kosten pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

kosten pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:02

heeel miss mag ik van me ouder een haf kopen
maar wat zijn de kosten?????
(geen stalling)
maar wel Da, smid, tandarts , verzekering, wormenkuur, lesgeld, verzorgingsproducten, entingen???
wie kan me een overzichtelijk lijstje daarvan geven wat ik dan als voorbeeld aan me ouders kan presenteren...???
en vinden jullie dat een haf in de zomer en winter dag en nacht buiten kan staan zonder schuilstal bij 2 shetjes op de wei>>>> (wel met bijvoeren in de winter natuurlijk)
alvast bedankt , Eva

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:24

Hier zijn al véél topics over, even zoeken dus.
Ik wil wel even zeggen dat een pony naar mijn mening, zeker in de winter, een schuilplek nodig heeft. Dus wat jij wil kan in mijn ogen echt niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:32

ik zou er idd even de zoekfuctie tegenaan gooien en minstens voor een in-uitloopstal/ schuilstal zorgen

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:40

ikheb al heel erg veel gezocht maar wilde gewoon ff wete wat het nu meestal is bij de meeste mensen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:41

Ze moeten idd een schuilstal hebben. De DA, hoefsmid, tandarts, verkering (als ik en pony mag, laat ik uhm niet verzekeren), lesgeld, verzorgingsproducten en entingen kosten erg verschillend per regio/winkel. Heb pas een topic gestart, dus misschien dat je daar wat uit vind?!

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 19:32

ja die heb ik geleze hjehehe
maar zo'n schuilstal (kan je ook een loods laten plaatsen toch>>>) hoe duur is dat dan???

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:34

Hangt er vanaf wat je plaatst. Sommige mensen gebruiken zo'n kant en klaar schuur van de Praxis ofzo. Maar je hebt ook kant en klare stalletjes en je kan ook gewoon zelf iets in elkaar timmeren (een dak, 3 muren, vier palen Haha!), het is maar net wat voor eisen je stelt.

bartsegeste

Berichten: 46
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:43

Als de DA komt betaal je meestal ongeveer 60 euro, de smid 50, tandarts doet bij ons de DA voor ongeveer 15 ofzo want dat is zo gebeurd, wormkuur 12.50 (voor goede), borstels en shampoo enzo betaal je ongeveer eenmalig 25 euro ofzo en dan wat variabele dingen niets groots ofzo, entingen weet ik niet precies, en een beetje fatsoenelijke schuilplaats kun je al hebben voor 50 euro. Ik denk dat je zonder stalling ongeveer MET voer ongeveer kunt rekenen op een 75 in de maand.

Bart

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 19:48

oke
en wat betalen jullie voor de inenting van jullie pony>>>> meeste zegge zo;n 20 eruo per jaar per enting...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:52

da doen wij gezamelijk dus dat komt goedkoper uit (ongeveer 40 euro)
wormen kuur 12,50 elke 2 maanden (doen wij dan)
bekappen 25 euro beslaan 65 per ... de een 6 weken de ander 12 weken
spullen eenmalig zo duur als je wilt ik reken gemiddeld pp 10 euro per maand voor diverse (teer !!! antivlieg en div stalapotheek dingetjes
zoals blauwspray wondspray soda etc etc )

denk dat je met 75 euro aardig in de richting zit

zou zeker een loopstal creëren ook shetjes willen graag schuilen voor wind en regen Haha! dus laat staan een ander ras !! en mits het beestje
genoeg extra beweging krijgt en dat je zomers een beetje oplet dat hij/zij niet hoefbevangen raakt (evt grasmasker op) kan die wel t jaar rond buiten (mits dus schuilplaats/loopstal)

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 21:02

ok
ik heb t met me moeder over gehad ze is er niet zo voor maar weet het nog niet

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:18

EEFIETJE schreef:
ok
ik heb t met me moeder over gehad ze is er niet zo voor maar weet het nog niet

Haha als ik jou was, zou ik mijn ouders niet een lijstje met kosten presenteren! Als ik dat namelijk gedaan had, had ik volgens mij nooit een pony gekregen(nu heb ik er 2, maar oke Bloos ). Er komen soms namelijk ineens veel kosten bij(doordat je bijvoorbeeld op wedstrijd wil, je paard op rontgenfoto's moet, enz..), en ik denk dat dat meer afschrikt dan stimuleert! Ik zou gewoon de nodigste dingen wel vertellen, zoals aanschaf pony en bijbehorend tuig, hoefsmid, veearts. De rest zou ik achterwege laten eerst! Veel succes ermee! Lachen

