In wat voor periode met 1,5?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

In wat voor periode met 1,5?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:45

Beetje een vage titel, maar ik vroeg me af in wat voor periode pony's zitten als ze 1,5 zijn. Puberteit is het nog niet, maar het lijkt er bij mijn pony wel op!

Met wandelen vandaag deed ze alles precies zoals ik het nĂ­et wilde. Terwijl ze normaal gesproken redelijk braaf is. Maar dit is al ruim een week zo en het lijkt steeds erger te worden. Verward

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:53

Het verschilt per paard wanneer ze in de puberteit komen, bij de 1 is dat bij 3 pas, bij da ander bij 1,5.. Maar jonge paardjes zijn zo en zo al heel speels.. en het is in principe nog een veulen.. en ik heb wel is ergens gehoord of gelezen.. weet niet meer waar.. maar dat een veulen zich na 10 minuten al vaak begint te vervelen..

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:54

Ik ben ook nooit lang met haar bezig, maar het begint tegenwoordig meteen al. Misschien is het nog wel erger doordat ze een Shet is. Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:02

Dat jonge grut heeft gewoon af en toe buien dat ze zich zelf verschrikkelijk leuk vinden Lachen. Vraag texeenmaikey maar, Texeen kan ook zo grappig zijn(vind ze zelf Tong uitsteken).

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:22

Die van mij is bezig met puberen, maar alsnog blijft ze superbraaf. Ze is anderhalf en begon tijdje terug toen begon ze uit te proberen. Nou weet ze dat ze dat bij mij niet moet doen en heb goeie band met haar.
Freestyle (niet rijdend maar met touw om haar nek zonder halster buiten lopen) gaat super goed.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:10

ja idd texeen heeft wel eens dat ze niet mee wil en dan gaat ze heel hard galopperen door het land en dan ff laten zien wie ze wel niet is. maar maikey heeft er ook nog steeds last van hoor die denkt dat hij leuk is als hij lekker lomp aan het doen is en dat is dan helemaal niet leuk. maar ze kunnen ook echt heel lief zijn hoor

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:13

ach als ze 5 zijn kunnen ze er ook nog wat van Knipoog
sommige paarden zijn wat eerder met puberen en sommige wat later buddy is aan z'n tweede begonnen denk ik Schijnheilig

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:39

Buddy valt toch nog wel mee? Kyra heeft dat eigenlijk nooit ze erg gehad tot nu toe, maar Sammy.. Echt een eigenwijs soms! Haha!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:11

mijn shet was met 1,5 nog een echt veulen
en met 3,5 / 4 begion hij echt te puberen
hij is nu 6 en nu bijna puber af

ligt erg aan het type en per paard is het wer ander
meestal kan je 1,5 wel aardig met een kleuter / jong kind vergelijken

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:58

Ons paard vond ik toen ze met 5 bij ons kwam vorig jaar nog een behoorlijke puber, pas nu begint ze iets meer 'op te groeien' als het ware. Knipoog Ik heb haar daarvoor niet meegemaakt, maar ik vond haar toch een behoorlijke puber bij ons in het begin, hihi!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 02:55

Loesjuh schreef:
Buddy valt toch nog wel mee? Kyra heeft dat eigenlijk nooit ze erg gehad tot nu toe, maar Sammy.. Echt een eigenwijs soms! Haha!


buddy is een schatje uiteraard