wat wil je max. betalen voor een les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:33

Toptrainers zitten zo rond de 60 euro per uur. Ik les ook bij een ZZGP amazone en vindt dat het het geld dubbel en dwars waard is!

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:44

geartsje17 schreef:
IK betaal 5euro voor een half uur, maar meestal word dat half 45 min.

dat is bij mij ook zo. en mijn instructrische geeft les tot ZZ niveau (daar ben ik voorlopig nog niet hoor Tong uitsteken ) ik heb eigenlijk geen idee of ze een diploma heeft, maar ik vind dat ze erg goed les geeft want ze legt alles goed en duidelijk uit.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:45

Ik betaal 15 euro per half uur/45 min, maar dat is wel vriendinnen-prijs. :-D Gelukkig maar, want ik zou haar anders niet 'kunnen' betalen. 'Willen' is wat anders.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:15

Voor een groepsles betaal ik 9.50€ voor priveles zou ik niet meer dat 40€ uitgeven!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:40

HocusTivoli schreef:
Toptrainers zitten zo rond de 60 euro per uur. Ik les ook bij een ZZGP amazone en vindt dat het het geld dubbel en dwars waard is!


Ik betaal voor mijn instructrice, lichte tour amazone, 35 euro per uur.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:22

tja ik heb er een hevige discussie over gehad met mijn vader, ik vertelde van mijn waarschijnlijk nieuwe instructrice die 35 euro per uur vraagt, maar mijn vader is het daar niet mee eens, dus gaat het niet door.

ik vind dit wel een beetje moeilijk want ik wil zo graag weer gaan lessen en het is toch al zo moeilijk om iemand te vinden. nou zou mijn vader verder gaan kijken of hij iets kan regelen, aangezien hij een beetje in het wereldje zit.

hoop dat het gaat lukken, baal er goed van.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:49

ik betaal 20 euro voor een half uur priveles western..

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:15

Ik betaal nu voor groeps lessen niets Tong uitsteken
en prive les betaal ik 20 eurie.

Maar als ik een keer les zou kunnen krijgen van een echte Top instrukteur/trice ben ik wel bereid om er aadig wat voor neer te leggen.
Mijn max ligt denk ik op de 70 á 80 euro... Want lessen zijn iets waar ik nooit op bespaar.
maar dat zouden dan wel hele sporadische lessen zijn van een top ruiter Haha!
en verder gewoon mijn eigen lesjes
Anders kan ik het nl niet bijbenen Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:26

ik betaal nu 30 euro per uur en dat wordt straks 35 euro. Dat is bij haar op stal met binnenbak. Gediplomeerd, ruiterster. Ze rijdt ZZ-licht (maar de winstpunten vliegen haar nog niet om de oren met de paarden die ze daar nu in rijd Schijnheilig Knipoog)
Ik geloof dat mijn clubinstructeur ook zo'n bedrag vraagt per uur privéles, die rijd Z1/Z2 wedstrijden, heeft ook veel ervaring, diploma's, ruiterster, jureert etc. ik vind dit toch wel een heel bedrag als je regelmatig wilt lessen... Denk dat ik stiekem wel om me heen zou gaan vragen wat anderen betalen voor lessen van instructeurs met vergelijkbare ervaring als de prijzen nog veel verder gaan stijgen... Scheelt natuurlijk ook als je iemand hebt die het voor de hobby erbij doet, die zijn vaak net even wat goedkoper dan diegenen die er hun beroep van hebben gemaakt... (ookal is het omdat ze het misschien wel zwart zouden doen)

Weet eigenlijk niet wat mijn maximum is.
Rijd nu elke week privéles bij eigenaresse a 9,50 per half uur, clubles tussen de 4 en 7 euro per les (zomer/winter) en dan nog elke 2 weken privéles bij de ZZ-licht-instructrice voor 30 euro. Als het nog veel duurder wordt, moet ik denk ik maar 1 van de andere wekelijkse lessen laten schieten... Denk dat mijn grens nu zit bij 40 euro per uur en dan elke twee weken.
Misschien dat wanneer we meer zouden verdienen en ik meer te besteden heb, ik dat wel weer omhoog bij zou stellen. Zou ik een tweede paard kopen (dus niet meer voor anderen 1 uitbrengen), dan kan ik weer veel minder uitgeven aan de lessen omdat ik dan weer hoge stalkosten erbij heb... Je kunt het geld maar 1 keer uitgeven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:11

marloezzke schreef:
tja ik heb er een hevige discussie over gehad met mijn vader, ik vertelde van mijn waarschijnlijk nieuwe instructrice die 35 euro per uur vraagt, maar mijn vader is het daar niet mee eens, dus gaat het niet door.

