Overdrijf ik ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Overdrijf ik ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 16:51

Waar ik rijd staat ook een shetje, Katja. Ik heb er al een aantal kee rop gereden, ook al ben ik er te groot voor. Het probleem is dat ze heel lief is de eerste paar keer, en dan opeens onverwacht ander gedrag aan neemt ( trappen bijten en bokken) Je kunt haar dan niet vastpakken, en ja.. zonder zadel blijf je heel moeilijk op haar zitten.

Nou heeft een goede vriendin van mij, het 4 jarige zusje van haar vriend erop laten rijden. Ze hadden teugltjes aan het halster gedaan, halstertouwtje erbij en liepen ernaast. Ze was heel braaf, maar dan nog.
Ze had een veel te grote cap op ( beter dan geen ) Maar wanneer dit pony'tje het weer hoog i nde bol krijgt is er geen ouden aan. Als je haar dan wil vastpakken word je weggetrapt, degene die erop zit bokt ze er met alle plezier af. Ik vind het dus onverantwoord om een persoon zonder rijervaring erop te zetten. Overdrijf i knu, omdat ik die 4 jarige helemaal niet ken ? Of is het goed dat ik bang ben dat er ongelukken mee gebeuren ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:53

Ik vind het echt niet overdreven. Wie weet wat er had kunnen gebeuren. Als het nou een heel betrouwbaar paard was geweest, ok.. Maar een 4 jarig kind dat niet kan rijden op een pony die je niet echt kan vertrouwen Ik vind het heel erg onverantwoord.. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen..

Ow en trouwens, ik heb ooit ergens gelezen dacht ik dat een te grote cap gevaarlijker is als geen cap. Geen idee of dit klopt hoor, daar niet van Tong uitsteken

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:07

Een te grote cap kan op je neus klappen als je valt, waardoor je dus een gebroken neus hebt.

Tsja, ik zou het tegen ze zeggen hoe je erover denkt, maar het is uiteindelijk toch hun verantwoording.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 17:10

Ik vind dat je niet overdrijft, als het nou een meisje van een jaar 6/7 was die al kon rijden oké, maar een 4-jarig meisje dat niet kan rijden is dan niet zo verstandig als Katja het straks in haar bolletje krijgt...

    If you can dream it, you can do it ...

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 17:49

Manon schreef:
Een te grote cap kan op je neus klappen als je valt, waardoor je dus een gebroken neus hebt.

Tsja, ik zou het tegen ze zeggen hoe je erover denkt, maar het is uiteindelijk toch hun verantwoording.

Dat heb ik ook gedaan, maar aan de andere kant is het niet mijn verantwoordelijkheid. Ik zou me alleen superschldig voelen als er wel iets gebeurde, ook al kon ik er niets aan doen.[/list]

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:31

Ikzelf vind het niet zo'n probleem, als ze ernaast lopen kunnen ze het kind er al afgraaien als er wat zou gebeuren.

Maar vind ook niet dat je overdrijft, jij hebt al een paar keer meegemaakt hoe het dier kan zijn en dan ben je daar logischerwijs voorzichtiger mee.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:50

Ik laat kleine kinderen nooit!!!! op mijn paard zitten, als er wat gebeurt ben ik er ten alle tijde verantwoordelijk voor. Nee dank je feestelijk!!!!

En een te grote cap is inderdaad gevaarlijk!! Zoals hierboevn staat. je kunt je neus breken en als er een kinband aan zit jezelf 'ophangen' Tong uitsteken

Hakuna Matata! :D

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:00

mag ik er even aan toevoegen dat ze die cap gepast heeft om eens een cap op te hebben (en hem dus bij het rijden NIET op had Knipoog ) en dat ik eerst wel overlegd heb met de eigenaren voor ik het toeliet dat zij erop ging. sterker nog: het was wel mijn idee, maar toen we katja gepoetst hadden, stelde de eigenaar zelf voor dat de kleine een stukje op Katja zou rijden. ze hebben er naast gestaan en toegekeken. dus als er iemand verantwoordelijk was, ben ik het zeker niet alleen
zoals iedereen weet ga ik al langer met pony's om, dus ben ik ernaast blijven lopen en zodra ik gemerkt zou hebben dat katja vervelend werd, had ik het meisje er zo af kunnen halen

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:16

je kunt nooit voraichtig genoeg zijn!! zkeer niet met kinderen..
het lijkt me niet verstandig..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:27

Mijn pony ging er vandoor met mn instructrice, maar mijn vriend die nog nooit een paard heeft aangeraakt zal ze nooit wat doen met rijden. Altijd braaf rondjes blijven sjokken.
Misschien is de shet wel heel lief voor dat meisje...

