Paard met maatje of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tatt_x

Berichten: 807
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Belgiƫ

Paard met maatje of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 14:18

Heb jij een stalmaatje/weidemaatje bij je paardje staan ? En wat voor maatje dan,ander paard,ezeltje,shet,geitje...
En staat die soms ook bij je paard in de stal ?

Gewoon Uit nieuwsgierigheid Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:21

Ja
Een ander paard (zie onderschrift)
Kawa heeft altijd samen gestaan en ik weet dat hij het vreselijk vind om alleen te staan.
Dus nu we morgen gaan verhuizen (paarden een maand later) dan moest er een maatje komen.
En die te vinden is nu gelukt.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:22

Ja, wij hebben ALTIJD paarden bij elkaar staan. We hebben een jonge henst gehad (de eerste 10 veulens waren merries) en die hebben we bij de Friezen in de opfok gedaan. Het jaar erop kregen we nog een hengstveulen en toen konden ze winters bij elkaar staan.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:27

Wij houden de paarden ook altijd bij elkaar. Als er geen ander paard is dan voldoet een geit of zo ook wel. Maar nooit een ezel maatje! Ezels hebben net als paarden altijd wel wat wormpjes bij zich waaronder de longworm en die is voor ezels niet gevaarlijker dan andere wormen maar voor paarden is de longworm dodelijk!

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:29

Bij voorkeur een ander paard erbij ja!

Helaas staat mijn eigen paard momenteel alleen. Ik kan geen ander paard erbij zetten nu (land is niet van mij) en eerdere pogingen om er schapen of een koe bij te zetten liepen niet goed af (paard met pluk wol in bek en schapen over de zeik etc Knipoog )

Maar als het mogelijk is zou ik er een ander paard bij zetten. Desnoods gewoon een shetje (dat heb ik zelf een paar jaar gehad en dat ging prima)

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:57

als ik mijn pony op de wei zet zet ik hem nooit alleen neer..bij ons staan r veel meer die te koop staan en ik kan er zo 1 pakken en hem erbij zetten.
dan hebben we ok nog een stuk of 20 geiten erbij lopen en 2 koeien en n hangbuikzwijntje en allemaal vogels.
Hij staat nooit alleen!
op stal vind ik het niet zo erg het zijn veel stallen en dan hoeft er neits bij in zijn stal te staan er gebeurd genoegom zich heen

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:37

Op de pensionstalling staat mn paardje samen met een andere fjord. Maar als ze alleen zou staan zou ik er wel wat bij willen hebben. Maar bij mijn vorige paardje kon bijna geen ander paard in want dan zat die onder de wonden. Dus die stond wel meestal alleen in een wei, Maar in het weiland daarnaast stonden dan wel paardjes. Dus niet helemaal alleen.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 23:38

wij hadden bij ons paard een geit staan. Zij stonden altijd samen in de box, dit ging fantastisch. Nu is dat paard verkocht en hebben we twee andere paarden. Deze paarden kunnen niet zonder elkaar. Worden werkelijk gek als er een van huis is. Van de geit, die we dus nog hebben , moeten ze niets weten.We hebben het wel geprobeerd, maar de geit is ze de baas. Hij eet uit de voerbak en het paard staat dan bang achter in de stal. De geit is ook echt niet bang van de paarden en staat vaak op zijn achterbenen de dieren uit te dagen. Dit is spelen en dat deed hij vaak met ons eerste paard, die dat prachtig vond en mee ging spelen. Ik denk dus dat het per paard scheelt of hij/zij een geit accepteerd. Lachen

het leven is goed met een engels volbloed

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:35

Ja ook al is het maar een shet.
Bij ons staan er 2 paarden en een shet, geen ideale combi, aangezien het er 3 zijn. Een even aantal is beter.
Overigens wel allemaal apart in een stal


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, Lumi en 71 bezoekers