Den Haag geschikt om met je pony te wonen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:13

We hadden een appartement op de Jan Wapstraat gezien voor 79.500 en die was best groot vlak bij de voetbalvelden

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:13

Wassenaar: € 238,- pony en € 275,- paard.
Vanaf ongeveer maart/april t/m september weidegang.
1 binnenbak/1 buitenbak..
Kortere ritjes in Wassenaar zelf, langere buitenritten Vlietlanden, Meyendel, strand (moet je wel wat uurtjes voor uittrekken).
Vanaf de binnenstad naar Wassenaar met de scooter doe je ongeveer 30 minuten over (doe ik ook wel eens)....

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:14

maykie schreef:
Wassenaar: € 238,- pony en € 275,- paard.
Vanaf ongeveer maart/april t/m september weidegang.
1 binnenbak/1 buitenbak..
Kortere ritjes in Wassenaar zelf, langere buitenritten Vlietlanden, Meyendel, strand (moet je wel wat uurtjes voor uittrekken).
Vanaf de binnenstad naar Wassenaar met de scooter doe je ongeveer 30 minuten over (doe ik ook wel eens)....

heet die stal zo of de plaats Verward

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:27

pony25 schreef:
We hadden een appartement op de Jan Wapstraat gezien voor 79.500 en die was best groot vlak bij de voetbalvelden


Mag ik even lachen... Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar dat is absoluut geen Den Haag centrum. Dat is het Laakkwartier, behoorlijk richting Moerwijk. Logisch dat de huizen daar wel betaalbaar zijn.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:28

maykie schreef:
Wassenaar: € 238,- pony en € 275,- paard.
Vanaf ongeveer maart/april t/m september weidegang.
1 binnenbak/1 buitenbak..
Kortere ritjes in Wassenaar zelf, langere buitenritten Vlietlanden, Meyendel, strand (moet je wel wat uurtjes voor uittrekken).
Vanaf de binnenstad naar Wassenaar met de scooter doe je ongeveer 30 minuten over (doe ik ook wel eens)....


Waar is dat dan?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:33

Tessebes schreef:
Mag ik even lachen... Niet banketstaaflig bedoeld hoor, maar dat is absoluut geen Den Haag centrum. Dat is het Laakkwartier, behoorlijk richting Moerwijk. Logisch dat de huizen daar wel betaalbaar zijn.


Weet ik veel we hebben afslag centrum genomen en op de kaart ligt het ook redelijk in het midden
Neem me niet kwalijk maar ik kom uit een dorp en ben dus de stad niet gewend

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:00

pony25 schreef:
Weet ik veel we hebben afslag centrum genomen en op de kaart ligt het ook redelijk in het midden
Neem me niet kwalijk maar ik kom uit een dorp en ben dus de stad niet gewend


Volgende keer kun je beter afslag Rijswijk/Den Haag Zuid of Den Haag Laakhavengebied nemen, dan hoef niet de halve stad door te crossen.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:14

Hoi,

Ik kom niet uit Den Haag ofzo (heb er weleens gekeken omdat mijn vriend er op zich wel wil wonen) maar ik zou me maar eerst eens goed verdiepen in de buurt, voordat ik me blind zou staren op ogenschijnlijk goedkope huizenprijzen... Wow!
Ik weet wel dat elke stad 'mindere' buurten heeft en voor je het weet heb je daar net een huis gekocht! En in Den Haag denk ik dat die kans op een 'mindere' buurt wat groter s dan Huizen...Lachen

Heb je geen kennissen in Den Haag, die bijv. de advertenties in de krant in de gaten kunnen houden (je weet maar nooit..) en rond kunnen vragen?

Groetjes en suc6

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:22

Nicolletje schreef:
Hoi,

Ik kom niet uit Den Haag ofzo (heb er weleens gekeken omdat mijn vriend er op zich wel wil wonen) maar ik zou me maar eerst eens goed verdiepen in de buurt, voordat ik me blind zou staren op ogenschijnlijk goedkope huizenprijzen... Wow!
Ik weet wel dat elke stad 'mindere' buurten heeft en voor je het weet heb je daar net een huis gekocht! En in Den Haag denk ik dat die kans op een 'mindere' buurt wat groter s dan Huizen...Lachen

Heb je geen kennissen in Den Haag, die bijv. de advertenties in de krant in de gaten kunnen houden (je weet maar nooit..) en rond kunnen vragen?

Groetjes en suc6


Nee niemand en ik koop niet mijn vriend en als die dat wil moet hij dat doen ik ga alleen mee als ik mijn hobby op dezelfde manier als nu kan uitoefenen en tot nu toe heb ik pas 1 positieve reactie

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:29

Je kunt je vriend toch wel een beetje sturen?! Staat je iig niet blind op 1 huis. Er is niks mis met laakkwartier hoor, er zijn mindere buurten.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:33

pony25 schreef:
We hadden een appartement op de Jan Wapstraat gezien voor 79.500 en die was best groot vlak bij de voetbalvelden



Dat is geen beste buurt en dat is nog een understatement.

Den Haag en paarden, het kan wel maar het kost heel veel geld en weidegang is in de meeste gevallen een utopie. Ik ben er niet voor niets heel hard weggevlucht Knipoog
Er zijn maar weinig echt goede buurten en die zijn onbetaalbaar.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:36

Hoi,

Het zal in Den Haag misschien moeilijker zijn om een betaalbare stal te vinden, maar mij persoonlijk lijkt het me juist leuker omdat er veel meer keus is dan hier, kwa buitenrijden.

