Stalling omg. Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:39

Gail schreef:
Oke, ook als ik me op mijn eigen ervaring beroep voer ik het liefste zelf. Geen discussies met staleigenaren die vinden dat zíj kunnen bepalen hoeveel mijn paard wel of niet nodig heeft, geen beschimmeld hooi, of veel te weinig, zeker weten dattie kwaliteitsvoer krijgt etc etc...

Daarom ben ik blij dat ik half-pension ben blijven staan bij ons op stal.
Ik wilde in eerste instantie vol-pension (dus inc. krachtvoer, uitmesten en binnenhalen uit de weide). Het afvoeren ('s avonds rond 22.00uur) hebben we perfect geregeld!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:52

Ikzelf sta al jaren op LR en PC Marsua in Maarssen.

Dit is geen commerciële stal, maar een vereniging. Je kan daardoor redelijk goedkoop je paard stallen, maar je moet dan ook iets meer zelf doen dan op een commerciële manege. Je moet bijvoorbeeld zelf je stal mesten. Er wordt bij ons 3 keer per dag biks en voordroog gevoerd. De voerdiensten roeleren onder de stalhouders, dus ± eens per 6 weken ben je een week aan de beurt om één voerbeurt per dag te voeren. Alle verdere werkzaamheden (organiseren wedstrijden, bardiensten, klusdagen enz) worden door de leden en dus ook stalhouders uitgevoerd. Allemaal héél gezellig, maar het kost wel tijd.

Een kale stal kost bij ons 100 euro, daarnaast betaal je wat je verbruikt aan biks, voordroog en vlas (= bodembedekking). Dit kan je dus zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

Er worden bij ons regelmatig onderlinge, maar ook landelijke wedstrijden en evenementen georganiseerd. Daarnaast is er mogelijkheid om op stal verenigingsles te volgen (dressuur en springen).

We hebben een ruime binnen en (verlichte) buitenbak (20-50 m en 20-60 m). Daarnaast een longeerring en paddock. Verder kan je paard van april t/m september weidegang krijgen.

Alle info + foto´s die je nodig hebt staat ook op onze website: www.marsua.com

Saar4
Berichten: 2347
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:21

Hoeveel ben jij dan gemiddeld per maand kwijt aan je paard? Ter indicatie.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:10

Saar4 schreef:
Hoeveel ben jij dan gemiddeld per maand kwijt aan je paard? Ter indicatie.


gemiddeld 170 euro per maand.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:28

Warm water om je paard mee te wassen???
Beter helemaal als je er niet extra voor hoeft te betalen.
Helaas is HOT water niet aanwezig.

Met grondwater wordt er afgespoten....

Warm water moet men van huis af meenemen...... Scheve mond

Thja en Lage Vuursche ligt helaas niet bij mij om de hoek.
Dichtbij is wel fijn.

Heb begrepen dat er een binnenbak en meer stallen worden gebouwd
in Leusden bij Eurofleur, Ursulineweg.
Dus als dat af is bestaat er een kans dat Bas verhuisd wordt....
Who know's more???

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:47

PaysBas schreef:
Thja en Lage Vuursche ligt helaas niet bij mij om de hoek.
Dichtbij is wel fijn.


Woon je aan de rand van Amersfoort? Waar wij namelijk staan is eigenlijk zo'n beetje naast Soest, Amersfoort is vanaf onze stal maar een 15 minuten rijden met de auto

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:38

Ben vandaag op stal Brenk wezen kijken... Tis het niet helemaal... De stallen zijn echt mooi geworden maar het straalt niks uit... Hebben goeie faceliteiten maar de binnen bak is bijna elke avond bezet door manege lessen... En het is een stuk duurder dan waar ik nu sta... Dus ik blijft maar lekker staan waar ik sta...