Waar laten jullie je sjabrakken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Skooki
Berichten: 122
Geregistreerd: 26-08-03

Waar laten jullie je sjabrakken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-04 14:03

Hoi hoi,

Ik denk dat ik op het moment z on 15 sjabrakken heb.. maar in de kast ( van hout ) is niet echt een oplossing, soms worden ze helemaal vochtig en beginnen ze wit uit te slaan... Ik heb al wel zitten denken aan een plastic box, maar waar vind je die zo groot? Mijn sjabrakken zijn ongeveer 55 bij 55 cm tot 60 bij 60. Ze moeten er dus wel fatsoenlijk in passen in alle 15... misschien straks nog meer!! Bloos!

Dus mijn vraag aan jullie? Waar leggen/laten jullie je sjabrakken allemaal? Thuis is voor mij geen oplossing, dan moet ik ze elke keer meesjouwen.. aangezien ik ook een verzorgster heb, wil ik dat alles bij mijn paard ligt..

Alvast bedankt!


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:05

die van mij hangen over een soort bok op stal
en een aantal liggen in de kast
ik heb er een stuk of 40 , dus de rest heb ik thuis in mijn inbouwkast liggen Haha!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:06

Die van mij hangen op de onderste stang van het dekenrek, maar ik heb maar 6 dekjes, dus ik heb niet zo'n ruimte probleem Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:07

Pfff, ff denken hoor...

Paar op m'n kast, paar in de gangkast, paar in de schuur, paar in m'n kastje op stal...

(goh, denk dat ik alles maar eens een keer bij elkaar moet leggen voor ik het kwijt ben Haha! )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:08

Als we klaar zijn met de verbouwing van ons eigen huis wil ik een kast in de garage waar al m'n overtollige paardenspullen in kunnen...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:12

Ik heb 2 pony's en heb altijd maar 2 shabrakken op stal, de rest gewoon thuis...
Als een dekje vies is gaat ie mee naar huis, word gewassen en ik neem een schone mee naar stal. Zit nooit zonder shabrak in mijn kast Gaat prima zo!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Crista

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:19

ja ik heb altijd 1 shabrak onder het zadel en 1 reserve in me kastje liggen, de rest ligt thuis.....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:27

Crista schreef:
ja ik heb altijd 1 shabrak onder het zadel en 1 reserve in me kastje liggen, de rest ligt thuis.....


Ik heb mijn paard bij huis, dus ik heb het makkelijk, maar mij lijkt eigenljk dat je niet meer dan 2 nodig hebt Verward
Verder kan je van die luchtdicht afgesloten zakken kopen.
Laatst bijgewerkt door Gjilke op 10-06-04 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:27

Ik heb ze gewoon in mij kast, heb er een stuk of 7 in liggen Knipoog

Dag lieve mama...

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:31

ik heb bij de trekpleister eens van die opberg zakken met rits gekocht, passen ongeveer 10 schabrakken in.
hier kan ik ze mooi en schoon in bewaren.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:33

De paar sjabrakjes die ik op stal heb liggen, liggen daar opgevouwen op een stellingkast in de zadelkamer. Als ik een dekje net heb gebruikt en het is nog vochtig, dan hang ik het aan de ketting voor de staldeur om te drogen.

Bij mij thuis hangen ze in het washok over zo'n zadelbok die je aan de muur kunt bevestigen (maar dan wel een blauwe Tong uitsteken):

Afbeelding

En bij mijn ouders thuis liggen ze altijd op een schraagje, zo'n houten gevalletje dat je voor rond de 5 euro bij de Praxis/Gamma/Hubo etc. koopt.
Neem ik ook altijd mee op wedstrijd voor mijn zadel:

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:57

(leuke foto`s Tong uitsteken )
Die van mij liggen gewoon thuis, nooit problemen mee gehad, liggen ze niet op een te vochtige plek??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:57

Thuis op mijn kamer, blijven ze droog.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 16:58

We hebben er een speciale kast voor, en die zit ook bomvol Bloos!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:02

Op de zolder ligt de grote collectie... Clown En in de kast heb ik er 2 of 3 om te gebruiken. Als die vies zijn ruil ik ze om en worden de viezen gewassen enz.
Helaas passen deze dekjes niet onder het boomloos zadel wat ik gekocht heb dus ik zal dr heel wat moeten verkopen, balen.

F_Orumster

Berichten: 15307
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:17

ik heb zo'n grote plastic opberdoos, waar ie liggend in past en daarin past wel een stapeltje Kan er ook nog es geen ongedierte bij

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 17:20

mijn dekjes worden zowizo gewassen als ze vochtig zijn,maar ik heb ze thuis allmaal in de garage liggen, in een kast...

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:04

Heb je weleens aan een wasrekje gedacht? dan kun je aan elk lijntje een shabrakje/dekje hangen en liggen ze niet op elkaar en kunnen dus goed drogen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:14

Mijn stapel ligt gewoon thuis op zolder. Met af en toe een kat er bovenop! Knipoog
Op stal gebruik ik er gewoon een. Na het rijden hang ik die over de stang van de staldeur te drogen, en kan ik die de volgende dag gewoon weer gebruiken. In een kast blijven ze ook vochtig bij mij, vandaar dat ik dat niet doe.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:37

Waarom niet alle shabrakjes op 2 na ofzo mee naar huis nemen. Meer heb je er toch niet nodig. Elke keer als er een gewassen moet worden neem je m mee naar huis en neem je een schone mee terug. Gemakkelijk toch Tong uitsteken

» Never give up on the things that make you smile..

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:15

ik heb mijn collectie een beetje verkleint door er wat te verkopen op de 2e handsbeurs in de ruitersportzaak waar ik werk. ik heb er nu 8 maar wil er nog meer. ik heb ze gewoon bij ons binnen op 2 stapels liggen waar ook mijn zadel en zo ligt. (tja groot huis he daar is altijd wel ergens plaats voor mijn zooi)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:23

Je kunt bij de Blokker enzo van die opbergdozen van plastic kopen. van die platte die je onder je bed zou kunnen schuiven. Daar passen zadeldekjes wel in.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:30

Handig !!
Ik geloof dat ik mijn collectie ook maar is in zown doos ga stoppen.. Haha!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:15

Mijn dekjes (zijn er maar 3) hangen over een hoog hek waar de dekens ook hangen. Wel in de stal hoor Tong uitsteken . De paarden kunnen er verder ook neit bij want het was eerst een voerhek voor de koeien. Ze hangen bij Waldjo's oude box.
*Ik haal er even een foto bij Haha! *

Afbeelding
Dat hek is nu weg waar Waldjo achter staat en als je een beetje naar links gaat dan komt het voerhek van de koeien (eerst) en daarachter is het pad. Dan hebben we nu zadeldragers aan dat hek en naast de zadeldragers over het hek hangen de dekens en de dekjes .

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:23

ik hbe gewoon mijn sjabrakjes naast mijn kast over een zadelbok hangen. Ik hang ze niet in de kast omdat ze sjabrakjes vochtig zijn en het vocht nogal snel in het leer van mijn zadel trekt. in mijn kast heb ik een vochtvreter van bison staan. deze zou je ook in de buurt van je sjabrakjes kunnen zetten.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers