Waterafstotend-waterdicht...Winterdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Waterafstotend-waterdicht...Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 18:40

Ik ben voor Sjors op zoek naar een leuke winter-buiten deken. Ik zie er genoeg te koop staan maar vaak lees is dat desbetreffende deken niet water dicht is maar wel water afstotend... Wat is het verschil nu dan eigenlijk in de praktijk??? Zou zo`n deken dan wel tegen een klein buitje kunnen maar niet een gehele dag tegen regen kunnen??

Vakk hebben ze het ook over waterafstotend maar makkelijk waterdicht te maken met een spary hiervoor...Ik heb me rot zitten te zoeken welke spray ze nu dan bedoelen en hoe duur dat is...

Iemand enig idee betreffende mijn vragen??

Gr CLaudia

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 20:26

help..

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:28

Ik weet wel dat je die spray gewoon bij de drogist ofzo kan kopen.
maar dat andere over dat afstotend, weet ik niet.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:41

water afstotend is meestal niet echt waterdicht. ze zuigen niet gelijk vol met water, maar echt dicht zijn ze niet. de echte waterdichte dekens hebben meestal ook geen rugmnaad, en worden ook echt verkocht voor waterdicht.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:47

Waterafstotende dekens zijn niet waterdicht.....

Ik zou dus voor een echte waterdichte deken gaan! Aangezien de waterafstotende dekens toch gaan lekken!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:37

Ik heb de waterdichte van horseware, superdekens!! Al 5 jaar gebruikt in weer en wind en nog steeds 100% waterdicht!! Waterafstotende dekens wil ik niet meer hebben, na een stortbui is je paard zeiknat! Boos!

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 22:40

Pascha schreef:
Ik heb de waterdichte van horseware, superdekens!! Al 5 jaar gebruikt in weer en wind en nog steeds 100% waterdicht!! Waterafstotende dekens wil ik niet meer hebben, na een stortbui is je paard zeiknat! Boos!


Helemaal mee eens. Ik heb deze dekens ook, het is even een uitgave, maar je doet er jaren mee en ze zijn absoluut waterdicht.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:37

Pascha schreef:
Waterafstotende dekens wil ik niet meer hebben, na een stortbui is je paard zeiknat! Boos!

Nou inderdaad.. Waterafstotend kan een beetje regen hebben, maar voor een stortbui niet geschikt omdat er dan te veel water per cm² valt.
Horseware Ireland en Bucas worden als waterdicht verkocht en zijn ook echt waterdicht.