neem een instructrice!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

neem een instructrice!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 09:39

heel veel mensen geven als antwoorden op problemen, neem een instructrice. natuurlijk begrijp ik dat wel, dat is eigenlijk de beste oplossing! maar niet iedereen wil dat of kan dat!
daarom vind ik dat een raar antwoord. je kunt er toch ook met andere mensen uit zien te komen, die bijv. langs de kant aan het kijken is ofzo.
en veel mensen hebben natuurlijk ook clubles, en dat kan je ook zeker verder helpen!!


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 09:41

het is toch het beste om les te nemen van een gediplomeerde instructeur of instructrice.
Ik ken een paard die door jou voorbeeld is verpest(ze hebben nou weer les en clubles)

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 09:44

ja natuurlijk is dat het beste, ik heb ook een instructrice, en het gaat ook stukken beter. natuurlijk zien zij alles wat je fout doet, en kunnen ze je erop wijzen. maar toch vind ik het een standaard antwoord.
en het is meestal wel zo dat: wil je een goede instructrice dan kost dat ook wel een paar centjes! Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:05

Nou, ik heb een uitstekende instructrice voor een erg nette prijs! Ik betaal me echt niet krom aan lessen. Het is misschien een standaard antwoord, maar daarom vind ik het nog wel een goed advies!
Wat vind je er mis mee?

Faber quisque fortunae suae

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:12

Alet schreef:
Nou, ik heb een uitstekende instructrice voor een erg nette prijs! Ik betaal me echt niet krom aan lessen. Het is misschien een standaard antwoord, maar daarom vind ik het nog wel een goed advies!
Wat vind je er mis mee?


tuurlijk is dat altijd een goede tip!!! maar ik denk dat zij bedoelt dat je gewoon meerdere meningen en ideeen wilt horen. twee weten meer dan 1 zeg ik altijd maar. een instructeur behoort te weten wat hij of zij doet maar extra navraag kan toch geen kwaad?

groetjes joyce

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:14

Monster schreef:
Ik ken een paard die door jou voorbeeld is verpest(ze hebben nou weer les en clubles)


Jeetje, kan je het nog aardiger zeggen Verward Verward

Ik ben het inderdaad met je eens maaykuhhh
Natuurlijk is het een goed advies, maar idd mensen kunnen zich dat soms niet veroorloven en er zijn veel problemen die je makkelijk kunt oplossen zonder dat je een instructrice 'inhuurt'.
En Alet, heel fijn voor je dat je een instructrice hebt die voor jou heel goed is, maar dat zegt verder niets, want het geld wat jij uitgeeft kan voor de ander wel weer erg veel zijn of als dat niet zo is: zie dan maar eens een goede te vinden die ook goed betaalbaar is!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:19

Weet je wat het is, de bekende instructeurs zijn meestal erg duur. Ik heb veel om me heen gevraagd en ben via via aan mijn huidige diplomaloze instructeur gekomen. En ik ben student, dus ik kan me echt geen dure lessen veroorloven...
Maar ik snap de strekking van het verhaal op zich wel, iemand heeft een probleem en in plaats van allerlei tips herhaalt half bokt dat je maar goede les moet gaan nemen Knipoog

Faber quisque fortunae suae

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 11:24

Op bokt kunnen mensen best wat hulpen beschrijven en met elkaar vergelijken en de basisdingen vertellen.
Maar het echte verfijnde werk en wat het beste bij de combinatie past is niet vanaf een computer te zien/aan te raden.

