Ervaringen met een z.g. "onderdeken"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 11:33

Wie heeft ervaringen met onderdekens van bijv. Rambo of Pagony? Dan bedoel ik die dekens zonder kruissingels en beenriemen.

Ik vraag me af of deze dekens goed blijven liggen, qua prijs zijn ze natuurlijk aantrekkelijk om op mijn binnenkort geschoren Toontje te leggen onder zijn buitendek. Dan heb ik meteen niet meer die problemen dat hij zijn staart helemaal in vier beenriemen wikkelt... ben daar dagelijks 20 minuten mee bezig voor dat dat eens los is.. Frusty

Graag jullie mening!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:37

Mijn Pablo heeft nu de Rambo dekbed onder de 200 grams Rambo deken liggen. Dat gaat uitstekend, ik gebruik geen extra losse dekensingels. Hij rolt, bokt, en blijft liggen. Ook bij mijn vorige paard heb ik het zo gedaan zonder problemen. Met die van Pagony weet ik dat die wel eens wil schuiven en trekken op de schouders.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 11:50

ik heb de pagony en bij beide paarden blijven ze echt prima liggen en schuren niet. zal op het ene paard misschien beter passen dan op het andere maar dat is met elk merk zo. ik ben er heel tevreden over

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:31

ik heb de pagony, die was tenminste niet zo achterlijk duur. Hij blijft perfect liggen. Op mijn werk hebben ze de rambo en die blijft ook goed liggen. Wel is de kleur van de rambo erg besmettelijk en vind ik hem slecht afgewerkt in tegenstelling tot de pagony die je bijna ook als gewone staldeken kunt gebruiken met die groene kleur en de goede afwerking.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 14:01

Hoi Mieke,

Ik heb ook die Pagony onderdeken van f 89.95 en ben er supertevreden over!! Ik gebruik hem dus ook gewoon als staldeken hoor met een elastisch dekensingeltje werkt prima en blijft perfect liggen en is tevens bestand tegen Minne z'n rolsessies Party!! .

Minne heeft twee weken geleden twee nachten buiten moeten staan en toen heb ik die pagony onder m'n rambo waterdichte deken gehad en dat bleef ook allemaal perfect zitten.

Effe off-topic... Minne heeft geen droes.. goed hè.. dierenarts was een beetje voorbarig met z'n diagnose geweest, maar dat heb ik 'm wel vergeven!!

Succes met je keuze qua deken!! Groetjes Marijke

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 14:31

Fijne berichten dus over die onderdekens!

Nog even een vraagje: sluiten de dekens een beetje goed over de schouders? Ik heb er zo'n hekel aan als zo'n dek zo laag uitgesneden is en die schouder half bloot ligt.

Hoe zit dat bij die van jullie?

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 17:10

Die pagony van mij sluit bij Minne (paard met behoorlijk front.... vetklep *griinnik*) voldoende op z'n schouder aan. Z'n schouder is dus bedekt, maar niet overdreven hoog zeg maar, gewoon als een normale deken. Stom uitleggen zoiets... kom anders een keer kijken zou ik zeggen!

Van Rambo of harry horse heb je van die dekens met een hoge aansluiting zodat de hele schouder en stuk van de hals zijn bedekt, maar ja dat zijn weer geen onderdekens en daar is het prijskaartje dan ook weer naar.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:26

beide dekens (pagony en rambo) sluiten prima aan op de schouders bij de paarden waar ze bij ons op gebruikt worden. Vork

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 22:38

De rambo onderdeken ligt bij mijn paard heel goed en sluit goed aan. Die van pagony hing vaak behoorlijk scheef na ene nacht op stal en die sloot ook minder mooi. Al moet ik toegeven dat hij er na drie weken(toen hing hij er met zijn been in) schoner uit zag als de rambo na twee weken Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:35

ik heb de pagony bij een arabiertje op liggen, en hij blijft wel goed liggen, maar is absoluut SLECHT rond de schouders.

hij zakt naar onder de borst.

dus hij is gewoon te breed

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-01 13:15

Ik heb de pagony onderdeken gisteren binnen gekregen en hij ligt op zowel Toon als Kaminka heel goed. Ik heb er zelf beenriemen aan gemaakt (ringetjes zaten er al aan, alleen zat er maar 1 touwtje bij), dus ik hoop dat hij goed blijft liggen.

Wel een heerlijk lichte deken qua gewicht!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 14:29

Wij hebben er een van harry's horse. Hij is echt heel fijn, lekkere stof en ligt stevig Party!! Hij zit aan de voorkant vast met ''gewoon'' een grote gesp, en achter met bilkoorden, en daar heeft ie, ookal is 'ie geschoren, geen last van.