Uitslag door paardrijbroek met deze hitte?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Uitslag door paardrijbroek met deze hitte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 17:05

Gister een lange rit gemaak, en erna m'n bovenbenen( en kont beetje Boos! )
onder de rode bultjes. Nu is het al veel minder.
Maar ik kon amper zitten zonder pijn, echt vervelend( en lelijk).
Normaal heb ik een heel klein beetje last van, maar gister was het zo warm... de hele tijd met mn bezwete paardrijbroek op het zadel gezeten dus.

Maar hoe kan ik dit voorkomen? ik dacht al aan een zadelbontje, zodat het zweet er een beetje intrekt.

of zijn er ook bepaalde stoffen paardrijbroeken die beter ademen ofzo?

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:11

Zweetbrand misschien? Dan schuurt het zweet samen met je rijbroek door je bewegingen in het zadel zo erg tegen je benen enzo dat je zweetbrand krijgt. Vervelende situatie ! Zadelbontje kan helpen, maar denk er ook aan dat je dit kunt krijgen als je billen tegen je zweetblad schuren ofzo. Als je daar geen last van had heb je geluk gehad Haha! Voor die paardrijbroeken die beter kunnen "ademen" eens naar een goede ruitershop gaan en gewoon eens vragen !

xxx chipieke

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:24

het beste middel: goede rijbroeken; Mijn ervaring is dat dit met Pikeur rijbroeken (met van die zachte stof) opgelost is

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:37

Soort katoenen (!) boxershort eronder aan trekken dat neemt het vocht goed op. En in ieder geval geen synthetische rijbroek.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:44

Meestal heb ik die standaard broeken van Eurostar, maar zou eens kijken goedkoop aan een andere te komen. Die van Pikeur past me helaas neit meer.
Boxershort is ook wel goed idee lijkt me ook wel goed idee alleen minder lekekr zitten, draag normaal strings. maarja beter dan die bultjes

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:47

dan dnek ik dat de strings de oorzaak zijn...

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 19:58

Maar ik heb het ook op mn bovenbenen, juist vooral daar.
En dan vooral waar mn benen tegen het zadel aan komen(binnekant dus).

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:15

Ik rij ook altijd met een string maar daar ligt het vast niet aan want ik heb nergens last van.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:50

hee daar heb ik ook last van..maar alleen als het warm is..

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 21:55

Ik heb er last van als het koud is, haha. Maar dat is een soort van allergie, ik ben gewoon allergisch voor kou (ja, hoe verzinnen ze het...) en dan krijg ik netelroos, dat lijkt op brandnetel alleen het gaat niet weg en jeukt verschrikkelijk. Maar aangezien jij vooral pijn had zal het dat wel niet zijn. Ik denk inderdaad dat het door schuring komt. Duurdere rijbroeken zijn niet altijd beter, ik heb zelf ondervonden dat ik mijn goedkopere rijbroeken lekkerder vind zitten dan leren zitvlakken enzovoorts. Maar misschien weet een ruitersportzaak in de buurt er wel iets op, als het vaker voorkomt zullen ze vast wel weten wat voor soort broek jij het beste kan nemen. Lachen Nog veel succes, hopelijk vind je er iets op!!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:20

ik heb er nog nooit last van gehad, maar ik draag ook geen rijbroeken die van zwaardere stof zijn gemaakt als het warm is. een heel licht katoenen rijbroekje draag ik (die al heel wat jaren oud is) maar zit heerlijk bij warm weer en lekker fris

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:35

ik heb dat als ik rijbroeken aan heb waar helemaal geen katoen in zit, dus daar let ik altijd op

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:40

Met katoenen rijbroeken heb ik er geen last van, met synthetische wel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:31

wasverzachter of wasmiddel wil ook nogal eens de oorzaak zijn....
de broek naspoelen met azijnwater (beetje azijn door het spoelwater) of alleen met water nog eens naspoelen (als er teveel wasmiddel gebruikt wordt)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:39

Er zijn rijbroeken te kopen van "technische" stoffen die goed ademen en vocht afvoeren, dat zit best fijn als het warm is. Zijn vaak wel de duurdere broeken.
Harry's Horse heeft broeken in het assortiment met veel katoen, die zitten ook comfortabel en luchtig en sommige zijn nog best leuk ook. Qua kwaliteit vind ik het wel echt 1-seizoensbroeken, maar ze zijn ook niet erg duur.

Echt bont schijnt ook de warmte af te voeren, maar daar geloof ik persoonlijk geen klap van. Wie trekt er nou een wollen trui aan in de zomer omdat dat zo lekker koel is... Het is wel minder zweterig dan nepbont.

Heb je een kunststof of een leren zadel? Dat maakt ook nog uit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:42

Ik draag alleen nog maar rijbroeken met zoveel mogelijk katoen erin, die slijten dan wel harder, maar dat is dan jammer. Met synthetische rijbroeken heb ik sneller last van uitslag, zeker als het zweterig weer is.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:08

Ik had het ook met de normale (goedkope) eurostarbroeken, maar dan in de knieholtes. De Mondoni-broeken van de divoza zijn wat dat aan gaat veel beter. Zijn grotendeels van katoen (verkleurd dus wel), goed elastisch en zitten heerlijk (vind ik)! Ze zijn prijstechnisch ook prima!

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 16:59

Bedankt voor de vele antwoorden! heb ik zeker wat aan!

Mijn zadel is trouwens van kunststof.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:44

Dan heb je grote kans dat je zadel de boosdoener is, kunststof is toch warmer, minder ademend en vaak ook wat stroever dan leer en dan krijg je uitslag. Ik krijg op een Wintec een enorme zweetreet, vind het echt helemaal niks.