Stalling omg. Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:24

Leone schreef:
Je hebt nog in maartensdijk Stal Arends dat is een pensionstal, volgens mij hebben ze ook een website www.stalarends.nl


Ja is heeeeeeel gezellig daar Sta ik ook saampjes met Leone Haha!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:42

marn schreef:
jeetje wat een geld zeg!
Ik betaal 165 voor een ruime stal en alles erbij in, word uitgemest voor je, 2 bakken en (heel belangrijk) zomers en swinters de hele dag weidegang.


Hoi mag ik jou vragen waar je dan staat met je haflinger???
Aangezien het in Amersfoort en omstreken best duur is mb.t.
stalling voor paard/pony???

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:48

napoleon schreef:
Ja is heeeeeeel gezellig daar Sta ik ook saampjes met Leone Haha!


Dat ziet er ook niet slecht uit. Tong uitsteken

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:53

Leone schreef:
Citaat:
Je hebt nog in maartensdijk Stal Arends dat is een pensionstal, volgens mij hebben ze ook een website www.stalarends.nl

Wat betalen jullie daar nou als ik vragen mag?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:21

marn schreef:
jeetje wat een geld zeg!
Ik betaal 165 voor een ruime stal en alles erbij in, word uitgemest voor je, 2 bakken en (heel belangrijk) zomers en swinters de hele dag weidegang.


Wat is alles erbij?.

3 binnenbakken, alles overdekt kunnen doen dus. Grote vierkante springtuin. ALTIJD hindernis matriaal (hoef je dus niet op te ruimen). Altijd een Z ring ter beschrikken of kleiner. EN weiland. En regelmatig wedstrijden zowel onderling als landelijk maar ook andere activiteiten waar je aan kan deelnemen. Ook nog een gezellige bar met toppie barman Haha!.

Ik weet dat er maar weinig stallen zijn die dit hebben allemaal.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:37

Saar4 schreef:
Leone schreef:

Wat betalen jullie daar nou als ik vragen mag?


Zal ik vanavond even precies na kijken heb de rekening nog liggen Bloos!
en hier neer zetten

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:32

Prisca schreef:
Wat is alles erbij?.

3 binnenbakken, alles overdekt kunnen doen dus. Grote vierkante springtuin. ALTIJD hindernis matriaal (hoef je dus niet op te ruimen). Altijd een Z ring ter beschrikken of kleiner. EN weiland. En regelmatig wedstrijden zowel onderling als landelijk maar ook andere activiteiten waar je aan kan deelnemen. Ook nog een gezellige bar met toppie barman Haha!.

Ik weet dat er maar weinig stallen zijn die dit hebben allemaal.



bijdehand hee...

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:31

boxhuur 143.05
voer + kuil 88.11
Bodembedekking 32.40
Dit alles is exl. BTW
Faciliteiten
buitenbak 20x60
binnenbak overdekt 20x40
3 losgooi bakjes
2 longeervoltes
solarium
warm en koud water
eigen vereniging + club lessen
instructie

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:34

Zow da's ook best een pittige rekening 263 eurootjes maar het ziet er wel goed uit daar. Moet je bijvoorbeeld zelf uitmestten ook of niet (want dan valt het wel weer mee) en extra betalen voor solarium of kanje dat gewoon gebruiken?

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:52

ik sta in odijk, aan de rand van houten.
Ik betaal 125 euro stalling hierbij zit dan het hooi of kuil. Verder wordt er 3 keer per dag gevoerd (dit moet je aan het einde van de maand betalen) en de hele zomer weidegang dag en nacht.
We hebben 2 rijbakken 1 van 20x40 en 1 van20x60. We kunnen altijd rijden.

Ik sta hier super goed met mijn schatje!!!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:10

Prisca schreef:
Zit daar tegenwoordig het voer bij in?. Want toen ik daar eenpaar jaar geleden stond moest ik biks kopen en in bakjes klaar zetten iedere dag. Was nogal irritant.

Totaal kwam ik inclusief de biks even duur uit als op ZH alleen geen binnenbak en geen hindernissen.


Lijkt mij geweldig!! Ik voer het liefst zelf hoor!! uit eigen ervaring maar ook als je soms anderen hoort over het voerbeleid....

Je bent wat je eet en dat geldt ook voor een paard.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:53

marn schreef:
bijdehand hee...


Daar gaat het wel om WAT houdt de prijs in.

Bedoel kan veel geld betalen maar je moet wel weten wat je ervoor hebt anders kan je niet vergelijken. Ik weet dat ZH niet duur is voor de omgeving en mogelijkheden. Tuurlijk je hebt je eissen en daarom sta je op een bepaalde stal. Het is ook maar net wat je budget is.

Zelf voeren is ideaal maar kan ook nadelen hebben voor elk wat wils. Denk dat we in de omgeving goed voorzien zijn met fijne stallen en met een goede prijs. Het moet net klikken tussen de eissen en je wensen wil je je thuis voelen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:55

Gail schreef:
Lijkt mij geweldig!! Ik voer het liefst zelf hoor!! uit eigen ervaring maar ook als je soms anderen hoort over het voerbeleid....

Je bent wat je eet en dat geldt ook voor een paard.


Vaak zijn de wandelgangen langer dan de waarheid. Ik vertrouw de eigenaar dat die mijn paard voldoende eten geeft. Als ze voeren maar ook kijken naar het paard moet het geen probleem zijn. Communicatie met de eigenaar is dan ook belangrijk. En wordt wel vaak vergeten.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:32

Oke, ook als ik me op mijn eigen ervaring beroep voer ik het liefste zelf. Geen discussies met staleigenaren die vinden dat zíj kunnen bepalen hoeveel mijn paard wel of niet nodig heeft, geen beschimmeld hooi, of veel te weinig, zeker weten dattie kwaliteitsvoer krijgt etc etc...