Dan moet je je vader voor de grap eens vragen wat hij bruto per uur kost voor zijn werkgever. Ik had een paar maanden terug de schilder aan het werk. Er moest een nieuwe ruit geplaatst worden. Kosten €37,50 per uur ex. materiaal.
Als je als instructeur professioneel bezig bent en je doet alles wit dan blijft er na aftrek van belasting, premies en verzekeringen een heel ander netto bedrag over.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:28

ik weet wat mijn vader vraagt per uur hij heeft een eigen bedrijf.
dus ja.

blijft een moeilijke kwestie. hij zei tegen mij dat ik dan maar eens heel snel een cursus moest gaan volgen en les moest gaan geven.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:38

Aan mijn nieuwe instructrice betaal ik 20€ per half uur en 30€ voor een uur, dit is inclusief vervoerskosten.
Mocht ik naar haar toegaan, betaal ik 15€/25€.

Als je beseft dat ze zelf paarden heeft die ze dient te verzorgen, zelf les neemt bij een (top?)instructeur en daarbij ook nog eens brood op de plank moet krijgen, vind ik dit helemaal niet veel.

Indien ze meer zou vragen, zou ik dit graag betalen.
Ze heeft zelf veel ervaring, rijdt GP, en legt het allemaal zeer verstaanbaar uit.

Heb voordien les gehad van iemand die maar de helft van de prijs vroeg, maar zijn les was dan ook maar de helft waard.
Ik besef nu dat je beter niet bespaart op goede instructie; nadien alle foute gewoontes afleren kost immers ook handenvol geld.

Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:29

10euro per uur Haha! Van chantal (Tallie1979) En ben heel tevreden *LOL* .

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:36

Bij mijn eigen vertrouwde Ingrid betaal ik 12,50 p/u
Wat ik maximaal zou uitgeven weet ik niet, ligt aan de instructeur en aan je niveau.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:55

Ik had les bij een voormalig GP ruiter, kosten 35,00 per uur (word binnenkort waarsch. wel weer verhoogd...). Les nu sinds een week of 7 bij iemand anders (rijd zelf ook hoog, Prix St. George geloof ik...) en betaal nu 25.00 per uur en ben supertevreden over de les (en anderen blijkbaar ook want ik heb van de week al drie keer de opmerking van wildvreemden gehad dat ze ons zo vooruit gegaan vonden...). Die eerste intructeur heb ik trouwens nog steeds voor de groepsles (hij is onze clubinstructeur).

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:01

ik betaal 5,- per uur Bloos maar dat is een groepsles van max. 6 mensen. Als ik prive les zou nemen hier in de buurt, zou ik 15,- per uur kwijt zijn.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:25

Ik betaal 20 euro per uur en vind het het geld dubbel en dwars waard! Wat voor probleem ik ook heb, door haar schat aan ervaring (ze heeft op de havikerwaard voornamelijk jonge hengsten aangereden en daarna bij sven en gonnelien gewerkt als stalruiter) kan ze me altijd helpen! De meest simpele truukjes kan ze me leren, ze is streng/concequent, maar als ik goed me best doe en eerlijk ben naar me paard is ze superaardig!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:11

Wat een verschil in de bedragen zeg Haha!
Ik betaal voor een groepsles 10 euro en 3 kwartier prive les 20 euro

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:48

Laatst zag ik op een site van een manege dat ze € 40 vroegen voor een priveles, van een, volgens mij, gewone instructeur. Voor een echt goede zou ik wel wat willen betalen, maar niet meer dan € 20,- per uur.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:00

ligt eraan van wie, een leek geef ik nog geen 10 euro, tyrza krijgt wat meer van mij!! Haha!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:09

ik betaal 70 euro voor een 10 rittenkaart

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:17

marloezzke schreef:
tja ik heb er een hevige discussie over gehad met mijn vader, ik vertelde van mijn waarschijnlijk nieuwe instructrice die 35 euro per uur vraagt, maar mijn vader is het daar niet mee eens, dus gaat het niet door.

ik vind dit wel een beetje moeilijk want ik wil zo graag weer gaan lessen en het is toch al zo moeilijk om iemand te vinden. nou zou mijn vader verder gaan kijken of hij iets kan regelen, aangezien hij een beetje in het wereldje zit.

hoop dat het gaat lukken, baal er goed van.

Zie dat je 17 bent, is het dan geen optie om zelf wat mee te betalen aan die lessen?

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:25

@ sietske.... en je vergeet cornelieke een keer per maand!! cornelieke is 12,50 + 8,50 reiskosten (ze komt uit belgië) die reiskosten zijn gedeeld door 5