toen jij je paard kocht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 10:40

mijn paard was dan wel een kruising.
tussen een fries en welsh.
(mijn lievelingsrassen).

daarom wou ik hem dan toch wel hebben.

maar waren het andere rassen geweest dan had ik wel 2x nagedacht voordat ik hem zou kopen.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:58

tja ik wou een merrie.. schimmel en met wedstrijervaring in het springen.. en ik wou NOOIT geen vos..

het is dus een ruin geworden hij is vos en springen is niet bepaald zijn sterkste punt.. maar ja hij is wel braaf en schattig..

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:01

nou ik heb altijd gedroomt van een zwart paardje die alles al kon Haha! . en toen ik een pony zocht kwam er zo 1 voorbij, ze voldeed eigenlijk aan al mijn eisen (niet dat ik er erg veel had, (tussen de 1.45 en de 1.60m, verkeersmak en braaf)). en ze was ook nog eens zwart met z-dressuur en m-springen, dat was dus helemaal mijn droompaardje.
het enige 'nadeel' was (en dat vertelde de eigenaresse pas toen we er al waren) was dat ze een halve volbloed is en dat vondt ik eigenlijk toch wel eng Tong uitsteken , maar ze is echt superlief en helemaal mijn droompaardje Lachen .

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:11

wij wilde een kwpn..
en we hadden een haflinger gekocht...

dus denk dat dat heel vaak wel verander Haha!
we waren gewoon meteen verkocht toen we hem zagen Haha!

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:33

Ik ging nog een paardje bijkopen en wou graag:
- merrie
- schimmel of zwart
- leeftijd rond de 8 jaar
- schofthoogte 1m55 ongeveer
- leuk kunnen springen(liesft parcourservaring niveau beginnelingen)
- en een braaf maatje voor mijn pony

hmmmm, wat hebik : een ruin van (toen) vier jaar, bruin, 1m52, kan wel een beetje springen, geen parcourservaring, weinig gereden en vrij ondeugend in omgang...
MAAr tis ne schat van een paard, mijn pony en hij zijn de allerbeste maatjes, springen doe ik er niet meer mee, dressuur verloopt vrij goed(hij heeft lang out geweest met zijn rug) en hij gaat nooit meer weg.... Ik zag dat beestje staan en twas liefde op het eerste gezicht... Haha!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:35

Nee, Razzle Dazzle is een witte schimmel ruin. van 3 jaar nog niet zadelmak of niks.
En ik ging voor een jonge ingeleerde fries, haha, meende ik.
Totdat ik Razzle zag, nu is ik verliefd op het allermooistigste paard van de wereld!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:36

o ja, en hij mocht niet te groot zijn, ±160, maar Razzle wordt dus 170. hmm

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:10

toen mijn oude paardje overleed,had ik 1 droom : een stevig stoer paard te kopen, een kennisje had een letlander en viel er als een blok voor,de leeftijd zou me niet uitmaken,ik wilde wel persee een ruin,en een schimmel...
het werd een gitzwarte ruin,die onbeleerd was.Hij was mager en had niet de stoere nek die ik zocht...

afijn,ik kwam thuis met het gevoel,wat heb ik nu gedaan,ik vond het echt niet mijn type paard wat ik zocht, de man waarbij ik hem kocht beweerde dat hij echt ook die brede hals zou krijgen enz...

en nu??Nu staat er een mooi zwart paard op stal met die stoere hals en inmiddels heb ik hem nu 10 jaar en gaat ie nooit meer weg...

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:11

Toen ik op zoek ging naar een paard wilde ik graag een zwarte Schijnheilig , met ruime wedstrijdervaring in springen en dressuur, en waar ik alleen met zou kunnen buitenrijden, leeftijd liefst een jaar of zeven/acht (of nog iets ouder), geslacht maakte niet zoveel uit. En hoogte rond de 1.65m

ulisse was vier, was alleen B-dressuur en B-springen aangereden, maar geen wedstrijdervaring. ulisse is bruin, wat wel uitgekomen is dat ze 1.64 is en ik bijna direct alleen met haar naar buiten kon.