Soms vind ik dat bokkers het zichzelf wel erg makkelijk maken door de kreet; Neem een goede instructeur/trice.
Naar mijn mening kunnen er best algemene oefeningen en hulpen besproken worden en voor het echt goed afstemmen moet iemand er gewoon iemand bij hebben die het paard wel kan zien.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 11:40

ik ben blij dat mensen snappen wat ik bedoel! Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 13:54

ja ben ik het mee eens. Ik kan geen lessen volgen, maar hoef ook niet per se hoge dressuur oefeningen te kunnen. maar als ik een probleem heb waar ik niet uitkom is het heel handig om bokkers om tips te vragen, iig beter dan dat ik zelf verder ga prutsen! maar als standaardantwoord staat er dan al na een half uur: ga les nemen, en dat staat dan in bijna alle antwoorden.

Hallo! als ik les had zou ik het hier niet vragen, bokt is er ook om mensen te helpen hoor!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 14:58

Standaardantwoorden kunnen ook wel via bokt gegeven worden. Maar diepere problemen worden moeilijker. Vaak moet je iets zien om te kijken waar het probleem zit, bij het paard, bij de ruiter, bij het zadel of iets anders. En als je geen geld hebt voor dure lessen, vraag het dan aan iemand (of meerdere personen) op stal die er meer verstand van heeft. Maar ik denk dat je wel moet weten aan wie je het vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:11

Suusiej schreef:
Jeetje, kan je het nog aardiger zeggen Verward Verward



Inderdaad, beetje vaag. Maar ik vidn wel dat sommige dingen alleen opgelost kunnen worden als je iemand hebt die je fatsoenlijk lesgeeft (terwijl je ook dan niet zeker bent van het beste) want veel mensen denken zelf dingen op te kunnen lossen en dan valrt het achteraf troch aardig tegen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:38

Het is een standaard antwoord omdat het in alle gevallen de beste oplossing is. Daarbij kan je van even een verhaaltje en misschien nog een fotootje niet voldoende inschatten hoe iemand rijdt, hoe het paard loopt, hoe hij op hulpen reageert etc. Dus een papieren advies kan net zo goed de plank volledig misslaan als helpen.

En waar een wil is is een weg, een lesje af en toe moet in de meeste gevallen mogelijk zijn. Want er zijn genoeg onbekende goede instructeurs die echt wel betaalbaar zijn.

Culemborg here I come!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:46

inderdaad is niet iedereen in staat les te nemen, als ik die een beetje kan helpen op bokt vind ik dat leuk, maar zij moet natuurlijk niet beginnen aan dingen als aan de teugel rijden, scherpe bitten, sporen, probleemgevallen ed.
Maar als het even kan, is les nemen een uitkomst! het helpt je je paard/pony beter te begrijpen, te rijden, je hebt daardoor meer uitdaging in het regelmatig rijden, en je krijgt er veel contacten van met andere paardrijders, wat veel gezelligheid oplevert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:49

Waarom kun je gen lessen nemen?
dat is iets wat ik niet kan begrijpen.
Je kunt een paard kopen, je kunt zijn stalgeld en hoefsmid en da betalen, je kunt tuig kopen.
Maar geen les betalen?

Om een goede instructeur te hebben, hoeft die niet perse GP gereden te hebben.

nee, je kan mij geen smoesje geven dat ik het logisch vind dat iemand geen les heeft
(en voor diegene die het willen weten, ik heb ook altijd alles zelf bekostigd en het ook niet van m'n ouder gekregen)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:56

Les nemen is eigenlijk het allerbeste advies over internet.
Mensen kunnen vanachter hun beeldschermpje niet zien hoe jij rijdt. Men kan proberen je wat standaard oplossingen mee te geven, maar dat wil niet zeggen dat het daarmee ook is opgelost. Misschien zit het probleem wel veel dieper.
Een goede instructrice/teur kan je dus veel beter helpen. Die ziet hoe jij rijdt, hoe je paard zich gedraagt etc. etc.
Dus zo gek is ''neem les'' helemaal niet.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:51

Mij lijkt dat je dan als het financieel erg moeilijk word desnoods maar 1 keer in de maand lesneemt, beter dan helemaal niet.
Mijn probleem ligt ook weer anders, ik kan alleen 's avonds of in het weekend, om dan instructie te vinden hier valt ook niet mee.
Nu heb ik gelukkig een instructeur waar ik redelijk mee op één lijn zit maar was dat niet zo geweest dan is er gewoon niemand.
De maneges hier vind ik van een niveau dat ik er liever niet ga lessen.

