Rechten van de pensionhouder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Rechten van de pensionhouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 19:05

Ik heb een vraagje die eens een keer niet voor mijzelf is Lachen

Ik ken een boer waar paarden in pension staan. Vorige winter stonden daar 2 pony's. De eigenaresse van deze 2 pony's is op een gegeven moment gestopt met het betalen van het pensiongeld welke mondeling overeengekomen was.
Na enkele maanden niks betaald te hebben heeft de pensionhouder besloten de pony's op een ander weiland neer te zetten wat hem weinig geld kost. Deze pony's staan daar nu tot op heden zonder dat er betaald wordt. Nu wil de pensionhouder van deze 'klant' af maar de klant weigerd de pony's weg te halen.

De pensionhouder ziet er weinig in deze pony's op straat te dumpen of ze van de winter aan hun lot over te laten. Wat zijn nu de rechten van de pensionhouder? Mag hij deze pony's weghalen en verkopen? Of zal hij met rechterlijke instanties aan de slag moeten om deze pony's van zijn land af te krijgen?

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:25

Pfff, als ik hem was zou ik dat toch via een advocaat spelen, voor je het weet doe je iets fout en dan hang je alsnog voor een hoop kosten.
Soms kan een brief van een advocaat de boel al aardig in beweging brengen, want die eigenaar weet natuurlijk donders goed dat ze fout zit, en hoopt de boel misschien wel zo lang mogelijk uit te rekken.
Succes!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:30

Hij zou ook bij een rechtswinkel langs kunnen gaan voor advies.
Ik geloof dat dat kostenloos is.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:42

Hmm wat een gare situatie zeg!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:46

wat een super goeie kerel die pensionhouder!! want hij is wel heel goed voor die pony's... Niet dat hij daar wat aan heeft maar vind het toch wel heel netjes..
Maar ik zou inderdaad ook naar een rechtswinkel gaan!!