hoe bouw ik de conditie op?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gentille

hoe bouw ik de conditie op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 20:18

ik ga in de herfstvakantie met mijn paard een week naar brabant, en dan gaan we elke dag 3 uur rijden.

nu rijd ik ongeveer 4 of 5 dagen per week een buitenrit van 1/1.5 uur (omdat je bij ons nergens mooi kan rijden heb ik altijd een vaste route) en dan moet nu opgebouwd worden.

hoe kan ik dat het beste doen? ik heb nu stukken stap, soms kleine stukjes draf en stukken gallop (aangezien hij liever gallopeert dan draaft) moet ik steeds langere ritten gaan maken of zorgen dat hij dat rondje in een hoger tempo kan volhouden (meer draf en minder stap en gallop bijv.)

heeft iemand misschien een schemaatje? (is ook handig aangezien ik volgend jaar een keer een endurance wedstrijd wil rijden)
X shannon

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:42

Ik denk dat je iedere keer een beetje langer meot gaan. en steeds meer het tempo moet gaan verhogen.

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:11

ja, precies zoals horsewisper zegt.
in een bak rijden helpt ook heel erg goed! krijgen ze super conditie van omdat het veel zwaarder en inspannender is dan relaxed een rondje buitenrijden.
longeren voordat je naar buiten gaat is ook goed, dat steeds een stukje opbouwen!

veel plezier iig op vakantie!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie