staan jullie paarden ook al binnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Margarita_

Berichten: 2333
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:33

die van ons staan s nachts binnen, en wanneer het overdag regent staan ze overdag ook binnen, en anders gaan ze overdag gewoon naar buiten. Mocht het weer wat droger worden, zullen ze s nachts ook weer gewoon buiten blijven.. maar zolang het nat is dus niet!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 08:50

Sinds gisteren staat Syta 's nachts binnen en overdag buiten met deken. Ik kijk per dag hoe het weer is. Is het vanavond warm dan blijft ze gewoon buiten staan. Syta wordt klaar gemaakt voor de wedstrijden dus naar binnen, de rest staat nog buiten!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:33

Melody staat s'nachts binnen.
Als het overdag erg regent gaan ze niet naar buiten.
Het land is op de manege ook heel erg modderig!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 09:35

Ja ninla wel,die gaat 5 weken naar de weide toe in juli/augustus, en daarna weer op stal en overdag in de bak, en natuurlijk rijden Lachen

De shets daarin tegen niet,die staan dag en nacht,en heel het jaar door op de weide.Krijgen rond november wel een regendekentje om.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:09

Mijn weiden zijn nog heel goed ... heb zelfs nog veelste te veel gras. Die van mij blijven overdag altijd buiten, komen wel 'savonds op stal. Mijn wei ligt in een ouder afwaterings-gebied dus kan het aan de oosten kant 'swinters wel onder water liggen en dan heb ik meer pluimvee dan hoefvee Ik heb een 'hoog' stuk en dat bewaar ik voor de echte natte periode zo kunnen ze de hele jaar buiten.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:10

Ik laat ze gewoon buiten lopen, ik heb het liefst dat ze de hele dag naar buiten kunnen. S'nachts zet ik ze wel op stal. De wei zelf ziet er nog best goed uit, nog niet echt nat ofzo.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:19

bij ons staan ze overdag niet meer in het land, het gras gaat er stuk van. Misschien als het een tijdje weer droog is geweest. Nu staan ze overdag in de bak. Toch lekker buiten.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:36

Alle paardjes bij Hof staan nog gewoon buiten, op 2 na.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:08

More schreef:
die van mij staat zowieso de hele dag buiten (of er moet een wervelstorm komen Tong uitsteken ) en snachts soms ligt er aan of het mooi weer word of gaat onweren en heel hard regenen *LOL* !

Ook dan staat mijn pony buiten.
Ik heb er niet zo'n heel erg lekker gevoel over maarjah.. het is een paard hoor..
Als ik haar op stal zet, dan staat ze als enigste, want de andere laten hun paard allemaal buiten staan. En omdat m'n pony dan de hele tijd naar ze gaat hinniken omdat ze naar hun toe wilt, laat ik haar maar buiten. Ze word helemaal gek dan.. Scheve mond Ze ramt nog eens haar deur eruit..

Dus ik ben eigenlijk een beetje verplicht om har 's nachts buiten te zetten Haha! ongeacht welk weer

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:15

Die van mij staan altijd buiten.

Ik moet zeggen dat het land wel nat is, maar nog geen grote blubberbende. Dus tot nu toe valt het mee, maar het wordt wel weer tijd dat het droger wordt anders wordt het wel een blubberbende. Verward

Ik heb ook nog een landje waar ze altijd een paar uur per week aan de pin staan en dat is wel droog, dus dat scheelt ook alweer.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:25

Wij staan gelukkig met de paarden ook nog buiten!!!
Ja het land is wel nat, maar heb ze liever buiten dan nu al weer naar binnen (die winter duurt zo lang anders!!) Mag in mijn handen knijpen met onze pensionhouder!!!! OK dan!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:29

Die van mij en de andere paarden blijven lekker buiten, het hele jaar door.
Weiland ziet er nog perfect uit Lachen
Wel worden ze naar een ander weiland verplaats zodat dat waar ze nu staan 'rust' krijgt Lachen

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:51

het voorste weiland is een blubzooi en het weiland waar ze nu in staan staat lekker vers gras en daar staan ze gewoon nog 24/7 op

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:55

bij ons staan alle pension paarden weer op stal... Denk dat er dit jaar ook niet meer van komt dat ze er weer uit komen...

