Zadelkast...ervaring met kunststof "tuinhuisjes"?

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

leentje

Zadelkast...ervaring met kunststof "tuinhuisjes"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:41

Ik ben op zoek naar een zadelkast en vroeg me af of er mensen ervaring hebben met die kunststof mini-tuinhuisje-achtige dingen?

Worden verkocht bij Gamma enzo denk ik, en zijn normaal gezien bedoeld om tuingereedschap en dergelijke in op te bergen.

Een paar dingen die ik me afvraag zijn:
* zijn de wanden sterk genoeg om een zadelsteun te bevestigen (en dan het gewicht van steun+zadel te dragen)? (en extra haken zouden uiteraard ook handig zijn)
* zijn die dingen "ongedierte-dicht"? (en dan heb ik het voornamelijk over muizen en ratten)
* zijn ze volledig afgesloten of is er op de een of andere manier verluchting voorzien? (zodat de boel niet kan beginnen schimmelen in een vochtige omgeving)
* zijn er die afsluitbaar zijn met een slot? (hoeven niet per se anti-diefstal te zijn, maar wel anti-het-ligt-hier-voor-het-grijpen-dus-ik-gebruik-dit-maar-ipv-mijn-eigen-spul")

Zelf een zadelkast bouwen is momenteel geen optie, terwijl ik wel graag een oplossing zou willen voor de herfst/winter.

http://www.open-canoe.be
Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:48

Zou het NIET doen die kasten zijn te inbraak gevoelig en je hebt een kans dat ze de hele kast optillen en meenemen. Je wil het risico niet nemen.

Ben ook geen voorstander van houten kasten ook die worden niet geaccepteerd door een verzekering.

Zelf hebben wij op stal van die metalen oude NS kasten die zijn SUPER je last er een haak op voor het slot op. Je koopt een goed rond slot en klaar is cees. De verzekering accepteerd het en ik ben blij.

Divoza verkoopt van dit soort kasten ze zijn wel wat duurder maar ja wel beter dan de hele boel laten jatten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 11:26

leentje schreef:
(hoeven niet per se anti-diefstal te zijn, maar wel anti-het-ligt-hier-voor-het-grijpen-dus-ik-gebruik-dit-maar-ipv-mijn-eigen-spul")

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:27

Had dat gelezen maar ja je weet tegenwoordig maar nooit. Ik zou het risico niet durven nemen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 11:34

Het gaat em puur om mijn spullen kunnen af te zonderen van de rest van de rommel daar, en dan graag ineens op een manier dat ik nu eindelijk van die ratten die aan mijn spullen knagen, verlost ben ook.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:39

Die kasten worden wel vaker gebruikt. Waterdicht en beestvrij, maar ik ken alleen mensen die er een staande zadelbok in plaatsen met bijv. een westernzadel erop. Geen idee dus of de wanden sterk genoeg zijn.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 11:54

Klien da's natuurlijk ook een idee !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie