Kramptrekker moeite bij de smid, helpt Sedalin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Kramptrekker moeite bij de smid, helpt Sedalin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:18

even een vraagje, Quentin is een kramptrekker, daardoor heeft hij moeite met het geven van zn achtervoeten bij de smid, dat ging eerst vrij goed, maar de laatste maanden steeds slechter.
vandaag ging het ook weer totaal niet(hij laat zich vallen) en nu heb ik voor over anderhalve week een afspraak gemaakt om eerst te longeren zodat ie soepel is, dan sedalin te geven zodat hij ontspant/verslapt en dan te proberen of de smid zn achterhoeven goed kan bekappen(gelukkig heeft ie geen ijzers!)

hij is laatst gekraakt, en omdat hij van zichzelf al wat scheef was achter, is het extra belangrijk dat zn achtethoeven goed worden bekapt

wie heeft er ervaring met sedalin geven aan een krampentrekker?werkt dat inderdaad?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:44

sjaak trekt ook in de krap. Voorheen was mijn vorige smid er van overtuigd dat hij liep te etteren en kreeg ook een volle spuit sedalin. Gevolg; hij ging met een slap lijf op zijn krent zitten.
Mijn nieuwe smid (zij kwam err dus ook achter dat het kramp was) beslaat het achterbeen laag bij de grond en in korte fasen. Sjaak mag tussendoor elke keer zijn voet even neer zetten.
Dit is bij hem eigenlijk het enige wat helpt. Rust en af en toe het been mogen ontspannen. Het scheelt ook een hoop als het paard er niet angstiger van wordt. Sjaak kreeg voorheen nog wel eens op zijn mieter. Dit maakt dat hij bij voorbaat al op zijn gat ging zitten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 16:08

op die manier proberen we het helaas al, ik oefen bijna dagelijks met het voetje geven etc
mn smid wordt nooit boos, en als Q echt te veel kramp krijgt, mag ie het been ff strekken, of neerzetten
stukjes lopen of longeren tussendoor, alles al geprobeerd, maar niets helpt

omdat hij achte scheef is, is het extra blangrijk dat hij dus eindelijk weer eens echt goed wordt bekapt achter, maar dat gaat op de gewone manier niet

nou wordt Q niet echt slap van een spuit sedalin(gebruik ik eens per jaar ivm manen trekken Bloos ) maar staat er wel heel ontspannen bij, ook zonder kramp

t vreemde is dat hij met rijden steeds beter gaat, sterker wordt achter en veel sneller echt los is, maar het naar de smid gaan gaat steeds moeilijker Verward