Op zoek naar de Slagharen-cowboys !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Op zoek naar de Slagharen-cowboys !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:16

Oké, misschien dat er nog wat mensen hier op Bokt zijn, uit de omgeving van Slagharen/Hardenberg wie die cowboys kennen.
Eerder toen de westernshow er nog was in het attractiepark, heb ik wel eens met de mensen gekletst wie daar aan meewerkte. Nu die show in '99 is gestopt hebben de meeste van die paarden eerst 1 of 2 jaar in de wei gestaan. Ik ben op de meeste later wel gaan rijden, tijdens mijn stage en werkzaamheden bij Collendoorn, en later met het rijden van de jonge paarden, werd dat er ook vaak bij gedaan.
Ik heb later nog wel eens een 'cowboy' gesproken over die paarden, maar ik zou het leuk vinden de rest ook te vinden, wie eerder op die paarden hebben gereden waar ik tegenwoordig nog op rij.
Dus als je me hier verder mee kan helpen ben ik je heel dankbaar !!!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:20

Er woont hier eentje in de buurt, weet alleen niet in welke periode hij daar heeft gereden.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:23

Sorry, ik heb geen idee. Ik heb zelf 1x een westernshow meegemaakt, maar toen was ik nog heel klein. Was een beetje voor mijn tijd Lachen

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:26

Lydiia schreef:
Er woont hier eentje in de buurt, weet alleen niet in welke periode hij daar heeft gereden.

Aha, maakt niet uit!
Zou je hem willen vragen op welk(e) paard(en) hij gerenden heeft? Eventueel omschrijving... Zou leuk zijn !!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:27

Ik spreek hem erg weinig, vind hem ook niet zo aardig Haha!
Maar zou misschien wel aan een telefoonnummer voor je kunnen komen?

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:41


Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:54

Bij ons op de manege heeft een paar jaar een van die western paarden gestaan als manege paard. Hij is onlangs verkocht. De cowboys ken ik helemaal niet.

Babbel

Berichten: 8
Geregistreerd: 22-09-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:20

Tammie schreef:
Bij ons op de manege heeft een paar jaar een van die western paarden gestaan als manege paard. Hij is onlangs verkocht. De cowboys ken ik helemaal niet.



Komt Jeroen daar niet vandaan???

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 14:40

Heb je er een foto van toevallig?
En welke manege is het? Als ie bij jullie in de buurt is, zal ik er vast wel eens een bezoekje gebracht hebben!

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 17:24

Een paar van die mensen schijnen nu bij die atractie te werken met die shire horses. Is dat niet het land van Ooit?
Zelf heb ik er geen kennisen bij zitten dus ik vrees dat ik je niet verder kan helpen.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 17:51

In Het land van Ooit? Zou best kunnen, daar vragen ze wel altijd mensen voor, maar is wel aardig uit de richting...
In Slagharen zelf zijn er nog wel een paar doorgegaan bij die attracties (oa Wild West Adventure, met bootjes), maar stopten daar ook al snel weer. Volgens mij werkt alleen de 'foto indiaan' daar nog.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:48

Babbel schreef:
Komt Jeroen daar niet vandaan???


Ja, dat klopt. Hij stond op manege Hoogenweg. Zal even mijn archief doorspitten of ik een foto van hem heb.

Gevonden!!
Afbeelding

De witte is Jeroen en hij komt van Slagharen.
Laatst bijgewerkt door Marith_Ov op 25-06-04 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 18:50

Manege Hoogenweg ken ik wel ja, ben ik regelmatig even langs gefietst in de avonduren, als ik verder toch niks te doen had...!
Zou wel leuk zijn, als je nog ergens een foto kan vinden!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:36

is jeroen weg? jeroen staat ook op onze website we hebben hen vorig jaar mogen lenen tijdens de tweede puzzelrit (waarvan jij buster de eerste heb gereden). dat zal ik wel jammer vinden en peet denk ik ook wel. terwijl ik niks van peet gehoord heb dat jeroen weg is.

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 19:09

Leuk dat je nog een foto hebt kunnen vinden!
En hij komt me bekend voor, ik ga dus nu ook even al m'n oude foto's doorspitten...!
En Monique: leuk dat jij Jeroen ook kende! En ook trouwens leuk dat je die ritten nog organiseerd, het was hartstikke leuk toen! Jammer dat ik zo ver weg woon...

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:11

Volgens mij werken er geen oud - western ruiters van Slagharen bij ons in ooit. De bezetting van de acteurs wisselt ook heel erg, dus misschien hèbben ze wel bij ons gewerkt.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 23:20

ja, jeroen is weg bij onze manege
vond mn moeder ook wel jammer, maar niets aan te doen
er waren te weinig ruiters voor, en mn moeder reed ook al bijna niet meer, omdat ze al jouw paarden al moet rijden loes-freke :p
om dan te betalen voor uurtje hobbelen, terwijl je al dagelijks rijdt is beetje overbodig he :p

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:25

Ik ken der 1 mijn hoefsmid en heet er ook paardje weg Exfire
Een rood schimmel
Heeft hij toen gereden van de shows maar hij was de enige die er echt mee de shows kon rijden en toen hij ermee stopte zaten ze met exfire dus heeft die hem gekocht

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 20:24

Dat is leuk nieuws; gebeurt inderdaad wel vaker, dat de vaste ruiters hun 'eigen' paard kopen.
Exfire is daar wel een hele bekende naam, volgens mij heet er tegenwoordig weer een zo. Want ik kan me er die roodschimmel niet zo bijdenken...
Als je toevallig nog een foto hebt van het paard, of als je hoefsmid eens wil mailen? Met alle info ben ik blij! En hij kent vast ook wel meer van de paarden wie ik nu nog rij, en gereden heb!

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:27

afgelopen zaterdag zijn wij naar een wild west show geweest. een aantal van die mensen van die show hebben ook bij slagharen gewerkt.
Hier is de site: www.wildwestshows.nl ik hoop dat je er iets aan hebt.