Wat voor verzekering hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor verzekering hebben jullie voor je paard(en)?

geen
16 (35%)
Alleen voor de dood
4 (8%)
Compleet
20 (44%)
Anders, nl.....
5 (11%)

Totaal aantal stemmen: 45


xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:22

ik ben verzekerd voor me pony en shetlander
dat is goed ook want we hadden met de pony irst een ergstige ongeluk Scheve mond
hij was in Rotterdam op de snelweg belant in de Botlektunnel maar gelukkig had tie het gehaald:P

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:46

alleen Riezelma is verzekerd, en je weet hoe blij ik ben dat we de verzekering bij haar hebben overgenomen.
Denk er trouwens wel even aan dat als je hem compleet verzekerd, je foto's nodig bent die niet ouder dan ik geloof 2 maanden mogen zijn.
Kan ook wel zijn dat ze nog recenter moeten zijn.

pajidin

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:28

Mijn paard zit in t wachtumerpaardenfonds en is alleen voor de dood verzekerd. Elk jaar word haar waarde geschat en mocht ze een ongeluk of iets ernstigs krijgen...krijgen we het bedrag wat ze waard is terug van verzekering.
Een vriendin van mij heeft haar paarden compleet verzekert, bij sommige paarden is dat super handig, die van haar had dan ook altijd wat, maar heb je een gezond beestje,dan is het zonde van je geld!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:32

mijn paard is verzekerd voor de dood en blijvende ongeschiktheid
we hebben hier een onderlinge verzekering..die dan weer ondergeplaatst is bij een verzekeringsmaatschappij..
ik betaal dacht ik 2.75 procent van het verzekerde bedrag per halfjaar
komt erop neer dat ik mijn paard na 20 jaar dubbel betaalt heb..valt mee vind ik zelf
ps jaike bit bevalt uitstekend !

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:18

comleet, en daar ben ik erg blij mee geweest het afgelopen half jaar!!
ik heb bijna aan 1000 euro veeartskosten, fysiotherapie en vervoerskosten gehad, en van de veeartskosten heb ik netjes 75% teruggekregen.
ik heb de amev hippo verzekering en betaal volgensmij 135 euro per half jaar.

over een paar jaar moet Evita de verzekering uit omdat ze dan die leeftijd bereikt heeft dat ze geen ziektekosten meer verzekeren, maar dan ben ik ook als het goed is geen student meer, en is het voor mij iets makkelijker om zulke plotselinge dingen te betalen.

Urlando

Berichten: 142
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:53

Ik heb het toppakket bij Interpolis...
Ik heb een erg jong paard dus dat geeft mij een
prettig gevoel...
S Lovers U

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:57

Ik heb amev hippo, standaard plus extra uitgebreid.
Was er altijd tevreden mee maar nu niet meer.
Betaal me scheel per jaar en kreeg altijd netjes de kosten terug (is nu drie keer gebeurt in tien jaar tijd)
Maar nu had ik kosten aan een mond operatie en kreeg helemaal niks vergoed, echt heel raar.
Ik ga dus die extra uitgebreide opzeggen want daar betaal ik toch voor niks voor.
Over naar een andere kan ik niet meer daar ik hij nu te oud voor.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:31

Vanaf welke leeftijd dekken ze geen ziektekosten meer? Ik zit bij de Friesche onderlinge. Maar wist niet dat paarden vanaf een bepaalde leeftijd weer uit de verzekering moeten. Dat zou ik een slechte zaak vinden. Want hoe ouder, hoe meer ze kunnen krijgen!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:39

Ben volledig verzekerd voor Tim, maar congo (mijn pony die met pensioen is) is niet meer verzekerd heb dit jaar er uit gehaald en hij was alleen verzekerd voor de dood

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:52

LindaM schreef:
Vanaf welke leeftijd dekken ze geen ziektekosten meer? Ik zit bij de Friesche onderlinge. Maar wist niet dat paarden vanaf een bepaalde leeftijd weer uit de verzekering moeten. Dat zou ik een slechte zaak vinden. Want hoe ouder, hoe meer ze kunnen krijgen!


Er is mij altijd verteld dat je een paard tot 12 jaar kan laten opnemen in de verzekering.
Uit de verzekering hoeft niet hoor, die van mij is 19 en is nog steeds verzekerd.
Maar het gaat om de leeftijd dat ie opgenomen wordt zeg maar.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:31

Ireentjuh, Vanaf welke leeftijd moet ze uit de verzekering? Ik ga het ook even checken bij mijn verzekeringsmaatschappij.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:34

griebels schreef:
Die van mij bij Interpolis, en dan compleet. Was goedkoper en heb er betere verhalen van gehoord. Ik heb geen ouders die kunnen bijspringen, en sparen gaat mij niet goed af... Vandaar dat ik haar toch heb verzekerd. Als ze straks shows gaat lopen wordt ze ook veel vervoerd dus dat is ook een reden.

