Probleemijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Probleemijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 23:24

Ik heb Purante nu ongeveer 1,5 maand. Ze doet het goed alleen heb ik problemen met haar ijzers, en dan vooral die aan d'r achterhoeven. Ik ben zoieso niet zo kapot van die dingen maar ze had ze al toen we haar kochten. Voor heeft ze al heel lang ijzers, daar zijn ook geen problemen mee, maar die aan d'r achterhoeven had ze pas een week toen we haar kochten.
Nu merk ik dat ze de laatste paar dagen de hele tijd met haar achterhoeven aan het slaan is, gewoon in de lucht dus niet naar iemand toe. Ze trapt ze ook met een soort veeg over de betonnen vloer als ik haar aan het poetsen ben of als ze onder het afdak staat, daardoor slijten ze aan de voorkant van de ijzers heel erg. Vandaag ondekte ik dus scheurtjes in d'r hoef, waar die lipjes van de ijzers zitten en ook wat scheurtjes bij de spijkers. Ik denk dat dat komt door al dat slaan enzo. Ik vind de ijzers ook niet mooit zitten, ze zitten wat los zodat er veel vuil tussen het ijzer en de hoef gaat zitten en dat lijkt me niet fijn lopen... morgen laat ik de smid dus komen om ze eraf te laten halen, ik wil ze aan de achterhoeven er ook het liefst af laten, nu moet ik alleen nog van hem weten of ze ze om een bepaalde rede achter nodig heeft, beenstand of brokkelen ofzo...maar als ze ze alleen heeft voor het slijten laat ik ze eraf.
Wat zouden jullie doen? Volgens mij trapt ze er ook soms wat tegenaan aan de zijkant zodat ze ook los komen te zitten.