2e hands zadel: passier GG of Euroriding Diamant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:05

ik heb ook op allebei de zadels gezeten, vond ze allebei erg goed. allebei dressuurzadels, passier zit iid wel wat harder, maar ik heb er geen last van en kan mijn benen beter stil houden dan bij veelzijdigheidszadels. Ik zal ze gewoon allebei uitproberen! Kijken of het goed ligt, hoe jouw paarder mee loopt enz enz. Als ze allebei passen zal ik voor de passier gaan. Deze kwaliteit is gewoon beter. Het ebste is natuurlijk een zadel op maat laten maken voor jou EN je paard. Dit is alleen wel wat duurder en kost wat meer tijd en geld, maar dan heb je ook wat.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:57

De Passier, ik wil niets anders meer OK dan! .

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 14:56

Unity schreef:
Passier Grand Gilbert heeft geen houten boom. De boom is uit verschillende lagen leder opgebouwt, versterkt met ijzer. Daardoor rijd je, meer dan anders, een Passier zadel in naar jou zit.
Een 2e hands passier GG is daardoor dus vaak schever dan een zadel met een gewone boom. Dit doordat de meeste ruiters niet recht op het paard zitten.


Je hebt ook nog de zogenaamde Ps-boom. Die is wel van hout en opgebouwd uit verschillende lagen bamboe. Bamboe is echt heel stevig en enigszins veerkrachtig, dus geeft meer bewegingsvrijheid voor je paard

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:04

Ik heb eergisteren de Passier gekocht en de zadelmaker heeft hem gisteren op stal gecontroleerd en hij paste goed op mijn paard. Het zadel moet alleen beetje opgevuld worden.
Ik moet nog wel een beetje wennen, maar ja wat wil je, ik rij nu op een oude Wintec Sport vzh Tong uitsteken

Ik heb het zadel uiteindelijk gekocht voor € 700 (vr.pr. was € 800) OK dan!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:30

Gefeliciteerd! OK dan!