And then she realized nothing would change...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:53

Geen les nemen is op de verkeerde dingen bezuinigen !!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:17

Ik heb een superinstructrice voor een lage prijs......!!! Heb het verschrikkelijk met haar getroffen.

Toen ik jonger was ging ik wel met iemand mee en dan kreeg ik in ruil les, zoiets valt altijd wel te bespreken. Als je daar iig moeite voor doet.

Les nemen is het meest belangrijke om verder te komen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:22

Van achter de PC kunnen we nooit beoordelen of jij wel compleet bent in het vermelden van wat je probleem is. En dus ook geen goed antwoord geven.
Je krijgt dan al snel van dergelijke conclusies als:
Als ik in mijn handen klap gaat mijn pony in galop. Nu mijn pony geen benen meer heeft gaat hij niet in galop op mijn handgeklap.
Conclusie: een pony zonder benen is doof

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:30

... niet alle instruceurs met diploma of wat dan ook hoeven goed te zijn. wat ik laatst hoorde is dat je een cursus kan doen (weet niet waar) en je krijgt dan een soort van sertificaat dat je les mag geven.. hier kunnen alle mensen aan mee doen..
tuurlijk kunnen er goede tussen zitten, maar voor hetzelfde geld doet er iemand mee die eigenlijk 100% recreatie ruiter is, en even in 2 weken een dressuur certificaat krijgt.
dus pas op!

start paardensport Zie profiel voor meer info

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:47

[quote="runningkawa"]Waarom kun je gen lessen nemen?
dat is iets wat ik niet kan begrijpen.
Je kunt een paard kopen, je kunt zijn stalgeld en hoefsmid en da betalen, je kunt tuig kopen.
Maar geen les betalen?

Mee eens .. en bovendien hoef je ook niet perse wekenlijks te lessen? Als het financieel niet haalbaar kan om de week je ook een eind op weg helpen

The thing I treasure most in life can not be taken away!

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:35

ik ken veel mensen zie het financieel moeilijk hebben, maar die niet izjn of haar paard kunnen verkopen, omdat ze er te gehecht aan zijn!

en ik heb ook een instructrice die voor weinig geld lesgeeft,maar niet iedereen kan zo iemand vinden hoor!
en ik zeg het nog maar een keer, natuurlijk is het het beste om een instructrice te nemen, vind ik zelf ook, alleen om dat nou honderd keer op bokt als antwoord te geven, je kunt toch ook proberen om eruit te komen, anders zou niemand iets vragen he! Haha! Haha! *LOL*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:37

Bezuinigen op les is echt de verkeerde manier van bezuinigen.........

Ik vraag 8,5 euro per half uur, kom ook eens in de maand als men dat wil........ nou vraag ik je, das toch niet teveel????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:43

Je hebt geen keus dan het 100 keer te zeggen.
De meeste dingen zijn nu eenmaal net via een computer uit te leggen.
Pas als mensen dat snappen is die herhaling niet meer nodig.

maar als je ziet hoeveel mensen er geen les hebben, schandalig..
Want om het ff kort te zeggen
het paard is de L*L
omdat de ruiter een paard koopt maar het niet kan betalen, liever gaat stadten, een setje koopt, te lui is om een bijbaantje te nemen enz enz enz.
Koop dan geen paard.
heel hard klinkt dat, maar wel precies zo als ik erover denk.
je hebt het niet over een autotje, of een scootertje, maar over een levend dier wat je express vern... omdat je geen les haalt.

Zo harde taal, maar lijkt af en toe wel eens nodig hier met al die mensen met die megaplaat voor hun kop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 20 bezoekers