met een draver en sulky naar buiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

met een draver en sulky naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-04 14:22

Hallo,

Ik vraag me af of hier op bokt.nl er mensen zijn die een draver hebben en waar ze regelmatig naar buiten gaan op een sulky.
Hoe gaat dat?
En als je een ex-draver hebt is het wel veilig genoeg?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden.

yarrah


SplashIsLief

Berichten: 33018
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:26

Ik heb een draver en ga regelmatig met der naar buiten maar niet met een sulky, zou ook niet weten of dat kan, ben wel benieuwt eigelijk

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:51

Waarom zou het niet kunnen?
Als je je paard gewoon goed onder controle hebt, dan moet het niks uitmaken of het een ex renpaard is of niet.

Nieuw profiel! Eindelijk

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:43

Ik ben ook zo vaak naar buiten geweest met een draver met sulky.. dus waarom niet ik heb nergens geen problemen mee gehad.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 10:36

wendytj4h schreef:
Ik ben ook zo vaak naar buiten geweest met een draver met sulky.. dus waarom niet ik heb nergens geen problemen mee gehad.


Hallo,

Nou ik kan me zo voorstellen dat een een exdraver wat snel is. En dan moet je op de rem, omdat je mensen tegen komt e.d. Je moet heel snel het paard tot stilstand krijgen. Ik was benieuwd of jullie ook dat soort dingen ooit zijn tegengekomen dat wil zeggen noodsituaties en hoe heb je dat op gelost?
Een sulky heeft geen rem en is natuurlijk heel kwetsbaar.

Yarrah

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:42

Wij gaan met onze dravers, die nog wel in training staan altijd naar buiten met de kar, we rijden dan langs de weg en in het bos. Ze zijn allemaal heel mak, maar je moet ze wel eerst mak maken natuurlijk. Een goede rem zit er ook op; je hebt immers lijnen (teugels) in je hand. vaak gaan ze ook helemaal niet harder dan ze mogen.

NB. EEN DRAVER BLIJFT ALTIJD EEN DRAVER. Dat is het ras en het kan dus niet ineens een ex-draver worden, wel een ex-koerspaard.

Ik ga trouwens met mijn draver ide ik nu als rijpaard gebruik ook vaak naar buiten voor de kar

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:52

Mackie schreef:
NB. EEN DRAVER BLIJFT ALTIJD EEN DRAVER. Dat is het ras en het kan dus niet ineens een ex-draver worden, wel een ex-koerspaard.
OK dan! Go mackie Knipoog

Wij gaan niet met ze naar buiten, er is in de omgeving gewoon niet de mogelijkheid om dat te doen. We trainen ze wel gewoon thuis in het land. Onder het zadel ga ik er wel mee naar buiten. Ik wil met Ofir nog wel een keer, maar dan moet ik eerst ergens naartoe. Ze hebben bij ons in het bos leuk paaltjes midden in het pad gezet Boos!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 11:00

NB. EEN DRAVER BLIJFT ALTIJD EEN DRAVER. Dat is het ras en het kan dus niet ineens een ex-draver worden, wel een ex-koerspaard.

Haha! Natuurlijk dom, dom, dom..... Bloos

Ik zit op dit moment te denken om een draver te kopen, waarmee ik ook lekker naar buiten kan op de sulky. Dat lijkt me gewoon ontzettend gaaf.
Ik vind dravers ontzettend leuk. Lekker cool in de kop, maar wel lekker voor je willen werken.

Yarrah

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:38

Een draver voor een sulky is net zo verkeersmak als een rijpaard onder de man. Oftewel: het hangt er maar net van af of het 'm geleerd is of niet.
Of dat het 'm nog aan te leren is of niet.

Ik snap eigenlijk je vraag niet zo, het lijkt namelijk of je je afvraagt of een draver wel een betrouwbaar soort paard is.
Of jij je paard wel of niet onder controle hebt ligt meer aan de africhting en de combinatie, dan aan het soort paard.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:39

Wij deden het ook altijd hoor, waarom niet. Wij gingen vaak naar Duindigt Haha!

Marilyn zetten we ook vaak voor de sulky

22 Januari verwachten we ons kleintje

ilovejuno

Berichten: 2144
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:05

ik heb ook een draver en ik ga er ook zo vaak mee naar buiten maar dan wel met een maraton wagentje.
hij moet dan wel eerst leren met goed stil te staan als je hem dat zegt want mijn pony luisterde daar niet zo goed naar int begin.

♥Een paard is veel meer waard dan rijkdommen, wanneer we paardrijden lenen we vrijheid.
♥Shakira
♥Lieve Juno, je was een geweldige pony, rust zacht maat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, lizy29, masyo, Nienke98, Petunia27 en 27 bezoekers