Wil niet alleen, en nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Wil niet alleen, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 11:45

Gut zeg, het is ook altijd wat.
Nu heb ik er weer een die niet alleen wil.
Sinds een maandje heb ik mijn ruintje bij mijn merrie gezet, omdat ze elkaar via de draad als vriendjes zagen. En alleen is dan ook maar zo alleen. En als het klikt met die 2 waarom dan ook niet.
Maar nu staan ze bij elkaar en wil mijn merrie niet meer alleen.
Omdat mijn merrie meer voer krijgt (paard) als mijn ruintje (klein ponytje) neem ik het kleintje even mee uit de wei.
Als mijn merrie dan klaar is met eten, breekt ze zowat de tent af. Het is dat ik er ook nog tussen sta om haar bij de draad weg te houden, maar mocht ik weglopen of er niet zijn, zie ik het al gebeuren dat ze dwars door of over de draad heen gaat.
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee, want ik wil geen paard dat niet alleen kan. Ik wil gewoon kunnen zeggen, nu zet ik ze eens een paar dagen apart van elkaar. Maar goed je begrijpt het al dat ik niet zit te wachten op ongelukken als ik ergens anders mee bezig ben. 24 uur als scheidsrechter erbij gaan staan, gaat natuurlijk niet.
Hoe los ik dit nu weer op.

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:40

Ik heb dat ook gehad met mijn veulen die zetten ik bij een merrie in de wei en dat klikte meteen goed , maar zo gauw mijn pony er uit ging was hij en de merrie helemaal van slag en maar hinneken maar ik trok me er niets van aan heb mijnes gewoon mee genomen en basta!

Sorry haha je vraagt iemand die kan helpen ( raad geven ) maare dat kan ik niet teminste ja gewoon laten gaan wat ik ook deed is denk ik het beste ze moet er toch aan wennen!

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:40

Ik heb dat ook gehad met mijn veulen die zetten ik bij een merrie in de wei en dat klikte meteen goed , maar zo gauw mijn pony er uit ging was hij en de merrie helemaal van slag en maar hinneken maar ik trok me er niets van aan heb mijnes gewoon mee genomen en basta!

Sorry haha je vraagt iemand die kan helpen ( raad geven ) maare dat kan ik niet teminste ja gewoon laten gaan wat ik ook deed is denk ik het beste ze moet er toch aan wennen!

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:40

oeps gaat het weer verkeerd weer twee berichten sorry niet de bedoeling!

carow

Berichten: 362
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:47

Ik had daar eerst ook last van. Ik had al een shet die ik 5 jaar had en toen kreeg ik een nieuwe pony in het begin was het echt een ramp. Ze wilden zelfs niet lopen als de 1 de bak uit was . Elke keer gewoon aangepakt en doen wat je wil en uiteindelijk ging het goed. Ze weten op een gegeven moment wel dat hun vriendje weer terug komt.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:50

Mijn pony heeft dat met die van mijn zusje.

Ze kregen nieuwe stallen en nou leuk, we zetten ze naast elkaar. Kon niet eens normaal rijden zonder dat de ander de tent afbrak en mijn paard geen seconde op mij gericht was Verward

Ze staan nu apart en dat gaat al een stuk beter, ze hinneken nog wel als ze elkaar zien, maar trappen niet meer de stallen in elkaar...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:51

Waarschijnlijk zul je dit probleem altijd (enigzins) houden. Je kunt het denk ik hoogstens kunnen indammen, meer ook niet. Wat suggesties:

- de merrie wat hooi erbij geven zodat ze de tijd kan overbruggen.
- paarden af en toe gescheiden zetten (je hebt 2 weitjes als ik het goed begrijp?)
- merrie op stal en ruin in de wei.