ervaring eerste paard.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 15:45

oke ik hoi op met de xxx

Celvin

Berichten: 888
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:51

Wij hebben onze Celvin nu voor het 3de jaar.. ik was toen 16 en me zus
( agnetha ) 19...

We rijden allebei al paard sinds ons 6de, maar das manege werk geweest.. vin ik personlijk een groot verschil met eigen paard rijden !
Verder had Agnetha wel wat verzorg paardjes gehad in die tijd...

Dus qua rijden totaal niet eigenlijk !

Verzorgen tjah we kunnen allemaal wel een beetje poetsen maar verder de diepe details kenne we ook pas sinds Celvin !

Ennn we leren elke dag nog ( He Miljoe Tong uitsteken )

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:55

Toen ik mijn paard kocht (nu net een jaar terug) had ik achteraf gezien eigenlijk te weinig ervaring. Ik had 4 a 5 jaar op maneges gereden en had ooit wel eens een verzorgpony gehad, dat was het. Toen ik mijn paard kocht heb ik in het begin ook behoorlijk wat problemen gehad, vooral rijtechnisch kwam ik al snel flink in de knoop. Daarnaast was ik het eerste half a drie kwart jaar echt overbezorgd, om het minste of geringste was ik helemaal van slag Bloos!

Inmiddels gaat het al stukken beter en zou ik haar voor geen goud meer kwijt willen. Ik zou het echter niemand aanraden om het op de manier te doen zoals ik dat heb gedaan. Ik kan me goed voorstellen dat er soms gevaarlijke situaties kunnen ontstaan Scheve mond

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:26

Ik had eigenlijk ook te weinig ervaring.. Bloos!
Ik heb hele domme fouten gemaakt.. ik durf ze bijna niet te zeggen... Bloos
Een keer had ik de peesbeschermers verkeerdenom aan gedan...
en ook het bit verkeerdenom.. Bloos:o Nou meer geloof ik niet, mar dat zijn zulke domme fouten geweest... (ik vergeef ze me nooit Haha! ). Ik had dus zeker wel te weinig ervaring.. Bloos!

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:59

Ik had iets van 6 jaar op een manege gereden voordat ik mijn eigen paard kreeg. Hing er wel heel veel rond en las alles wat los en vast zat en over paarden ging (nu nog steeds maar heb me wat beperkt, alles wat los en vast zit is nogal een hoop...). In de eerste week dat mijn ijslander er was ging ik voor het eerst in mijn eentje op buitenrit... Wel iemand op de fiets ernaast, op de verzorgpony van mijn vriedin. Wel een paar keer een blauwe maandag een verzorgpony gehad maar dat was nooit lang. Weinig ervaring dus en in het begin heb ik ook enkele problemen met mijn paard gehad, wel te weiten aan te weinig ervaring maar ik denk dat dat ook bij een verzorgpony was gebeurt. Nu gaat alles best goed en in deze driekwart jaar (zo lang heb ik haar ongeveer Knipoog ) heb ik wel meer geleert als in jàren daarvoor.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je eerst een verzorgpony hebt en dan een eigen pony, ookal komt er bij een eigen pony nog wel wat andere zaken om de hoek kijken die je bij een verzorgpony niet hebt, of gelijk een eigen pony.
Laatst bijgewerkt door EbbyT op 27-08-04 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:02

ja hoor waarom niet gewoon een paar keer naar een manege gaan en vragen of ze je willen helpen met het een en ander. en je kan ook drie keer in de week gaan leasen toch. leer je het meteen.
als je een eigen pony heb dan gaat alles wel vanzelf hoor, en je staat toch met meer mensen dus vragen stelen kan je altijd doen groetjes rashida OK dan!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:03

willeke16 schreef:
oke ik hoi op met de xxx

wat een onzin doe gewoon wat je zelf wilt. en laat je niet afzeiken door een of andere griet

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:12

Ik reed 2 jaar toen ik mijn eerste pony kreeg Lachen
En dat is nu alweer meer als 4 jaar geleden

