met musketon haken.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:43

Ik vind die webband hoofdstellen wel fijn en de teugels ook. De teugels hebben iets grip, zonder dat ze stug zijn. Ik gebruik de teugels zelfs voor Amigo en die kan nogal flink trekken. Hou mijn handen dan heel, met andere teugels MOET ik bij hem handschoenen aan.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 11:10

Wat voor materiaal is die webband dan, is dat ook een soort van nylon spul (is geen nylon maar het voelt wel zo aan en ziet er ietwat zo uit) zoals op hoofdstellen.nl...? Daar kon je geloof ik ook twee kleuren invullen dus is dat dan automatisch mix 'n match of moet je dan weer meer betalen? (ik kwam er niet helemaal uit waar je nou die tweede kleur voor moest invullen, beetje apart...)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: callychanel, Jel_R07, marinst, Miriam91 en 13 bezoekers