Maar een te grote cap is gevaarlijker dan geen!!!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:34

Myra1 schreef:
Mijn pony ging er vandoor met mn instructrice, maar mijn vriend die nog nooit een paard heeft aangeraakt zal ze nooit wat doen met rijden. Altijd braaf rondjes blijven sjokken.
Misschien is de shet wel heel lief voor dat meisje...

Maar een te grote cap is gevaarlijker dan geen!!!


misschien moet je mijn bericht wat beter lezen, dan had je deze opmerking niet gemaakt Knipoog

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:48

hubolover schreef:
mag ik er even aan toevoegen dat ze die cap gepast heeft om eens een cap op te hebben (en hem dus bij het rijden NIET op had Knipoog ) en dat ik eerst wel overlegd heb met de eigenaren voor ik het toeliet dat zij erop ging. sterker nog: het was wel mijn idee, maar toen we katja gepoetst hadden, stelde de eigenaar zelf voor dat de kleine een stukje op Katja zou rijden. ze hebben er naast gestaan en toegekeken. dus als er iemand verantwoordelijk was, ben ik het zeker niet alleen
zoals iedereen weet ga ik al langer met pony's om, dus ben ik ernaast blijven lopen en zodra ik gemerkt zou hebben dat katja vervelend werd, had ik het meisje er zo af kunnen halen


Waarom is dit topic dan geopend? Jij bent blijkbaar iemand anders maarre er staan hier best wel twee verschillende verhalen, sorry hoor ik vindt 't erg vaag!!!! Verward Misschien kunnen jullie beter eerst samen overleggen voor je een topic opent!!!

Hakuna Matata! :D

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:56

hubolover schreef:
ze hebben er naast gestaan en toegekeken. dus als er iemand verantwoordelijk was, ben ik het zeker niet alleen
zoals iedereen weet ga ik al langer met pony's om, dus ben ik ernaast blijven lopen en zodra ik gemerkt zou hebben dat katja vervelend werd, had ik het meisje er zo af kunnen halen


De eigenaar van het paard is ten alle tijde verantwoordelijk voor het gedrag van zijn of haar paard, dat is met de verzekering zo geregeld. Maar zou jij nog normaal kunnen slapen als je weet dat er een klein kindje iets vreselijks is overkomen?

En dat tweede vind ik echt nergens op slaan (rode gedeelte), een paard is altijd sterker dan een mens, hoeveel ervaring je ook hebt!!!! Pas is een kennis toch echt dood geslagen door een paard, hij zat al bijna 50 jaar in de paarden.

Maar als jij vind dat je 'genoeg ervaring' hebt en het allemaal geen probleem vind, vooral doen, ik zeg alleen wat ik vind!!! En ik vind het heel erg dom!!!

Hakuna Matata! :D

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:27

je overdrijft zeker niet, wat ik met zo'n pony zou doen als er een ervaren iemand opzit met cap en veilige kleding. en die pony kreeg het in zijn bol eens heeeeeeeel duidelijk maken wie de baas is. ook even van te voren melden dat je dat van plan bent. Tong uitsteken

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 07:10

hubolover schreef:
mag ik er even aan toevoegen dat ze die cap gepast heeft om eens een cap op te hebben (en hem dus bij het rijden NIET op had Knipoog ) en dat ik eerst wel overlegd heb met de eigenaren voor ik het toeliet dat zij erop ging. sterker nog: het was wel mijn idee, maar toen we katja gepoetst hadden, stelde de eigenaar zelf voor dat de kleine een stukje op Katja zou rijden. ze hebben er naast gestaan en toegekeken. dus als er iemand verantwoordelijk was, ben ik het zeker niet alleen
zoals iedereen weet ga ik al langer met pony's om, dus ben ik ernaast blijven lopen en zodra ik gemerkt zou hebben dat katja vervelend werd, had ik het meisje er zo af kunnen halen


Jij bent er wel verantwoordelijk voor, dat heb je met de eigenaren afgesproken toen je hubo ging verzorgen. Als er iets zou gebeuren hebben hun er dus geen schuld aan, jij wel.

Maar over wiens verantwoordelijkheid ht is gaat het hier niet.
Ik vroeg me af of ik overdreven reageerde..

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:04

Sorry ik vindt het een vaag topic dit!
Flutterby je overdrijft echt niet!!!!!!! Ik vind dat je groot gelijk hebt!!!!!

Hakuna Matata! :D

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:16

hubolover schreef:
zoals iedereen weet ga ik al langer met pony's om


Ik ook.. en ik heb me toch een mooie blauwe bult op m'n knie zitten.. En die zit daar niet door mijn fout en ook niet door de fout van mijn paard.. Hij schopte gewoon een vlieg weg en dan draait z'n voet zeg maar net iets onder z'n buik uit. Toevallig stond daar net mijn knie, dus tja, boem au.. Generaal meteen spijt wat hij wist niet wat 'm overkwam! Het was echt niet gericht en achja, ik bedoel het maar als voorbeeld. You'll never know..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking en 38 bezoekers