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 23:20

ik doe maar gewoon eerlijk zij zijn ook nie dom heheheh
ik heb gedaan: gewoon zadel etct..... en stalling en wromekuur, enting, smid, voer, verzekering .... ik dnek niet dat ik m krijg maajha je weet t maar nooit

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:28

EEFIETJE schreef:
ik doe maar gewoon eerlijk zij zijn ook nie dom heheheh
ik heb gedaan: gewoon zadel etct..... en stalling en wromekuur, enting, smid, voer, verzekering .... ik dnek niet dat ik m krijg maajha je weet t maar nooit

Haha ja ik ben wel eerlijk hoor, maar laat gewoon wat achterwege! Knipoog Maar toen wij een pony kregen hadden wij zelf(m'n zus en ik) ook nog geen idee van hoeveel alles zou kosten.. wat misschien wel heel positief was voor ons! Haha! Knipoog

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:28

Nee, je moet gewoon eerlijk zijn wat er KAN gebeuren. Je ouders kunnen zich er dan
op voorbereiden en genoeg geld opzij leggen voor als er echt wat aan de hand is..
Ook ik ben bezig om mijn vader over te halen. Maar ik weet nu al 80% zeker dat het niet door gaat.. Huilen

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:56

me moeder zei ook dat ze het niet zo'n goed idee vond ....
maar ik hoop het zo en als ik er een krijg dan pas in maart (na de winter)
maajah we zulle het zien

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:36

Citaat:
Als de DA komt betaal je meestal ongeveer 60 euro


Dit vind ik nou niet echt reëel Scheve mond Da kosten kunnen ook oplopen tot enkele honderden euro's (soms nog wel meer), uiteraard afhankelijk van wat je paard mankeert. Ik vind het iig niet verstandig om van een gemiddelde uit te gaan, als ik naar mijn eigen da kosten kijk van het afgelopen jaar zat ik daar iedere keer wel dik boven....

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:38

maar het ligt eraan of je paard vaak ziek word...
en wat valt onder de verzekering en waar kan je je paard verzekeren en hoeveel kost dat gemiddelt

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:43

Citaat:
maar het ligt eraan of je paard vaak ziek word...


Ja uiteraard maar dat kan je natuurlijk nooit van te voren weten he Knipoog? Sommige paarden worden nooit ziek, anderen hebben altijd wel wat. Je moet er dus wel rekening houden dat hij altijd ziek kan worden, veearts kosten kunnen dan erg hoog oplopen.

Over verzekeringen zijn er al heel veel topics. (net als over de kosten overigens) Probeer de zoekfunctie eens

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:00

je kunt je pony verzekeren bij interpolis,
mits hij/zij niet ouder is dan 15 jaar!

Een beetje goede dekking als verzekering kost zo'n 300 a 350 euro per jaar Haha!

Ik zou het wel doen,is altijd verstandig! *LOL*

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 17:06

jah idd
oke
en waarvor is dat dan gedekt???
en scholieren redden jullie het met jullie school en vrienden?? hoe doen jullie dat???

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:11

dat wordt een te lang verhaal om eventjes op te schrijven,
dus lees het zelf maar na op www.interpolis.nl OK dan!

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 18:00

oke bedankt OK dan!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:22

EEFIETJE schreef:
jah idd
oke
en waarvor is dat dan gedekt???
en scholieren redden jullie het met jullie school en vrienden?? hoe doen jullie dat???

Met mijn school lukte het tot nu toe prima om 2 paarden te trainen en op wedstrijd uit te brengen, maar nu moet ik wel toegeven dat ik niet veel voor school deed. Gelukkig was dit ook niet nodig! Knipoog Met vrienden lukt het prima, mijn vrienden zijn meestal door de weeks ook naar school en druk met andere dingen. Ik zie ze meestal in het weekend als ik op stap ga en m'n schoolvriendinnen natuurlijk op school. Maar ik met een vriendje erbij, moet je tohc echt keuzes maken! Gelukkig heb ik daar nu geen ''last '' van! Tong uitsteken

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:32

nee ze kunnen niet zonder schuilstal wat moeten ze als het de hele dag regend ?? als ze eenmaal koud zijn worden ze niet meer warm als je nou voor een schuilstalletje zorgd kunnen ze makkelijk de hele winter buiten staan haflingers zijn egte buitenpony's maar als ze buiten staan in de winter krijgen ze wel een heeeele dikke vacht en die is moeilijk schoon te krijgen