Ik heb mijn nieuwe paard ook in de uitgebreide verzekering bij interpolis met ziektenkosten. En dat is maar goed ook. Vorige week zaterdag kreeg ik haar en de donderdag er op is ze met spoed in de kliniek opgenomen daar heeft ze 5 dagen gestaan en ze moet maandag weer terug. Net op mijzelf gaan wonen, paard gekocht en inboedel dus spaargeld is foetsie.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:37

Vora schreef:
alleen Riezelma is verzekerd, en je weet hoe blij ik ben dat we de verzekering bij haar hebben overgenomen.
Denk er trouwens wel even aan dat als je hem compleet verzekerd, je foto's nodig bent die niet ouder dan ik geloof 2 maanden mogen zijn.
Kan ook wel zijn dat ze nog recenter moeten zijn.

Hoeft niet altijd. Bij interpolis moet dat alleen bij aanschafprijs van boven de € 4500.00

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:20

LindaM schreef:
Ireentjuh, Vanaf welke leeftijd moet ze uit de verzekering? Ik ga het ook even checken bij mijn verzekeringsmaatschappij.


ik dacht 18 of 20 jaar, volgensmij 18. dat is bij amev zo volgensmij, bij interpolis is die leeftijd 21 als ik het goed heb.

ik zal het allemaal nog eens nazoeken, is wel handig om even precies te weten!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 10:37

Hartstikke bedankt allemaal OK dan!
De keuze wordt nu alleen wel lastiger, alles heeft zo z'n voor- en z'n nadelen Bloos
Wat raden jullie mijaan?
Ik heb een 3 jarige ruin gekocht, hij is zadelmak en ik wil dressuur met hem rijden, hij is zowel klinisch als röntgenologisch goedgekeurd.......
Ik ben benieuwd Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:31

Nou, ik heb me er net vandaag eens in verdiept, want ik wil Gossiemijne ook laten verzekeren. Hij word volgend jaar 16 en vroeger kon je je paard geloof ik maar tot 13 jaar laten verzekeren en al helemaal niet een exdraver. Bij Interpolis kan dat wel en wil dat nu gaan doen ook. Heb voor een uitgebreide + veterinaire verzekering gekozen. Dan is hij voor alles verzekerd, ook kreupelheden van binnen uit en ook als hij naar de kliniek moet. Het geeft mij een prettig gevoel dat ik met zo'n verzekering niet bang hoef te zijn dat ik iets niet zou kunnen betalen...Het kost me dan €30 in de maand, erg veel, maar te overzien..
Bij Interpolis komt er trouwens wel iemand langs die je stal komt bekijken en ook over de verzekerde waarde praten, hij hoeft niet rontgen- en klinisch gekeurd te worden, dat hoeft alleen bij paarden boven de €4500 verzekerde waarde..

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:48

Nou ja, heb geen verzekering voor Bjarni.
Toen ik hem kreeg wel even over nagedacht maar toen ik rond ging kijken was ik er snel achter dat hij toch te oud was.
Bij een volgend paard.. geen idee eigenlijk, ga ik toch eens wat meer over lezen!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:03

Ik heb mijn paarden niet verzekerd. Er zijn periode's dat ik daardoor bakken met geld overhield, er zijn ook wel periode's geweest dat ik heel veel uitgegeven heb aan ziektekosten.

Op zich is het geen verkeerd idee om een jong paard bijvoorbeeld het eerste jaar uitgebreid te verzekeren. Er zijn best veel paarden die 'door de mand vallen' als ze getraind gaan worden. In de meeste gevallen gaat het dan om kreupelheid. Een wat ouder paard dat nooit iets gemankeerd heeft zou ik minder snel verzekeren.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:00

Ik heb voor anders gestemd.

Mander is verzekerd bij Interpolis en dan de uitgebreide verzekering. Eigenlijk een complete verzekering, maar dan zonder DA kosten.

Ik betaal 27 euro per kwartaal aan deze verzekering.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:03

Onze paarden zitten bij de onderlinge. Die is op non-profitbasis en voor ons de redelijkste. We hebben geen Bonfire`s op stal, maar onze oogappeltjes hoeven ook weer niet onverzekerd rond te lopen. Het biedt een ruggensteun als het verkeerd gaat en dat is voor ons de reden.