hoefschoenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:11

bij de marquis schoenen zijn alle onderdelen te vervangen, dus zolen, bindingen, luchtkamers enz. alles is los te verkrijgen

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:27

Jannekeee schreef:
Zou je eens een foto willen maken van de sluitingen van die dingen? Ben er wel benieuwd naar

Op deze link kun je zien hoe de sluiting precies werkt en nog wat foto's van de slijtage in 3 jaar.
http://community.webshots.com/album/118742331tClcWd
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 10-09-04 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:40

SM: grappig om te zien hoe juist de teen helemaal is afgesleten! Nadat mijn paard toch weer hoefijzers heeft gehad vanwege een nogal accuut probleem met haar voeten, heb ik ze er anderhalve week geleden toch weer af laten halen omdat ze naar mijn mening niet helemaal jofel liep. Bleek dat haar hoeven van onder helemaal "dood" waren en dat ze rotstraal aan het ontwikkelen was onder de zooltjes. Die zijn dus bij deze ook weer in de ban. Ik heb haar nu laten bekappen volgens de "natural hoof trim". De "mustang roll", dus het afronden van de teen ("toe") hoort daar ook bij. Grappig dus dat zelfs jouw Old Mac's een mustang roll hebben gekregen! Voor mijn paard dus ook geen ijzers meer en al helemaal geen zooltjes. Ze loopt nu weer lekker, alleen niet op kiezels ed. Ik ga mijn Old Macs dus maar weer uit de mottenballen halen!

Overigens heeft mijn paard nooit hoeven wennen aan de OM. Toegegeven: ik heb ze nooit aangehad voor hele lange ritten, maar ze liep er zo op weg, ook in draf en galop!

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:47

Persoonlijk vind ik ze iets te puntig voor een goeie mustangroll (die ik overigens altijd bij mijn paarden zelf ook zo vijl), maar het is wel een goede kontrole voor de juiste afwikkeling.
Missy liep ook meteen weg op de schoenen of ze nooit anderss gedaan had. Wel doe ik voor mijn eigen gemoedsrust altijd een stukje lamsvel in de kootholte, want er zitten wel eens kleine steentjes daar en met de lange ritten die ik maak wil ik geen kans op wondjes lopen.

rozahorse

Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:48

bedankt alemaal

Jannekeee

Berichten: 85
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:44

Sugarmiss schreef:
Op deze link kun je zien hoe de sluiting precies werkt en nog wat foto's van de slijtage in 3 jaar.
http://community.webshots.com/album/118742331tClcWd

Hm, die dingen zien er eigenlijk best goed uit! Iig goed vast en na 3 jaar valt de slijtage eigenlijk best mee... Lachen

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:48

Dat vind ik ook Haha! Ze hebben hun geld al tig x opgebracht iig. Een snelle rekensom zou me met ijzers op haast € 1000 komen, de schoenen waren € 150 per paar.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:40

misschien is het leuk om op de clinic te komen: [UZ] [NH] het PAARD in zijn NATUUR 9 okt 2004

het voordeel van de hoefschoenen die ik aanmeet is dat ze op maat gemaakt worden.
er heeft een artikel in de landleven gestaan, misschien wat om te lezen?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:04

Ik heb hoefschoenen gehad om dezelfde reden dat jij ze wilt gaan gebruiken. Ik had Smidjes en opzich waren die erg fijn. Tot je 1 schoen verliest, dan ben je ineens erug veel centjes kwijt.
Ben overgestapt op ijzers (rij nog steeds veel over het verharde en ze staat lekker 24/7 in de wei) en ik ben er zeer content mee. Bevallen beter dan de schoenen.
Voor mij geen schoenen meer.

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:05

Maar kun/mag je die mening hebben als je maar de ervaring van 1 soort merk hebt gehad ??