wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:53

Die van mij hebben sinds gister de Rambo Rugs op, die zijn geloof ik 380 grams?

Pantykous

Berichten: 10492
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:23

Die van mij heeft sinds gisteren een 200 grams rambo deken op...

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:45

Sjuimpje schreef:
Die van mij hebben sinds gister de Rambo Rugs op, die zijn geloof ik 380 grams?


poeh is dat niet een beetje vroeg om nu t rond de 20 graden is al een 380 grams op te doen??

Ik heb ook een dikke van rond de 350 gram, maar die doe ik nu nog niet op, omdat ik bang ben dat hij gaat staan zweten!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:47

Nope,
die van mij zijn er gewoon warm onder, niet overdreven en ook niet klam.
Zoals het er nu uitziet doe ik ze morgenochtend weer af en krijgen ze weer de dunnere op.
Morgen wordt het wel weer zo'n 18 graden, dat is het op dit moment echter niet

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 11:53

ik zet me merrie vanaf morgen denk ik snachts met een zomerdeken, want de haartjes komen al weer.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:01

Jiron heeft sinds ene week een heel dun katoenen dekentje op. De volgende stap is een ong. 250 gr (lijkt meer een 150/200 gr.).

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78535
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:06

Mijn merrie heeft de hele zomer een zomerdeken op gehad (bescherming tegen vliegen en zon). Sinds gisteren heeft ze een winterdeken op, wel een niet al te dikke. Meestal doen wij de voorlaatste week van augustus de dekens erop, omdat ze dan, hoe warm het ook is, toch vacht aan gaan maken. Later in het jaar, wanneer ligt aan de temperatuur en de vachtaanmaak, gaat er nog een 2de dek op, deze is wat dikker en warmer.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:12

Die van mij staat al even onder een tussen deken als het nog iets kouder wordt en langer aanhoudt dan gaat de 300 grams er op en dan duimen dat ik niet hoef te scheren Haha!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:21

Ik ben gezegend met een paard met een dun velletje. Buiten staat hij onder een 0-grams regendeken, binnen bloot.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:17

heb vandaag weer een nieuwe deken gekocht, een horseware dek, is zomerdeken, die heeft die van mij nu gewoon op 's nachts, en op de wei, want is ook waterdicht. Dikker krijgt die van mij nog niet op, want ze heeft het hier lekker warm onder, en van de week zou het ook weer warmer worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:27

heb vandaag times der eerste echte eigen deken gekocht (de rest waren afdankertjes van de rest van de paarden Ach gut )

ik heb deze deken gekocht.
Afbeelding

Samenstelling: 600D 'honingraat' ripstop, waterdicht en ademend nylon buitenzijde. Anti pilling fleece voering.

Vulling: Geen.

Voorzien van: *Nieuw: 'S-line' belijning. Plingubbele borstsluiting met muskatons en nylon voering tegen schuren. *Neoprene schoftbeschermer. *Loopsplit. *Naadloos op de rug. *Laag aangezette kruissingels welke door de deken heen sluiten. *Afneembare bilkoorden. *Staartflap.

Maten: 145 t/m 215 cm.

3220335 Zwart met zwart/goudkleurige bies.

wilde geen schreeuwerig geruit dek of een rare kleur en vind deze er sjiek.

kan ze tot ongeveer eind oktober op en dan komt er een onderdeken onder te liggen.

wat is een goed merk onderdeken, of iig goede kwaliteit

cow_girl

Berichten: 435
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:32

Nee, nu nog niet, te warm.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 15:34

Het is heerlijk weer buiten?! Het is nog zomer hoor... echt geen deken nu, lekker Vitamientjes aan laten maken in het zonnetje

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:10

ikke sinds gister
alleen snachts want dan is het best fris,
als het regent du ik haar een dun regendek op

