Jaarling al 1.50m!!!! Hoe groot wordt ze??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:17

jaarlingen vabn 1.50 zie je wel vaker hoot, die eindigen vaak ergen sin de 1.60
jaarlingen van 1.60 die groeien meestal wel door tot de 1.70

maar wat ik heb gezien bij de fokkerij/springstal waar ik heb gewerkt, is dat ze het eerste jaar/anderhalf jaar soms heel hard groeiden, en dan rond hun 2e niet veel meer groeiden, dan gingen ze de breedte in, en als je ze da met 3 of 4 jaar zag, waren ze maar een paar cm groter dan dat ze als 2 jarige waren

helaas was er ook 1 heel erg triest geval, beestje was net 4 en al ruim 1.80 met benen die echt boomstammen waren hele grove gewrichten, amar ook de rest van zn benen waren heel erg dik
het was echt een schat van een dier, maar je deed hem geen plezier door hem te rijden/longeren
ook had hij een deuk boven in zn bovenbenen, rochting heup/kont
hij miste daar een heel stuk spieren, hij was zo hard gaan groeien(in een jaar tjd van 1.70 naar ruim 1.80) dat zn spieren niet de kans hadden gehad om het bij te houden(zelfde heb ik gehad met mn kniebanden, gelukkig is t met mij beter afgelopen dan met dat paard)

maargoed, ze hebben hem toen de tijd gegeven sterker te worden, maar helaas hielp het niet
springpaard zou hij nooit worden, en een toekomst op de wei of als manegepaard wilde de staleigenaar hem niet aandoen, aangezien hij as 4 was, dus is hij afgemaakt
een evenoud paard dat ook hard richting de 1.80 ging maar wel minder grof was gebouwd als dat paard, was alleen wat slap achter maar liep supergoed! ook al was er mer aanleg voor dressuur dan springen, dat paard werd gewoon rustig aan sterker gemaakt en daarna verkocht, net zoals de rest avn de paarden

dus zelfs extreem grote paarden komen nog wel goed terecht Lachen
Branca die 2 jarige van 1.72, hou daar eens van bij hoe hard die groeit, nu opmeten en over een paar maanden weer, wrsch heeft die haar groeispurt al gehad en zal er niet heel veel meer bijkomen, al zal die de 1.75/1.76 zeker wel gaan halen, misschien nog wel iets meer...

maargoed een jaarling van 1.50 zal niet extreem groot worden, 1.65 zoiets

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 11:53

O dat valt me dan weer mee.
Ik zou het jammer vinden als ze echt groot wordt, dat hoort gewoon niet bij het ras!!

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:07

Het is voor mij nog een verrassing hoe groot mijn jaarlingetje gaat worden.
Hij is nu nog best klein, weet niet hoe groot, maar heeft groei achterstand gehad.
Zal hij dat wel weer inhalen nu hij een goede verzorging krijgt?
Het maakt me verder niet zoveel uit ,als hij maar gezond blijft.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:46

paardenmaf schreef:
Hahaha ik heb juist van de week gehoord van de ellenboog tot het oksel maarja dat is meestal ongeveer wel evenlang!!!! Het wiordt een flink paard zo te zien!!!

maar waar zit de elleboog van en paard aan de vorobeen???? elleboog oksel lijkt me erg klein. dan moet ze een shetlander worden hihihihi

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:10

Cayusejuhh schreef:
nee vanaf zn kogel tot aan de oksel! en dat 2 keer dan klopt het wel


Deze regel is het indd!