kosten pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:43

tja ik weet niet of het (als ik het zo lees, kan het natuurlijk fout hebben hoor) wel zo'n goed iedee is om een paard aan te schaffen.
denk eens na, je hebt buiten de "maandelijkse" kosten ook nog uitschieters.... het paard kan erg ziek worden, daar moet geld voor zijn...
je moet een zadel, hoofdstel, voer entz.
en een schuilstal is zeker nodig, hij moet wel beschutting hebben.
waar wil je rijden? dat kan niet het hele jaar in het land, das geen doen wand het land word vertrapt.
wil je de wedstrijde in? dan moeten er nog meer dingen gekocht worden etz. dus buiten de maandelijkse kosten is er dus nog veeeel meer.
denk er goed overna

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 21:36

marije1987 schreef:
Maar ik met een vriendje erbij, moet je tohc echt keuzes maken! Gelukkig heb ik daar nu geen ''last '' van! Tong uitsteken

hhahah jah oke ik zit op het vwo in de derde en moet toch echt hw maken maarjah heb gelullig (of niet Verdrietig ) geen "last" van een vriendje Knipoog
en me vriendinne houde ook van paarde en die zoude natuulijk graag ook 1 x in de week op rijden... ehehehhehehe
moet een haf bijgevoert worden als ie gewoon 4x in de week rijd ofzo of alleen na het rijden een handje bix ofzo.........
ik heb trouwens gekeken naar die verzekeringen en dat is helemaal niet zo duur....... per jaar Haha!

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 21:41

roylinde schreef:
tja ik weet niet of het (als ik het zo lees, kan het natuurlijk fout hebben hoor) wel zo'n goed iedee is om een paard aan te schaffen.
denk eens na, je hebt buiten de "maandelijkse" kosten ook nog uitschieters.... het paard kan erg ziek worden, daar moet geld voor zijn...
je moet een zadel, hoofdstel, voer entz.
en een schuilstal is zeker nodig, hij moet wel beschutting hebben.
waar wil je rijden? dat kan niet het hele jaar in het land, das geen doen wand het land word vertrapt.
wil je de wedstrijde in? dan moeten er nog meer dingen gekocht worden etz. dus buiten de maandelijkse kosten is er dus nog veeeel meer.
denk er goed overna


we hebben redelijk veel geld hoor (iid genoeg) en hoef het natuurlijk niet zelf te betalen.... en ik weet ook wel dat het soms uitschieters kan hebbe ... maar ga m dan zeker wel verzekeren Pling ..... en hoeveel zou jij schatten dan voor mij....maandelijks.. Verward
hoe duur is een schuilstal........???????
ik weet nog niet of ik de wedstrijden in wil gewoon een x op de manege wel maar verder nog iid niet.... eerst maar es kijke of ik een pony kan krijge... het is waar dat je niet altijd in het land kan rijden maar ongeveer 3 minuten rijden van ons vandaan is een boerderij met bak en ik ken die mensen miss kan ik een deal sluiten dat ik hun wat betaal voor het gebruik van hun bak ofzo..............

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:43

EEFIETJE schreef:
hhahah jah oke ik zit op het vwo in de derde en moet toch echt hw maken maarjah heb gelullig (of niet Verdrietig ) geen "last" van een vriendje Knipoog
en me vriendinne houde ook van paarde en die zoude natuulijk graag ook 1 x in de week op rijden... ehehehhehehe
moet een haf bijgevoert worden als ie gewoon 4x in de week rijd ofzo of alleen na het rijden een handje bix ofzo.........
ik heb trouwens gekeken naar die verzekeringen en dat is helemaal niet zo duur....... per jaar Haha!

