Advies gevraagd: Green guard of Grazing Muzzle?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Advies gevraagd: Green guard of Grazing Muzzle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 07:13

Irsa heeft altijd op de wei gestaan, maar ze doet dan niks anders dan 24 per dag eten. Hierdoor wordt ze moddervet. Zelf als ze op een heel schraal landje staat, wordt ze dik. Dit had afgelopen zomer hoefbevangenheid als gevolg. Ze heeft een tijdje op stal gestaan om af te vallen en inmiddels heeft ze een redelijk normaal model en loopt ze weer prima. Nu is het dus zaak om haar in deze vorm te houden.

Ik wil haar niet op stal houden, omdat ze natuurlijk veel liever buiten loopt. Daarnaast gaan de eigen paarden van de boer waarbij ik sta per oktober op stal, dus is er geen plek meer voor Irsa.
Om ervoor te zorgen dat ze in model blijft, lijkt een grasmasker mij even het beste idee. Veel rijden doe ik al en helpt niet genoeg. Een paddock hebben we niet en de boer staat er ook niet om te springen dat ik die maak, dus kom ik voor nu even uit op een masker.

Er zijn in mijn ogen twee opties: De Greenguard van de paardendrogist www.paardendrogist.nl en de Grazing muzzle http://www.bestfriendequine.com/grazing_muzzles.html.

Ik weet niet zo goed welke ik moet kiezen. De grazing muzzle ziet er wat paardvriendelijker uit en verschuift in mijn ogen minder makkelijk, de greenguard is een stuk minder groot en dat lijkt me voor Irsa ook wel fijn.
Dus heel graag jullie mening!


linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 08:26

De link van die tweede site doet het niet...
Ik heb een greenguard en ben er erg blij mee, Troy mag nu gewoon een paar uur lekker in de wei lopen terwijl ze toch minder binnen krijgt.

In het begin was het lstig, ze wilde het er echt af krijgen en werd gek eran. Nu weet ze hoe ze er mee om moet gaan en heeft ze er ook echt geen last van!

als je iets wilt weten hoor ik het wel

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 10:46

Oke, dank voor je antwoord. Die andere link moet zijn: http://www.bestfriendequine.com. Wanneer je dan op grazing muzzles klikt zie je die maskers. Ben benieuwd wat je daar van vindt!
Kan jou paard met het masker van de paardendrogist gewoon uit een automatische drinkbak drinken of wil dat niet meer?
Heeft hij nooit last van wondjes of schuurplekjes van het masker?

Fem

Berichten: 12478
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:59

ik vind de grazing muzzle er stevigere uit zien...of ligt dat nu aan mij?? Verward

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 11:52

Ik heb nog een greenguard te koop, omdat mijn paard er helemaal gefrustreerd van werd. Mocht je interesse hebben dan PB me maar.
Ik zue het wel pas maandag.

Nathalie

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:04

De grazing muzzle ken ik niet. Mijn pony heeft deze zomer een greenguard om. Die heb ik vorig jaar gekocht. Het klopt dat ze in het begin erg gefrustreerd worden, dat geldt denk ik ook voor de grazing muzzle .

Ik heb hem er langzaam (eerst een paar uur per dag) aan laten wennen en het zo opgebouwd. In het begin ging hij met zijn neus met masker op de grond draven! Tja toen had hij wel een geschaafd neusje. Even een paar dagen zonder laten staan en weer opnieuw omgedaan. Verder probeerde hij het halster af te krijgen en soms lukte dat.

Nu hij er goed aan gewend is, gaat het prima. Hij laat het omdoen ook gewoon toe. OK dan! Je moet wel doorzetten wat die frustratie is erg moeilijk om te weerstaan (en de greenguard dan te laten zitten, vergis je niet). Maar ze wennen er echt aan!

In dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=4819915&highlight=#4819915 heb ik een "voor" (vorig jaar) en "na" (dit jaar) foto geplaatst van mijn pony Tong uitsteken

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:36

Ja in het begin worden ze er helemaal gek van, ze willen eht echt af krijgen, Troy bokt nooit maar ze ging tekeer met der neus over de grond, ook probeerde ze het af te gooien. Maar nu merkt ze het niet eens meer, ze is erzo handig in geworden en krijgt echt nog gras naar binnen!!

Wondjes heeft ze nooit gehad, en ook geen schuurplekken maar ze heeft hem ook maar een uur of 4 per dag om. Troy kan wel uit de drinkbak drinken, maar ze is een pony en die heeft een klein neusje, maar ik geloof dat het wel kan!!

Die muzzele vind ik iets te grof, die sluit ook de neusgaten een beetje af, maar ja hij ziet er wel stevig uit!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:39

En je moet het topic maar is lezen waar PeruaansePas de link van heeft neergezet, dat gaat helemaal over voor en tegens. Er staat ook een foto van mijn pony met greenguard bij.

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

xito
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:05

Nathalie w schreef:
Ik heb nog een greenguard te koop, omdat mijn paard er helemaal gefrustreerd van werd. Mocht je interesse hebben dan PB me maar.
Ik zue het wel pas maandag.

Nathalie

hoi ik las dat je een greenguard te koop hebt ik hou me aanbevoelen het is voor mijn vreetgrage haflinger, gewoon ziekelijk zou het ook tegen stro eten helpen?na jullie positieve berichten ben ik er wel voor te vinden ik hoop je snel te spreken doeg Blond

xito
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 23:07

of weet er iemand anders wat tegen stro eten ? zaagsel is geen optieelke ochtend vind ik alleen maar poep en pies in stal en een paar strootjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: s1993, Tess1 en 36 bezoekers