Wat doen jullie als de bak bevroren is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:12

hahah vertel dan is hoe lang je ermee bezig bent Knipoog Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 21:15

Als de bak hobbelig en bevroren is zou ik niet rijden, is niet goed voor de hoeven & benen!!!! Om te voorkomen dat ie zo hard is slepen wy byna elke dag de bak wel, dan is het bovellaagje lekker los en kun je prima trainen!! Is het een idee om naar je club te gaan en daar te rijden? De paarden kunnen wel los in een bevroren bak, zodra ze dat doorhebben worden ze direct voorzichtig en zullen ze niet gek gaan doen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:11

Paard mooie witte schaatsjes onderbinden en een show opvoeren:
Hollyday On Ice... Party!!
Nee geintje, ik zou proberen te strooien (zout) als je geen mogelijkheid tot slepen hebt. En verder kun je misschien met iemand anders op stal, of iemand in de buurt, samen een binnenbak afhuren of zo?
Dat je bijv. met meerdere personen de binnenbak huurt waar je elke week lest (mensen uit je les die net als jij vaker per week in de binnenbak willen rijden).
Tja en verder kun je vaak niet veel dan...
Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem, als de bak echt niet te berijden is, dan krijgt het paard gewoon alleen weidegang, ook tijdens sneeuw/regen. Hij heeft dan geen ijzers onder grijnz.. Maar dan krijgt-ie in elk geval wat beweging.
Ze lest wel twee keer in de week, en probeert eventueel nog de binnenbak te huren als ze echt voor lange tijd de buitenbak thuis niet in kan.
Sterkte en succes met eventueel strooien of slepen van de bak!

Gucci
Berichten: 182
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Apeldoorn!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 22:13

als je in een gladde bevroren bak rijd moet je je voor stellen dat je op het asfelt rijd in galop enz SLECHT dus en komt per stap dat een paard zet 600kilo op het pezen en hoeven een harde bak is echt heel erg slecht

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:37

binnen rijden Haha!

ja Schijnheilig ik weet het, ik ben verwend.

teun

Berichten: 544
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Lieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-01 23:59

Ja, Natuurlijk!!!

Sorry, late reactie op de fohn



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: teun op 2001-11-17 23:00 ]</font>

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:08

Beste Cucci,

Hoe moet dat dan met al die paarden die voor de kar lopen? Die draven ook op de weg. Ik zelf heb ook alleen maar een buitenbak en in de winter eggen we hem helemaal vlak. Dan rij ik er in. Doe wel ruistig aan. Overigens de baan waar harddravers overheen gaan is ook hard. Krijgen al die paarden dan beenproblemen?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:03

dan rijd ik lekker het bos of veld in.

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 12:52

Ik zou niet rijden als ik jij was, het is namelijk slecht voor de paardenbenen. vooral als je serieus wilt trainen. naar mijn mening kan je het dan beter losgooien dat ie zelf een beetje rond kan lopen.
Ik maak het ook vaak mee dat de bak bevroren is en ik ga dan daarom ook wat vaker een buitenritje maken, ook leuk voor de afwisseling.
de groetjes.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 13:11

Buitenrijden Haha!
En gewoon in de bak (bij suleika hebben ze er nu houtsnippers in gedaan dat rijd zoooooooooooo fijn) Koe

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 11:10

Nou als de fohn niet werkt of al in gebruik is, dan hebben wij altijd nog t geluk dat de boer de avond voordat t gaat vriezen, de bak sleept, en dan vriest de bak mooi egaal vast.

En de volgende dag gewoon rijden, die beesten zijn niet van suiker, en de benen zijn stark zat, die kunnen wel wat hebben.

Op de harde weg draaf je ook, en je zou er ook op kunnen galopperen, als t niet zo glad was, dus ik zie er geen probleem.

Wat wel zo is, is dat t met jonge paarden, dus met nog niet voldoende geharde benen, dat t niet echt bevorderlijk is om in een bevroren bak te rijden, maar daar draaf je ook niet hard mee op de weg lijkt mij .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 00:18

Vorig jaar getipt en meteen uitgeprobeerd met succes,zout strooien!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:37

Hoe lang kan je dan gemiddeld in de winter niet rijden, als het vriest en dan kan je toch wel buitenrijden??? En als het niet te veel water in de bak ligt kan je dan rijden en het is niet hard???

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:06

We sjeezen even met de trekker door de bak en dan issie weer los. Mocht dat niet lukken dan ga ik wandelen aan de hand langs de weg. Gezellie vriendje mee, blikkies en voer in rugzak en wandelen maar. Zelfs bij temperaturen onder nul zijn we soms wel 2 uur aan de wandel met onze gele grote hond.
Viv

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:18

Blijft altijd link om in een bevroren bak te rijden, ook als deze goed gesleept is. Als het eenmaal goed vriest en de onderlaag is bevroren, wordt de bak - tenminste dat is mijn mening - alleen maar spekglad met die losse bovenlaag en harde ondergrond. Bovendien worden schokken niet meer geabsorbeerd en dat is niet direct bevordelijk voor de beentjes. Als onze bak bevroren is, dan heeft mijn paard gewoon vakantie, niks aan te doen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:42

kan je er geen dikke laad zaagsel over doen??, dat wordt niet hard of modderig

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:47

Wij hebben nu gelukkig sinds een maandje een hal op het terrein zodat we het probleem met de winter niet meer hebben, maar vroeger gingen we als de bak bevroren was buitenrijden of naar een maisveld wat ongeveer 5 minuutjes stappen is.
Los in de bak deden we nooit, de harde bodem is voor de pezen van je paard heel slecht.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:58

hallo reacties graag over dat zaagsel erover!!!!!!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:06

Citaat:
Op 2001-11-19 14:08, schreef UniferB:
Beste Cucci,

Hoe moet dat dan met al die paarden die voor de kar lopen? Die draven ook op de weg. Ik zelf heb ook alleen maar een buitenbak en in de winter eggen we hem helemaal vlak. Dan rij ik er in. Doe wel ruistig aan. Overigens de baan waar harddravers overheen gaan is ook hard. Krijgen al die paarden dan beenproblemen?


de pezen worden daar bikkel hard van! ze worden daar op getraint en de pezen worden sterk.

wij hebben een binnen bak en een buitenbak met achterberg bodem perfect! wel dur hoor, maar het is een manege!