Ik heb net de Havo afgerond hoor! Knipoog Maar het is maar net hoeveel je ervoor doen moet.. Ik zou er niet vanuit gaan dat je vriendinnen willen rijden. Niet dat ze dat niet zouden willen, maar het is JOUW pony, dus jij moet er in principe wel goed voor kunnen zorgen, niet je vriendinnen! Scheve mond De verzekeringen vallen inderdaad wel een beetje mee, maar denk er wel om dat het niet de enigste kosten zijn.. er komt nog zoveel meer bij kijken, en hierdoor kan de verzekering net dat kleine beetje meer zijn, waardoor het niet meer op te brengen is. Ik zou er als ik jou was, nog maar eens goed overnadenken. Wil je zelf wel een paard waar je altijd voor moet zorgen(ook als je geen zin hebt..)? Heb je er genoeg tijd voor? Staan je ouders achter je, of zijn ze tenminste in de mogelijkheid jou financieel te steunen? En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen..
Een pony moet als hij gereden wordt, vind ik sowieso gevoerd worden. Mijn pony(waar ik Z mee spring) krijgt 3/4e kilo bix(pavo sportbrok) per dag en 1/4e Kentucky Lite E, een soort haver. Zij is heel fanatiek van haarzelf, en heeft absoluut niet meer nodig. Ik denk dat een haf aan een half tot 1 schep per voer wel genoeg heeft, maar dat kun je beter aan een 'hafexpert'vragen! Knipoog

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:58

ik heb trouwens gekeken naar die verzekeringen en dat is helemaal niet zo duur....... per jaar Haha![/quot

dit ben je wel kwijt met een uitgebreid pakket.
Tenzij je alleen de standaarddekking neemt,
maar dan ben je ook niet verzekerd voor operaties e.d.
en laat dat nou net hetgene zijn,
wat er flink kan inhakken

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:14

jah maar het ligt er aan hoe duur je pony is he
en kan je niet een soort vee/trailer wagen in de wei zetten dat ze daarin gaan staan als ze dat wille..... (dan haal je de wiele eraf ofzo...)

Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:52

Een schuilstal is vooral wel fijn tegen de brandende zon... Mijn Haf staat het hele jaar door buiten en hij staat nooit zo veel in de loop stal als in de hete zomers!

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 23:00

owkee
maar wat voor'n loopstal heb jij dan???
zelf gemaakt??
je kan wel gewoon een tuinhuisje neerzette toch????

bente

Berichten: 15
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:16

ik heb toen voor mezelf ook een begroting gemaakt en ik moes t helemaal zelf ophoesten, en daar komt echt heel wat bij kijken.
en ik vind het persoonlijk zeer onverstandig om je paard niet te verzekeren,(als er iets gebeurt ben jij onverzekert) en hou er ook rekening mee dat als je verder gaat leren, hbo universiteit, dat je paardje wel eens een stuk minder aandacht gaat krijgen.
plus gaat ie het hele jaar buiten staan, dan moet je rekening gaan houden met beschutting weersomstandigheden, en waar ga je rijden, maneges kosten geld en is er alleen een(buiten of binnen) bak of kan je naar alleen buiten rijden met je pony?(hou dan rekening met ijzers die ook niet goedkoop zijn)
blijven je ouders geld ophoesten voor je pony of moet je uiteindelijk zelf betalen.
hoeveel ik ook van paarden hou ik heb besloten dat een 32 urige werkweek plus hbo avond studie teveel van het goede is en ik wacht nog drie jaar Ach gut en dan kan ik mijn toekomstige paardje de aandacht geven die hij/zij echt verdient. kortom denk er goed overna voordat je aan zo'n verantwoordelijkheid begint. *LOL*

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 15:42

jah dat is waar maar ik verzeker hem wel hoor..........
en ik zit nu pas in de derde dus dat is pas over 4 jaar.......

bente

Berichten: 15
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:46

een paardje is geweldig, en als je ouders je steunen (ga ze maar vast zoenen:) en je hebt er tijd voor zou ik het zeker doen, en ik las dat je een haflinger op t oog had (super beestjes) moet je eens naar deze site gaan www.haflingerhof.nl of dedijk.nl daar staat vast wel wat bij wat je bevalt Lachen

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 15:54

oke bedankt er staat alleen niets bij ik wil een ruin...