Zadels.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Zadels.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 12:46

Heykes,kan iemand mij vertellen hoe je zeker weet of je een 17 inch zadel nodig hebt of een 18 inch?Ik heb 't ergens gelezen maar weet totaal niet meer hoe je 't moest doen! Schijnheilig

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:50

WAT BETEKENT DE INCH MAAT BIJ EEN ZADEL ?
De inch maat heeft in tegenstelling tot wat veel ruiters denken helemaal niets te maken met uw pony of paard, de inch maat is de lengte van de zadelboom, en wordt dus bepaald door het zitvlak van de ruiter, grofweg kun je zeggen dat een ruiter tot een jaar of 10 een 16 inch zadel nodig is, een tiener een 17 inch zadel en een volwassen persoon een 18 inch,

HOE MEET JE DE INCHMAAT BIJ EEN ZADEL :
Dit kun je meten door vanaf de zadelnagel aan de voorzijde tot aan de achterkant (midden) van de lepel de lengte te meten, deze lengte in centimeter deel je door 2,54 dan heb je de lengte in inch. Bij een Westernzadel meet je van de achterkant van de fork tot de cantle

HOE WEET IK DAN WAT VOOR ZADEL IK VOOR MIJN PONY OF PAARD MOET HEBBEN ?
Welke breedte maat je moet hebben wordt bepaald door de rug van je paard in combinatie met de hoogte van de schoft , voor smalle paarden ben je meestal normale breedte nodig, voorde bredere paarden wide, en voor de extra brede paarden (bijvoorbeeld Halflingers en Friezen) extra wide.
Zadels worden geleverd in verschillende breedte maten, meestal Normaal, wide en extra wide. daarbij leveren wij onze zadels vrijwel altijd met terug gesneden kamer, wat de pasvorm vergemakkelijkt

van internet geplukt Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:07

Bij www.passier.de kan je je gegevens invullen en dan krijg je een advies voor je maat.

Jinkiepinkie

Berichten: 144
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Rijkevorsel,in de Kempen(Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:22

Bedankt!! Haha!