Soms denk ik wel dat het allemaal een stuk makkelijker was geweest als ze wat meer ervaring had gehad, maar wie zegt dat het allemaal makkelijk moet zijn Haha! Knipoog Ik denk dat ik nu meer heb geleerd. Inmiddels dus L1 dressuur en we gaan 12 september ons eerste springconcour springen. En niet te vergeten de SGW Vasse 2 oktober (wel oefenparcours maar toch... Haha! )

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:31

Nee totaal niet!
Desondanks ben ik er superblij mee Lachen

Imk wilde altijd:
*hengst
*quarter
*buckskin (valk)
*6-8 jaar oud

Ik heb:
*ruin
*connemara
*schimmel
*4 jaar oud

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:07

Die van mij voldeed ook meteen aan alle eisen... Haha!
Merrie, donkerbruin bijna zwart, grote e-pony/klein paard, en een super uitstraling..!!
Foto's in me profiel... Tong uitsteken

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 13:38

Mijn nieuwe paardje voldoet aan mijn eisen ja, ik heb eerder een pony gekocht die niet helemaal aan m'n eisen voldeed maar dat was ook niet zo erg, jammer alleen dat ze al wat ouder was.

Maar mu heb ik me aan mijn woord gehouden, ik had een paar eisen:
-merrie
-maximaal 8
-rond 1,65
-goed springen
-leuk lopen
-papieren

Ze heeft t allemaal en ik ben super blij met d'r

__l__

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:09

Ik had niet echt eisen, als het maar een lief en gezond paard was. Haha!

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:18

__l__ schreef:
Ik had niet echt eisen, als het maar een lief en gezond paard was. Haha!


dat was ook mijn eerste eis.
maar het oog wil ook wat.

ik vind die van mij nu ook echt supermooi en lief en hij gaat niet meer weg(ik droom er al wel van om op hem te rijden maar daar moet ik nog even mee wachten) maar dat wachten zal het vast dubbel en dwars waard zijn Haha!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:26

remi schreef:
Ik wilde een schimmel die al wat hoger had gelopen in de dressuur zodat ik er wat van kon leren. Ik reed op dat moment M2 met Rebbel en die zat wel een beetje op zijn maximale kunnen.( dacht ik toen, mag nu Z2 starten) Ik was ook niet op zoek naar een paard, Tequiro wel dus ik ging gezellig mee. Toen stond daar een zwartbruine zwaarverwaarloosde 3.5 jarige Ferro op stal......... En ik was verliefd!! Die heb ik nu dus alweer 6 1 /2 jaar op stal staan Haha!


Ja toen had jij eerder een paard dan ik...terwijl ik op zoek was.... Tong uitsteken

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:29

ijslander (rhappur) 3 jaar zwart (mijn fafo kleur) hij is 1.37 (wort gelukkig 1.40 wat ik persoonlijk een mooie hoogte vind) ik droomde van ooit een ijslander ............ en die heb ik nu ong 2 weken Haha!

ik wou ook graag een paard tussen de 4 en 8 jaar maar jah toen ik hem zag liefde op het eerste gezigt Haha! kon het niet laten om hem te kopen ...... en mijn ouders warren acoort Haha! (weet niet hoe je het schrijf) het is trouwens een ruin ......

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 14:30

akkoord Knipoog

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:32

Ja, hij was mooi, goede papieren, lief, mooie grootte, en mooie leeftijd... (Hij was 7 toen ik hem kocht) Dussss... Dat was, en is natuurlijk, helemaal super!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:41

ik zou een paardje kopen bij een manege, deze was apsolut niet volgens mijn eisen, die had ik ook nog niet echt, wouw gewoon een paard en die was wel leuk Haha!
dat ze afgekeurt werd zijn we toch maar even ons af gaan vragen wat we zochten.
daar kwam uit: een niet te oud paard (niet ouder als 10) niet een te groot paard, maar wel sterk genoeg dat ik dr altijd op kan blijven rijden.
ras dus b.v fjord, haflinger of ijslander, of kruising.
moet wel verkeersmakzijn, niet te druk (tja van mij hoefte dat niet hoor Tong uitsteken maar mn moeder moest dr ook nog op) en een ruin of merrie.

nou ja toen zijn we dus gaan kijken, en toen kwamen we op royena uit, deze voldoet bijna aan alle eisen, tja dat niet te druk, das wel anders geweest, maar nu is het toch echt mijn droompaardje *LOL*

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:53

ik wilde een haflinger, en dat is het geworden ook!

