Vliegenhalsband "Defy The Fly" iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Vliegenhalsband "Defy The Fly" iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 09:09

omdat mijn arme ponybeest behoorlijk lastheeft van al die vervelende vliegen bij haar ogen, zat ik te denken om zo'n kap aan te schaffen.

Tijdens mijn zoektoch kwam ik dit tegen:

Afbeelding
Vliegenhalsband defy the fly (BI773905)
Deze halsband zal uw paard beschermen tegen de irriterende vliegen en muggen die langs het hoofd zwermen.Eenvoudig te bevestigen en in lengte verstelbaar.Laat makkelijk los mocht het paard ergens achter blijven haken.Bevat geen schadelijke chemicaliƫn.Werkt tot 3 maanden lang.
E 19,50

je hebt ze ook voor de benen.

Iemand hier ervaring mee?
t lijkt me voor n paard misschien fijner dan zon kap.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:30

Go deze is goedkoper dan wat ik had gezien ook zo'n band maar die was rond de 39.00 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:31

is dit dezelfde als bij de paardendrogist??

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 09:35

Luckey schreef:
is dit dezelfde als bij de paardendrogist??


ik ken die van de paardendrogist niet, maar ik neem aan van wel.
Deze is van Piafferuitersport, heeft over het algemeen hele aangename prijzen voor hun spul Lachen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:43

iemand bij ons heeft m gebruikt, had nog steeds vliegen en uiteindelijk uitslag van die band.....ik ben er dus niet wild van!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:01

Nope, zou het niet doen. Vorig jaar had een paard hem om en de vliegen vlogen op en aan. Ze kunnen er inderdaad ook nog uitslag van krijgen.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:23

Oud topic, maar nog wel actueel aangezien het vliegenseizoen nog niet ten einde is.
Ik heb dus 2 van deze banden besteld en dat was zond van die 40 euro!!!! het is een plastic band met gaatjes erin en in die plastic band zit een dunne band van kurk, de kurk is doordrenkt met een of ander citroenella goedje, nou het heeft een week gewerkt, althans ze hadden minder last van vliegen rond het hoofd.
maar na een week deed het helemaal niet meer, ook een nadeel, als de paarden in de wei rollen komt er allemaal zand door die gaatjes in die band.
Ik vind het ouderwetse vliegennetje nog altijd het beste helpen en vliegen lotion van FLY Ban ( alleen in belgie te koop)

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:29

Ik had ze ook...na een maand is 1 ervan gescheurd...en ze zijn ze ook regelmatig verloren in de wei...zonde dus van het geld.

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:31

WWWiske, waar in Belgie kun je FLY ban nog kopen Lachen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:35

avs in rijkevorsel had nog Flyban staan en ik denk de aveve ook nog

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:37

Dankjewel silvana Lachen. Waar zit de aveve, want als Hollander ken ik dat natuurlijk weer niet Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:43

De aveve is een keten zoiets als de boeren bond.Dus kan je zoeken waar er een in de buurt is die het nog verkoopt want ik heb gehoord dat het verboden ging worden omdat het zeer toxisch is.Ik heb zelf denk ik nog een bijna volle fles staan ,maar gebruik het alleen in noodgevallen als er echt bijna niet te rijden is van de dazen.Het helpt wel .Zelf gebruik ik als ik haar op de wei zet en er zijn veel vliegen Unicorn maar ook dit is niet helemaal zonder risico dat je paard allergie's reageert.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:48

promptertje schreef:
WWWiske, waar in Belgie kun je FLY ban nog kopen Lachen?

een paar jaar geleden kon je het nog in nederland kopen, maar in nederland mag zoveel niet, (behalve en kilo cocaine op schiphol, ha,ha) dus ik denk dat er iets in zit dat niet meer legaal is, maar Belgen vinden dat dus blijkbaar niet, bij mijn ervaring is dit het enige middel dat werkt!!!! echt werkt wel duur ( 30 euro) ik haal het nog steeds bij Aveve in Essen. ik doe het dan in een spray flacon dat is zuiniger in gebruik dan op een natte spons, zoals op de gebruiksaanwijzing staat.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:50

silvana schreef:
De aveve is een keten zoiets als de boeren bond.Dus kan je zoeken waar er een in de buurt is die het nog verkoopt want ik heb gehoord dat het verboden ging worden omdat het zeer toxisch is.Ik heb zelf denk ik nog een bijna volle fles staan ,maar gebruik het alleen in noodgevallen als er echt bijna niet te rijden is van de dazen.Het helpt wel .Zelf gebruik ik als ik haar op de wei zet en er zijn veel vliegen Unicorn maar ook dit is niet helemaal zonder risico dat je paard allergie's reageert.


ja dat toxische dat zou heel goed kunnen, ik gebruik het daarom ook alleen met wedstrijden.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:05

in belgie heb je ook zo'n mooi goedje wat in nederland niet meer verkocht mag worden (is voor koeien) en daar doe je een scheutje over de rug en ze hebben er 2 maanden echt helemaal geen last van. ideaal spul. je moet wel afwisselen met een andere, weet ff niet meer hoe het heet. beetje irri naam. maar ben zelf ook niet wilt van die banden. ze zijn duur en werkt niet.