paard buiten zonder deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

paard buiten zonder deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 20:53

hoi,
ik vroeg mij af, mijn draver staat nu de hele dag op stal, laatst was ik 2 weken op vakantie, en toen stond hij 2 weken lang 24/7 buiten. zou ik hem gewoon zomaar buiten kunnen zetten, in de regen en in de winter, met een waterdichte winterdeken???
of wordt hij dan ziek omdat hij het niet gewend is...
xxx sabrina
het maakt niet uit als hij winteracht krijgt dan is hij een beertje, schattig

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:56

Nee maakt niets uit.
Over een week gaan onze pony's ook voor 2 maanden op 'vakantie'. Lekker fulltime de wei in. Geen werk meer en lekker alles laten bezinken en vergeten. Zodat wer daarna weer aan een frisse start kunnen beginnen.

Maar ze krijgen echt geen dek om, die slopen ze eerder, als ze langer al 2 dagen continu in de regen staan komen ze wel naar binnen, want dan is het ook niet leuk meer en blijven ze het koud houden. Maar nooit geen zieke paarden gehad.

TINKYgipsy

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:04

Nee juist lekker toch!!! Volgens mij vinden ze het maar niks met zo een deken om hoor! Ik denk zelfs als je een stal naast het land hebt, dat de meeste paarden dan gewoon buiten blijven staan... ja ook als het regent. Een stal vind ik iig een betere oplossing dan een deken (behalve voor sommige paarden in hartje winter! (m.u.v koudbloedjes)