Kijken is leuk maar ík weet het beste wat de mijne nodig heeft.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:58

Ik weet ook het beste wat mijn paard nodig heeft maat mijn staleigenaar heeft er al jaaaren een hoop staan ..
En het spijt me wel maar op een stal waar ik beschimmeld hooi zie ga ik niet staan met mijn paard net zo makkelijk. Je ziet op een stal snel genoeg hoe de andere paarden erbij staan. Ik vind vertrouwen wel heel erg belangrijk op een stal. ik ben er tenslotten op een wer dag maar een uurtje of 2/3 de overige uren is de zorg in handen van een ander die moet ik wel vertrouwen, goed vooer is gewoon een basis ding dat goed moet zijn op een stal.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:18

marn schreef:
jeetje wat een geld zeg!
Ik betaal 165 voor een ruime stal en alles erbij in, word uitgemest voor je, 2 bakken en (heel belangrijk) zomers en swinters de hele dag weidegang.


Hey waar staat je dan met je paard hier in de omgeving van Amersfoort?
Ben wel aan het kijken voor goedkopere stalling.
Er wordt nu €270 Scheve mond betaald voor uitmesten,voer, weidegang, buitenbak en binnenbak.
Uitrijmogelijkheden naar het bos etc. zijn niet aanwezig Huilen
Althans dan moet je wel ff een half uur rijden in een drafje op je paard.
Vindt dat toch wel redelijk aan de prijs qua verhouding
met het aanbod

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:43

Citaat:
Ik weet dat er maar weinig stallen zijn die dit hebben allemaal.


Een manege heeft idd veel faciliteiten. Maar niet iedereen wil op een manege staan

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:36

Jits schreef:
Een manege heeft idd veel faciliteiten. Maar niet iedereen wil op een manege staan


Groot nadeel van een manege vind ik dat je wel betaalt voor de binnenbak, maar dat die meest van de tijd bezet is voor lessen.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:28

Kanzi schreef:
Groot nadeel van een manege vind ik dat je wel betaalt voor de binnenbak, maar dat die meest van de tijd bezet is voor lessen.


En wat dacht je van het gegil en geren op de gangpaden en al het brood en snoepjes en koekjes die ze krijgen.. Bedelen???
Nee mijn paard komt nooit op een manege te staan...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:39

Riant"]
Zow da's ook best een pittige rekening 263 eurootjes maar het ziet er wel goed uit daar. Moet je bijvoorbeeld zelf uitmestten ook of niet (want dan valt het wel weer mee) en extra betalen voor solarium of kanje dat gewoon gebruiken?
[/quote]


Mesten word gedaan voor je en als je het zelf wilt doen krijg je 15 euro per maand terug! sollarium daar betaal je een euro voor maar dan sta je 15 minuten eronder, warm water is weer gratis (daar moesten wij op onze vorige stal voor betalen!) dus ook s'winters is er altijd een mogelijkheid om je paard te wassen.

[quote="PaysBas schreef:
Er wordt nu €270 Scheve mond betaald voor uitmesten,voer, weidegang, buitenbak en binnenbak.
Uitrijmogelijkheden naar het bos etc. zijn niet aanwezig Huilen


En als ik dit lees mag je natuurlijk ook niet vergeten dat we fantastische uitrijmogelijkheden hebben naast onze stal! Je doet het hek open en je staat midden op de Lage Vuursche, geen drukke weg oversteken of wat dan ook maar gelijk het ruiterpad op!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:56

Oh ja er is natuurlijk ook nog mange de paddock .. daar hoor ik niemand over die hebben toch ook pension?? en Zeisterbos???

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:01

Kanzi schreef:
Groot nadeel van een manege vind ik dat je wel betaalt voor de binnenbak, maar dat die meest van de tijd bezet is voor lessen.


Mwah, dat valt wel mee hoor. Wij hebben 2 binnenbakken en in 1 worden de manegelessen gegeven en de andere is voor de pensionklanten. Privéles mag, maar dan 1 in de bak en dan hou je zat ruimte over om te rijden :J

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:05

Citaat:
En wat dacht je van het gegil en geren op de gangpaden en al het brood en snoepjes en koekjes die ze krijgen.. Bedelen???
Nee mijn paard komt nooit op een manege te staan...


Ben het helemaal met je eens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:19

CielitoLindo schreef:
En wat dacht je van het gegil en geren op de gangpaden en al het brood en snoepjes en koekjes die ze krijgen.. Bedelen???
Nee mijn paard komt nooit op een manege te staan...


Sinds dat de pony's aan de andere kant van de bak staan is het een stuk minder geworden. Het is vaker zo dat de kinderen van de eigen pony's drukker zijn dan die van de manege lessen. Die rennen vaker door de gangen. De meesten willen het liefste hun gereden pony voeren en niet een paard die aan de overkant van de bak staat waar je heen moet lopen. Dus sinds de verbouwing is deze last eigenlijk bijna weg.

Gelukkig is die van mij niet zo lief op stal dus laten ze hem graag met rust.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:00

Citaat:
Mesten word gedaan voor je en als je het zelf wilt doen krijg je 15 euro per maand terug! sollarium daar betaal je een euro voor maar dan sta je 15 minuten eronder, warm water is weer gratis (daar moesten wij op onze vorige stal voor betalen!) dus ook s'winters is er altijd een mogelijkheid om je paard te wassen.


15 euro is d'r bij mij al af ik mest mijn stal zelf......