stalmaatje hoe wennen aan elkaar

Moderators: Amaryllis, Just_Sannee, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

bol

stalmaatje hoe wennen aan elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 08:03

Hallo ik heb een haflinger merrie van 8jaar oud en heb sinds 2 dagen een minischet een ruintje .Wil hun graag bij elkaar op stal hebben hoe kun je dat het besten doen? En hoelang duurt het ongeveer voor dat ze gewend zijn aan elkaar.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 09:37

laat het schetje eerst eens even langs de haflinger lopen. zodat ze elkaar een beetje kunnen zien. Daarna kan je best proberen om ze even bij elkaar los te zetten dus niet meteen samen in 1 stal want het kan zijn dat hij dat niet accepteerd omdat hij dat niet is gewend. Dus als je ze eerst even bij lekaar los zet in ene bak ofzo en eerst kijken wat ze doen. Gaat het niet goed? hala ze dan bij elkaar weg gata het wel goed laat het dan even zo. als het niet goed gaat kan je het best de volgende dag weer proberen en gaat het wel zet je ze eens naast elkaar als jullie gaan poetsen zo moet je het ene beetje opbouwen. Op een gegeven moment kan je ze een half uurtje in een stal zetten en kijken wat ze doen. Ik zal ze niet meteen de hele nacht laten staan. maar steeds iets langer. Als dat goed gaat kan je ze eenz een dag met elkaar op stal zetten en als je het vertrouwd is er tcoh niks ana de hand!!?????!!!

ZO HELEBOEL HE!!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:14

Hoe groot is de stal en is het de bedoeling dat ze in 1 box komen te staan? Pas dan alsjeblieft op, ik ken te veel voorbeelden waarbij dit misgegaan is en 1 van de 2 met ernstige verwondingen (gebroken been, gebroken kaak etc) afgevoerd moest worden. Een paard moet de ruimte hebben om weg te kunnen als het andere paard boos wordt, daar is aardig wat ruimte voor nodig!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie