paardenmarkten in België?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

paardenmarkten in België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 19:47

Ik vroeg me af waar er zoal paardenmarkten zjin in België. Na wat zoeken op internet vond ik er één rond Brugge en één in Anderlecht.

Ik ben nog nooit naar een paardenmarkt geweest en zou deze maand eens een kijkje willen nemen. Wie weet markten in Vlaanderen en wat moet ik mij er bij voorstellen?

alvast bedankt


Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:49

die in anderlecht is niet direct wat je zoekt denk ik, is ook vlakbij het slachthuis dus je kan je al voorstellen wat je er vind. Er is er het laatste weekend van juni altijd een (een grote) in Torhout, die van brugge weet ik niet. en bij ons eind juni in krombeke (niet ver van ieper) Ik ken iemand die geregeld van die markten doet dus kan ik het wel even vragen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:43

De maandag na het eerste weekend van september is er de jaarmarkt in Leuven. Is dus nu maandag 6 spetember. Ik ben zeker paraat! Haha!

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 01:07

de paardenmarkt in Antwerpen Haha! maar daar staan geen paarden.
sorry moest er even uit

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 11:44

zitake schreef:
die in anderlecht is niet direct wat je zoekt denk ik, is ook vlakbij het slachthuis dus je kan je al voorstellen wat je er vind. Er is er het laatste weekend van juni altijd een (een grote) in Torhout, die van brugge weet ik niet. en bij ons eind juni in krombeke (niet ver van ieper) Ik ken iemand die geregeld van die markten doet dus kan ik het wel even vragen.


ik had ook een grote markt gezien eind juni maar daar ben ik nu niet veel mee Lachen

als je dat eens zou willen vragen zou dat super zijn.
Ik vreesde al zoiets van anderlecht. Op hun site beweerden ze dat er ook pony's en rijpaarden waren maarja... zal overal wel iets aan schelen zeker en zal een laatste poging zijn om meer te verdienen dan de slachtprijs?
alvast bedankt voor de info!

tinkaforever
Berichten: 172
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: beringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:21

in de winter is er ook een paardenmarkt in Kuringen( hasselt). Ik weet alleen niet meer in welke maand dat die is, ik denk ik februari

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 12:41

Idra schreef:
De maandag na het eerste weekend van september is er de jaarmarkt in Leuven. Is dus nu maandag 6 spetember. Ik ben zeker paraat! Haha!


Zou wel graag gaan maar het is zo ver. heb wel m'n voorlopig rijbewijs maar ik denk niet dat ik een rit naar Leuven overleef. ga eens kijken als het mogelijk is om met de trein te gaan of eens polsen bij m'n ouders.
Als ik kom laat ik het zeker weten dan meet ik misschien eens een bokker (ja idd heb nog nooit een bokker in real life gezien Lachen )

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:16

Als er iemand van jullie naar zo'n paardenmarkt gaat, willen jullie dan aub opletten of jullie Fly tegenkomen? Voor foto's en het hele verhaal, klik maar even op de banner.

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

Deliverance

Berichten: 30
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: Leuven-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:19

Bij de jaarmarkt van leuven, zijn er dan interessante paarden te vinden? (ik kan het mij niet voorstellen)

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:22

de paardenmarkt in brugge, is op st-michiels op de veemarkt, als je de autosnelweg neemt naar brugge, kom je er praktisch voorbij. Het is richting voetbalstadion je moet nemen. Ik ben daar wel al eens naar toe gegaan, soms staan er wel degelijke paarden.

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 17:23

Leo_American schreef:
Als er iemand van jullie naar zo'n paardenmarkt gaat, willen jullie dan aub opletten of jullie Fly tegenkomen? Voor foto's en het hele verhaal, klik maar even op de banner.


heb de foto's bekeken en zal er op letten als ik ga

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-04 17:33

hellgirl schreef:
de paardenmarkt in brugge, is op st-michiels op de veemarkt, als je de autosnelweg neemt naar brugge, kom je er praktisch voorbij. Het is richting voetbalstadion je moet nemen. Ik ben daar wel al eens naar toe gegaan, soms staan er wel degelijke paarden.


ik denk dat ik daar dan maar eens een kijke ga nemen. Anderlecht lijkt mij in ieder geval niet zo prettig bij het slachthuis...
kga een kaartje afdrukken op mappy.be want ik ben echt geen held in de weg vinden, en al zeker niet op plaatsen waar ik niets ken.

Kheb zo de indruk dat (zeker op Belgische paardenmarkten) er wel altijd wat scheelt aan de paarden? of heb ik het nu mis?
en zouden er ook kleine pony's/shetlanders op de markt staan?

Is het ook de bedoeling dat als je een paard/pony/shetlander vindt dat je een gok waagt ,gelijk betaalt en meeneemt of wordt het soms toegestaan dat ze achteraf worden opgehaald of dat je ze eerst laat keuren?

hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:46

Op de paardenmarkt hier in Brugge staan er altijd shetlanders en mini ponytjes!! Daar is het wel altijd de bedoeling dat je het paardje direct meeneemt en niet kan terugbrengen, toch als je van een handelaar koopt. Maar soms staan er ook gewone mensen die hun pony'tje daar aanbieden en die kun je dan achteraf ophalen en laten keuren enzo wat je wilt.

Mi_Amore

Berichten: 14836
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:07

ik weet wel wat paardenmarkten zijn , maar dat is ietsje te ver voor jou denkik Haha! Het zijn er allemaal tegen antwerpen aan, dus iets te ver zeker? Lachen Je hoeft het maar te vragen als je toch eens naar eentje in deze streek wilt komen, ik zal er dan wel eentje voor je zoeken.

groetjes chipieke

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Wantoke

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:11

Ik ben wel geinteresseert in paardenmarkten dichtbij Antwerpen!!! *LOL*

wizzy

Berichten: 213
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:40

waneer ongeveer is de paardenmarkt in bruggen?

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 12:38

wizzy schreef:
waneer ongeveer is de paardenmarkt in bruggen?


de paardenmarkt in Brugge Sint-kruis gaat door op 20 september van 10u tot 13u op de veemarkt , koningin Astridlaan 101

ik zal er waarschijnlijk zijn om eens een kijkje te nemen

wizzy

Berichten: 213
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:51

nathalieke schreef:
de paardenmarkt in Brugge Sint-kruis gaat door op 20 september van 10u tot 13u op de veemarkt , koningin Astridlaan 101

ik zal er waarschijnlijk zijn om eens een kijkje te nemen



Bedankt Lachen Waarschijnlijk zal ik er ook wel even zijn... alleen spijtig dat het zo ver rijden is Boos! Maarja..
Tog bedankt!

nathalieke
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Waregem (West-Vlaanderen / België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 08:20

wizzy schreef:
Bedankt :) Waarschijnlijk zal ik er ook wel even zijn... alleen spijtig dat het zo ver rijden is :( Maarja..
Tog bedankt! :j


even een aanpassing: de paardenmarkt gaat door op 19 september in plaats van 20 september.

Het zal dus op zondag doorgaan!

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. De grote letters geven aan dat het niet de bedoeling is om in oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 07-06-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

mirameisje
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 17:22

willen jullie eens een paar datums van paardenmarkten sturen die ongeveer in juni en juli voorkomen. en ook hoe de paardenmarkt noemt :) alvast bedankt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmej, Nair75 en 99 bezoekers