verder had ik geen eisen, ja hij moest buiten kunnen rijden Lachen nou gelukkig kan dat met iedere haf Lachen hij was daar alleen eerst wel heel moeilijk mee ivm niet alleen kunnen lopen
maar met wat training zijn we heel ver gekomen Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:11

Mijn eerste paard was een vosmerrie. groot paard. 1.70 en kwpner. Al een ouder paard. die is toen overleden en wou toen graag weer een vosmerrie, kwpner iets kleiner 1.60 en ongeveer 10 jaar oud. en die had ik dus ook gevonden en kwam nog wat leuks bij er zat het zelfde bloed in als bij mijn vorigepaard. Ik dacht die is gaaf. nou een aantal keren opgereden enzo. dus toen genomen, na 1,5 maand was ik de bok gruwelijk zat. Ze was echt gemeen.stijgeren trappen,bijten.

dus toen opzoek naar een ander. en kwam met een bruine merrie met nrpspapier van 1.74 thuis iets heeeeeeeelll anders en ze was nog jong ook 4 jaar net zadelmak Bijna alles wat ik niet wou. alleen het geslacht klopte. Haha! maaar ben er nog super blij mee. ben trouwens nog steeds op zoek naar een mooi vosmerrie rond de 1.70 met springpaard en liefst kwpnpapier. die ook een jaar of 5-8 is. met een mooi bles en eventueel wat wit. Als je zo.n paard hebt laat het me weten. Haha! of bestaat er niet zo 1. Tong uitsteken

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:03

Mijn eerste paard kreeg ik heel onverwachts. Ik mocht helemaal geen paard, maar toen kwam ik een veulentje tegen van 10 maanden en ik was helemaal verkocht. Tayga kon nog helemaal niets, was doodsbang voor mensen maar de klik was er. En mijn ouders zeiden ja Haha! Haha! Haha!
Ik had dus helemaal geen eisen, maar ze past super bij mij. Ik ben gek op haar en het is bijna het beste paardje wat ik kon wensen. Helaas heeft ze een afwijking aan haar been, kwamen we pas op 4-jarige leeftijd achter, en kan ze niet bereden worden.

Toen opzoek naar een paardje erbij. Had maar weinig eisen:
- het moest alleen een E-pony zijn
- ingereden
- goedgekeurd.
En Moos voldoet aan alles Haha!

Moet zeggen, ik had niet echt voorkeur van te voren, maar met het uitzoeken van paarden kwamen er allemaal donkere, felle en jonge pony's uit. En Moos is zwart/heel donker bruin, kan ontzettend heet worden en was destijds net 4 Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:12

Nope, ik heb mijn pony geleased en toen ik het geld had heb ik haar gekocht zonder er bij na te denken.

Had ook geen behoefte om naar een ander paard te kijken dit is (nog steeds) de pony van m'n dromen. Uiteindelijk had de stokmaat iets groter gemogen, maar ik zou haar nooit weg doen voor een ander paard.

Heb inmiddels een jaarling van haar die wel iets groter gaat worden Haha!

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:27

neej Knipoog mijn pony was totaal anders dan ik wou..
ik wou altijd een Fjord, heb nu een Haflinger (waar ik superblij om ben)

ik wou een wat ouder paardje die al wat meer kon, mijn haf was 3 toen ik haar kocht Knipoog (waar ik nu ook blij om ben, omdat ik haar zelf veel heb kunnen leren)

ik wou een grote pony, mijn haf is 1.40 en dus niet heel groot, waardoor ik ws ook te groot voor haar zal worden (maar gelukkig niet te zwaar Knipoog )

ik wou (ja mijn pennydroom Knipoog ) een pony met een klein sterretje op zn hoofd, mijn haf heeft een brede bles... (ben er nu helemaal verliefd op Lovers )

het enige waar ze aan voldeed, is dat het een superlieve betrouwbare, mooie pony is, en daarom heb ik haar gekocht Haha!

SatansJewel
Berichten: 42
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:34

Ik wilde altijd al graag een Fjordenveulen.
Toen ik op zoek ging naar een geschikt veulen wilde ik eigenlijk het liefst een merrie, uiteindelijk is het een hengstje geworden.
Maar ik was helemaal verliefd op hem dus dat kon me niet meer zoveel schelen...