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:20

Ik kon eigelijk nog heel erg weinig. Verzorgde wel een pony voordat ik mijn 1e pony kreeg, maar had nog nooit echt op een manege gereden. Ze was dan ook echt heeeeel erg braaf, ik kon alles met haar doen, af en toe zal het niet helemaal goed zijn gegaan Knipoog maar heb nooit een andere eerste ponyervaring willen hebben. Haha! Heb haar 8 jaar gehad, vanaf mijn 10e

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:23

Ik heb Dennis een jaar volledig verzorgt voor ik hem kocht Lachen. Daarvoor ook een paar jaar op de manege gereden enzo. Ik was net 17 toen ik hem kocht.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:24

Toen ik mijn 1ste paard kreeg had ik al erg veel ervaring met paarden.
Ik ging toen met jonge friese hengsten om , en daarmee heb ik de meeste ervaring in opgedaan *LOL*
Maar ik had niet zoveel verzorgpaarden , dat vond ik nooit leuk.
Ik heb een pony verzorgt die kon ik helemaal alleen doen, maar ik was toen een keer raar van een paard gevallen, en ik toenn iet meer op haar, toen hebben ze haar verkocht.
Toen wou ik nooit meer een verzorgpony Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:28

Ik huurde mijn paard al 1,5 jaar voor ik hem kocht.

Maar daarvoor heb ik veel op manege's gereden waar je ook wel veel meekreeg in de verzorging. Daarnaast was ik een boekenwurm en las ik zowat elk boek over verzorging wat er maar was.

Vlak voor ik Felix ging huren(hij is voor mij uitgezocht en ik moest het er maar mee doen Tong uitsteken ) heb ik nog wel een verzorgpony gehad.

Inmiddels zijn we 10 jaar verder Haha! en gaat het nog steeds goed met felix OK dan! En danno ook natuurlijk.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:29

Te weinig. Ik reed 6 jaar op een manege en ik kreeg avalla toen ze 2 was. Ik ging haar dus na twee jaar inrijden met niet veel meer ervaring dan een manegepony waar ik altijd op reed.

Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, maar ik heb veel te veel fouten gemaakt.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:02

ik was 14 toen ik mijn eerste pony kreeg, reed ongeveer 5 jaar, kon wel wat maar had alleen maar op manegepony´s gereden. Ik heb iets te lang gewacht met privelessen en heb ook een tijdje niet echt lol gehad met rikky omdat ie iets te moeilijk was eigenlijk, maar nu is het allemaal goed gekomen en rijden we wedtsrijden enzo, maar ik weet wel dat ik nu een als ik een ander paard zou zoeken een ander karakter zou zoeken , iets watr ik me allemaal niet bedacht had toen ik rikky kocht. Dus als ik het over zou moeten doen zou ik me dat allemaal eerst bedenken of je wedstrijd wil rijden en wat voor karakter je zoekt..!

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:05

ik heb nu net 2 weeken een ijslander daar voor heb ik ervaring met het paard van me tante wat ik ree ong een jaar en (dan 1 keer in de weer rijden en soms 3 keer net of ik zin had en hij er stemming in had want anders was hij niet voor uit tebranden en te sterk ) en daarna 3 arabiertjes (waar ik amper wat kon rijden omdat het ruintje verkocht wert en de merrie ingereden wert met veulen) en daarna 2 keer op agga (ijslander van een fokker) gereden en daar ong 5 maanden voor haar gezorgt (langs gaan en knuffele ) en 8 jaar manege rij ervaring en nun heb ik een ijslander van 3.3 jaar oud ....... heel leuk ...... sucses

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:11

toen wij onze eerste pony kregen hadden we anderhalf jaar rijervaring (en ervaring met paarden) Bloos! .

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:43

Mijn eerste pony was Iris....ik was 13 jaar en eindelijk kreeg ik een pony.
Ik was smoorverliefd op mijn voskleurige merrie,de klik was er direct...
Ik heb maar even van haar mogen genieten,na de ''proefperiode" is ze teruggegaan naar haar eigenaar....hoefkatrol!!!
Het is een jaartje of 20 geleden maar ik kan me de dag nog zo voor de geest halen toen ik afscheid moest nemen....
Na haar een merrie die ook afgekeurd werd(Aphrodite) en toen eindelijk mijn droompony Parcival......jaren plezier mee gehad en nog steeds een heel speciaal plaatsje in mijn hart.

*kijkt even naar zijn foto Lovers *