Wie weet uiteindelijk sta je daar veel plezieriger op den duur.
(Hm, de reactie boven mij is ook al niet positief...)

Waarom Den Haag eigenlijk?

Ann

Berichten: 13269
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:37

Waarom willen jullie graag naar Den Haag, pony25?
Heeft je vriend daar zijn werk?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:49

Nou het was eerst Zeeland Verward
De supermarktketen waar hij werkt zit daar in de buurt en hij zou overgeplaatst kunnen worden.
En dit is tot nu toe de enigste plaats die betaalbare woningen heeft
Ik wil gewoon hier in de buurt blijven maar hij is hier niet gelukkig en de huizen zijn veeel te duur.
Hij kan een hypotheek van 90.000 krijgen en daarvan moet hij ook een garage kopen en kk betalen
Dat gaat dus niet lukken maar vertel dat hem Haha!
Ik ben dus aan het kijken voor mijzelf en als ik daar dus wel een plekje zou vinden war ik lekker en betaalbaar kan rijden (en mijn Sheila gelukkig is) dan vindt ik het niet erg om daar te wonen mits ik een baan heb daar
Tja ik ben me dus aan het orienteren en zorgen dat ik evt kan laten zien dat ik niet zomaar iets zeg als ik zeg het is niets

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:58

Nou, als hij daar werk zou hebben, zou ik net zo lief in Zeeland zitten met mijn paard....
Ik denk dat je met 90.000 euro sowieso niet ver komt...
Maar er zijn leukere betaalbare huizen in Zeeland dan in Den Haag...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:03

Een garage kopen? Tja... dat kost alleen al minimaal 10000 euro. Ik zou toch een andere plaats overwegen hoor, als ik hem was. In Zeeland kun je nog voor een redelijke prijs huizen met garage kopen en daar kun je je paard ook nog goedkoper stallen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 17:25

Ja maar ik werk in Naarden en dat is al niet te doen vanaf Den Haag laat staan Zeeland

Ik zie het wel ik wou gewoon weten of het mogelijk was te doen wat ik nu doe in Den Haag maar dat ziet er niet naar uit Huilen

Heel erg bedankt allemaal OK dan!

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:38

Heb zelf jaren vlak bij Meyendell gestaan, prima naar mijn zin. Stalling (voor paard) was € 275,00. Weidegang en uitrijmogelijkheden te over. Alleen voor endurance minder geschikt omdat de paden in de duinen er zwaar zijn. Zo zwaar dat je hele stukken moet stappen om peesblessures te voorkomen. Dat schiet dus niet echt op. Maar als je niet speciaal voor endurance wil trainen maar gewoon lekker wilt buitenrijden, dat gaat daar echt prima! Mijn paard en ik hebben er een heerlijke tijd gehad!

Ga gewoon es met de auto rondrijden en kijk eens goed om je heen. Als je goed zoekt vind je vast wel iets wat je bevalt! Suk6 ermee

manzano

Berichten: 23946
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:10

Nou ik heb zo het idee dat jij eigenlijk helemaal niet naar Den Haag wil en dat het voor jou eigenlijk alleen maar nadelen heeft, qua werk en sport etc. Dus ik zou eerst maar eens heel goed gaan overleggen en gaan afwegen wat je wilt. Den Haag is super duur qua wonen. Niet alleen de huizenprijs is hoog, maar ook de belastingen (vergeet dat niet!!). Het is lief dat je met je vriend mee wil, maar het is niet de bedoeling dat jij er ongelukkig van wordt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:16

pony25 schreef:
We hadden een appartement op de Jan Wapstraat gezien voor 79.500 en die was best groot vlak bij de voetbalvelden


jan Wapstraat.......... issum niet Haha! Haha!:D Zitten wel hele fijne islamitische slagers en bakkers

waarom ga je niet bijvoorbeeld in Delft, leischendam of voorburg wonen. Wateringen en Monster zijn ook nog hele beste plaatsen.

Je bent zo in Den Haag en je hebt je paard redelijk dichtbij staan

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:37

of zoetermeer
10 min met de sprinter, 15 min met de auto!

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:35

Ja indd, je vriend kan toch ook buiten Den Haag gaan wonen? Hoeft niet ver te zijn en dan kan hij zo met openbaar vervoer of auto op z'n werk zijn en kun jij misschien een geschikte plaats voor je paardje vinden?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 07:23

Dank jullie wel voor jullie antwoorden het heeft me erg geholpen
Ik ga proberen mijn vriend over te halen niet in den haag zelf een woning te zoeken maar even daarbuiten of gewoon helemaal ergens anders Haha!
We gaan bv naar een huisje in Dordrecht kijken Knipoog

Groetjes en Bedankt Randy

prompter

Berichten: 11112
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 07:44

Dordrecht is qua verkeer ook niet zo handig, Zoetermeer is wel een goed idee; je bent heel snel in Den Haag, stalling is volop aanwezig rond Zoetermeer, en er zijn zat betaalbare appartementen Lachen.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 08:14

Tja ik hoef niet nar denhaag maar mijn vriend moet naar utrecht ik werk in naarden Boos!