boett deken ook geschikt voor mijn paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

boett deken ook geschikt voor mijn paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:50

ik zag net op divoza een boett deken.

willem heeft een paar weken terug een ochtend op de wei gestaan en sindsdien krijgt hij van de minste vliegen/insektensteek een grote bult.
het was afgelopen week zelfs zo erg dat ik niet kon rijden.

ik had al een vliegendeken gekocht, werkt prima.. als je een paard hebt die niet allergisch is.. ze gingen gewoon onder de deken en hij zat echt van neus tot staart vol bobbels. geen gezicht en jeukt natuurlijk als de pest.
gelukkig schuurt hij ze niet open maar is een lastig probleem.
van de week heeft de dierenarts hem een spuit gegeven tegen de allergie.
als tip kreeg ik mee voor het volgende seizoen hem dag en nacht helemaal in te pakken. dus een vliegendeken van hoofd tot staart.

nou ben ik gaan zoeken, de prijzen maakt me niets uit, maar je ziet bij de meeste dekens toch wel dat er veel speling ism dus dat ze alsnog tussen de openingen kunnen om zo onder de deken te gaan zitten.
bij de boett deken zag ik dat hij heel strak om het lchaam heen zat.

is dt ook een oplossng voor mijn probleem?
hij heeft een abnormale aantrekkingskracht voor vliegen. de vliegen zitten standaard met 10 tallen op zijn benen, hij heeft ook allemaalkleine wondjes/korstjes ervan. vliegenspray spuit ik tig keer op maar werkt niet echt.
hij wordt er gek van, ze zitten met veel in zijn stal, op de muren op plafond en dat is bij de buurpaarden allemaal niet het geval. hij krijgt nix extra's alleen wat haver.

als deze deken geen oplossing is, welke raden jullie me dan wel aan? het moet er 1 zijn met masker, hals, buik en staart. en hij moet hem 24 uur per dag op.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:34

Ik ben super tevreden met mijn boett deken. Vorig jaar zat ze onder de bulten op dr rug en had geen manen meer over. Ze heeft toen een harry's Horse pak aangehad maar dat werkte niet genoeg.

Ze loop nu de hele zomer met haar boett pak aan en het werkt perfect. Nergens meer last van. Foto met en zonder pak aan vind je in mn profiel!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 18:47

die boett deken zit tenminste aangesloten, bij al die andere pakken gaan ze er gewoon onder zitten.
tnx voor je reactie, ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen voor de zomer.

waar heb jij hem gekocht?? ik zag op de site van divoza dat hij maar tot 205 gaat en heb 215 nodig

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:51

Ivanka loopt er ook dag en nacht mee rond, ik heb alleen geen hoofdkap gekocht omdat ze er op haar hoofd geen last van heeft.
Afbeelding
En de deken is geweldig Lachen! Echt een aanrader hoor!!

Zonder pak ziet ze er zo uit trouwens;
Afbeelding
Staart en manen zijn nog helemaal zoals ze horen te zijn iig Lachen!

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:56

Ik heb gewoon een normale vliegendeken gekocht en die werkt ook best goed nergens last van en zonder heeft ie dat wel dus het hoeft niet per sé zo'n duur boett geval te zijn!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 19:00

ik heb al 2 maanden een vliegendeken opgehad, die van harry's horse en zoals ik al zei, ze gaan er gewoon onder door.
ik wl niet steeds spuiten moeten geven omdatie weer onder zit. nou heb k een stal datie op de wei kan, kan hij dat niet vanwege zijn allergie, dus in mijn geval geef ik graag zoveel geld uit.
en zoals ik ook al vertelde is dat mijn paard extreem last ervan heeft. opgemerkt door mezelf, stalgenoten en dierenartsen.. dus dan neem ik liever zekere voor het onzekere

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:03

Nou je het zo zegd ben ik het daar wel mee eens het paard gaat voor het geld!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:11

Ik heb..of beter had.. voor mijn ijslander met exceem een exceem deken en een bucas buzz off. Hielpen goed tot einde julie.. toen kreeg ie last bij de manen en begon te krassen.. afijn aantal malen gehel nek beide dekens vernield. Staat nu dus zonder deken en heeft nog klein stukje manen over Huilen . Is geen deken tegen gewassen.
Je kan het proberen.. probeer je een 2e handse te kopen en een goedkopere varaiant van de Boett..test je het volgend jaar ofzo?

Maar.. ik begrijp dat als ie in de stal staat, ook last heeft?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:25

mijn paard staat door zijn zomereczeem niet buiten maar omdat hij in stal ook last heeft hebben we zo'n vliegenvanger opgehangen. Werkt perfect.

Was even sllikken toen we moesten afrekenen maar hij eletrocuteert (of zoiets) als de beste.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:47

Simongek: dan schuurt ie toch tegen de wanden enz?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:08

Nee mijn paard niet. Die gooide zich alleen tegen de muur als hij buiten was geweest.

Zo heeft hij zelfs een schieffel opgelopen en is 2 weken kreupel geweest omdat hij was gevallen door het schuren. Hij gaat namelijk een soort buiging maken om zijn manenkam te schuren en toen viel hij.

Hij loopt nu af en toe een half uurtje buiten en dat gaat goed.

Hij heeft in stal een zomerdeken op en dat electro ding staat tot de laatste voerbeurt aan.

Als hij zonder dek staat wordt hij echt een beetje kwaad. Hele tijd staart zwaaien en rondjes draaien.

Ik moet wel zeggen dat wij hem ook amerikaanse knoflook en cojosol olie geven. Dit is het eerste jaar dat hij op stal geen last meer heeft.

Hebben jullie misschien op stal veel licht aan want daar komen ze ook op af. Wij hebben in mijn paard zijn stal de lichtbalken eruit gehaald zodat hij alleen het blauwe schijnsel van dat electro ding heeft.

Hij heeft op vakantie een week in pension gestaan waar ze tot 's avond het licht aan hadden. Na 1 dag begon het schuren weer.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:20

Mijne schuurt tegen alles wat ie kan vinden, dus op stal is geen optie (helaas soms).
Hij rolt heel veel en draait rondes op zijn kont. Echt triest.
Nu had ie eergisteren een afgeschuurde schuine streep op zijn staartwortel..oliebol! Dat kan toch niet van dat draaien zijn? Zijn manen is ie grotendeels al kwijt..mja.. maar die staart dus niet! Moet ik maar weer de wei inspecteren. Als ie dadelijk alles kapot schuurt... (en ik ga op vakantie)

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 37 bezoekers