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:11

mijn eigen paarden en de pensionpaarden gaan gewoon van 9 tot 18.00(ongeveer)naar buiten,ze zijn vrij rustig als je ze maar standaard elke dag er op laat,het gaat wel wat stuk ja,maar heeft de hele winter om te helen,en gras was nog vrij lang dus kon wel wat hebben.
Nee gewoon lekker naar buiten hoor,zijn niet van suiker.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:47

Andrew blijft als het goed is met 2 jonge paarden gewoon weer buiten van de winter. Het stuk waar ze nu staan is mooi droog, alleen is het gras weer bijna op dus zullen ze wel moeten verhuizen binnenkort naar een ander stukje. De pensionpaarden staan geloof ik ook nog buiten overdag (om half vier gaan die altijd naar binnen)

Bij stal Karima staan de paarden en pony's ook nog dag en nacht buiten, maar zonder laarzen kon je daar het land niet door. Het is ontzettend nat en als het opnieuw gaat regenen dan zullen die met een week of 2 a 3 vast ook wel weer binnen komen. Ze vertrappen het gras en lopen de zode stuk. Het water bleef de eerste dagen ook echt op het land liggen!
Het trok niet goed de grond in... Inderdaad jammer, want vorig jaar konden de paarden tot november prima buiten lopen...

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:49

Die van mij staat (zoals al de hele zomer) overdag buiten.
's Nachts staat ze op stal.
Nu de weilanden vrij nat zijn, staat ze vaak overdag in de buitenbak ipv in de wei. Prima, zolang ze maar lekker buiten staat.
Ook bij slecht weer (regen) staat ze gewoon overdag buiten .

annek
Berichten: 117
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:54

Die van mij staat ook de hele dag buiten, het hele jaar door. Weer of geen weer. Hij zou helemaal gek worden als ik hem de hele dag binnen zou houden

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:16

Nog dag en nacht buiten, al wordt t weiland steeds slechter. Ik weet dus niet voor hoelang nog Scheve mond.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:53

Het weiland is bij ons behoorlijk slecht aan het worden...Je sopt gewoon als je op het land loopt. Je ziet de baggerplekken met de dag ontstaan. Die van mij staat 's nachts op dit moment lekker droog op stal, dan kan iig zijn mokbeen goed opdrogen.
Maar ze mogen van de eigenaar nog wel gewoon op het land, dag en nacht, ook al zie je het land slechter en slechter worden....

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:01

zolang het regent staan ze binnen .. als het 2 dagen of zo droog is... mogen ze weer naar buiten.. ik hoop dat dat snel is!! Lachen

loeskim
Berichten: 749
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:57

was het maar zo feest Scheve mond die van ons staan gewoon nog dag en nacht buiten. Alleen als het EXTREEM HARD regent mogen ze met een twijfel naar binnen.. Verward

WANT als ze naar binnen gaan maken we ook gebruik van stro. en dat kost geld mensen..

Onze weilanden zijn ook door en door nat ik kan niet eens me paard er normaal uit halen want dan of krijg ik steeds stroom schokken of ik moet gewoon door het water heen lopen. fijn he??

Het duurtnog wel even als ze naar binnen gaan. (zo lang mogenlijk uitstellen)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30630
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:57

Die van heeft 1 nachtje binnen gestaan, en staat nu weer lekker dag en nacht buiten. Als het weiland te nat wordt moet hij naar binnen. Maar hoop zo min mogelijk heb hem altijd graag buiten.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:07

De moi, die staat overdag buiten met nog 15 pony's of zo, en s nachts binnen.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:07

Ze staan allemaal snachts op stal, alleen de kleintjes hebben een paar nachten buiten gestaan. Overdag staan ze de hele dag in de bak/paddock/wei.