last van mijn stuitje tijdens rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

last van mijn stuitje tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 11:52

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van mijn stuitje tijdens het rijden.

Dat is op zich een zwakke plek van me. Ik ben er op mijn 12e ofzo ooit eens heel hard op gevallen. Paar weekjes last van gehad, toen ging het over. Een jaar later kreeg ik er zonder aanleiding weer heel veel last van, vooral tijdens het fietsen. Toen heb ik er een jaar fysiotherapie voor gehad. Dat hielp niet echt en daar ben ik toen mee opgehouden en de pijn is toen langzaamaan weggegaan.

In de tussenliggende (ca 10) jaren heb ik het bij tijd en wijle nog wel eens gevoeld, maar nu heb ik er dus last van met het paardrijden. Niet heel heftig, maar wel dat je denkt van "hmm, ik zit niet zo lekker".

Iemand hier vaker last van gehad?

Ik zit op een zadel van iemand die een stuk kleinere kont heeft dan ik, kan dat een probleem zijn?

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:17

dat kan idd de oorzaak zijn. Lachen wat je kunt proberen is een bontje over dat zadel heen doen. Je hebt van die speciale dingen zodat je zachter zit! Haha! weet alleen niet meer hoe je het noemt! Lachen

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:26

zadelbontjes Haha!
Die kun je op het zadel vastmaken,een extra zacht zitje zeg maar.
Dus geen sjabrak bontje maar echt een bontzitje Haha!

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:56

Ik heb ook last van mijn stuitje, maar dan altijd als ik zit. Ik ben er ook voor behandeld. De pijn zou nu binnen een week moeten verdwijnen bij mij. Duimen maar.
Bij mij hielp een zadelbontje niet echt tegen de pijn. Lag meer aan het zadel zelf en de rug van het paard.

goos

Berichten: 178
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:14

oooh ik ben ook 1x zo hard van een paard gevallen op me stuitje elke dag heb ik er weer last van ik ben toen zelfs even blind geweest.
altijd als ik lang zit op iets wat hard is dan komt het of als ik een hele dag op school zit heb ik het ook heb ook altijd een kussen bij me.
ik weet niet wat je er aan kan doen veel succes!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 15:23

Dat met dat bontje kan ik wel eens proberen, ik ben binnenkort toch jarig, kan ik dat vragen!

Annickk
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:55

er zijn ook gel pads voor Op het zadel.. vriendin van mij had ook altijd heel erg last van der stuitje sinsd ze met die gelpad op het zadel rijd is het over

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 18:58

Je kan ook eens naar de dokter gaan en laten kijken of je stuitje niet gebroken is of misschien zijn je onderste wervels verschoven, dat het daarom zeer doet. Mijn vriendin had dit ook, met kraken is het voor een groot deel verminderd.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:42

Saskia heeft een ontstoken(geïrriteerd) staartbeentje gehad en zat vaak bijna huilend op haar pony. Geholpen heeft, eerst een fietsbroek( met ingebouwd kussen) en we hebben een Wintecdressuurzadel gekocht. Ook haar fiets heeft een gelzadel gekregen want de school staat 14km verderop, dat helpt dus ook niet echt mee bij zadelpijn.
De wintec rijdt ze nu nog steeds graag op. Met gelpad of bontje over je zadel mag je iig geen wedstrijden rijden.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:49

en als je zadel aan de kleine kant is, word het door een bontje of gelzit alleen maar kleiner.
Een groter zadel zou misschien een betere optie zijn.