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:40

Die van mij staat in een binnenbox met lichtporten boven, dus wordt snel warm in de zon. Wel gaat hij s'avonds onder een zomerdeken. Wordt bij mij op stal voor gek verklaard. Heb de tussendeken al klaar liggen.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:46

billy en sultan staan nu onder een dun zomer dekentje..

bonfire
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:46

is nog veel te warm voor een deken

bonfire
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:47

Elise schreef:
Het is heerlijk weer buiten?! Het is nog zomer hoor... echt geen deken nu, lekker Vitamientjes aan laten maken in het zonnetje


helemaal mee eens

bonfire
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:48

vonneke schreef:
heb vandaag times der eerste echte eigen deken gekocht (de rest waren afdankertjes van de rest van de paarden Ach gut )

ik heb deze deken gekocht.
[image]

Samenstelling: 600D 'honingraat' ripstop, waterdicht en ademend nylon buitenzijde. Anti pilling fleece voering.

Vulling: Geen.

Voorzien van: *Nieuw: 'S-line' belijning. Plingubbele borstsluiting met muskatons en nylon voering tegen schuren. *Neoprene schoftbeschermer. *Loopsplit. *Naadloos op de rug. *Laag aangezette kruissingels welke door de deken heen sluiten. *Afneembare bilkoorden. *Staartflap.

Maten: 145 t/m 215 cm.

3220335 Zwart met zwart/goudkleurige bies.

wilde geen schreeuwerig geruit dek of een rare kleur en vind deze er sjiek.

kan ze tot ongeveer eind oktober op en dan komt er een onderdeken onder te liggen.

wat is een goed merk onderdeken, of iig goede kwaliteit


daar iz het nu nog veel te warm voor voor die deken maar iz wel mooi jah

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:58

Gisteren dacht ik eraan om een hele dunne zomerdeken op te doen, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, want vandaag is het weer hartstikke warm. En misschien krijgen we nog wel een paar warme dagen in september. En als mijn paard het te warm krijgt, bijt ze de deken stuk .... dus dan heeft het toch geen zin

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:58

vannacht heeft Orbaldo voor het eerst met een zomerdek op gestaan, Lottel staat nog zonder

in de regen heeft Orbaldo eerst met een regendek gelopen later heb ik dier eraf gehaald toen de zon ging schijnen.
Idd wil ik niet dat ze lang in het haar zitten , lottel heb ik nog nooit hoeven scheren,Orbaldo wel en die zal dit jaar ookwel moeten vrees ik

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:23

die van mij staat alweer een week ofzo onder een regendeken zondervoering. lijkt mij toch wel lekker hoor, hij staat in een buitenstal, en 's nachts vin ik het al aardig koud hoor. als het overdag winderig en regenachtig is zet ik hem ook onder dat deken. nu vandaag de zon lekker schijnt staat hij met zijn vliegendeken buiten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:30

Mijn merrie staat momenteel nog dag en nacht buiten. Ik heb ze meestal van april tot en met oktober dag en nacht buiten, de andere maanden ´s nachts op stal. Deze week heeft ze twee nachten een regendeken op gehad (zonder vulling). Ze heeft een heel mooi dun huidje, dus scheren was afgelopen winter niet nodig. Als het kouder wordt, gooi ik een zomerdeken onder de regendeken, zolang ze nog buitenstaat. In de winter krijgt ze haar Rhino Original (geloof ik..) op, eventueel aangevuld met zweetdeken of onderdeken eronder. Overdag gaat ze dan met regendeken + onderdeken, of regendeken + gewone deken naar buiten.

Ik sta soms echt perplex hoe vroeg mensen de dekens opgooien. Het blijven wel paarden! Tenminste, ik heb altijd echte die-hards! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:39

Times heeft haar deken nog niet op eerst maar eens schimmelloos worden en de temp een graad of 10 zakken

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:56

Ik ga hem scheren dit jaar, dus laat m nu lekker lang zonder deken buiten staan. Hij krijgt van zichzelf een teddyvacht, dus dat kan geen kwaad. Vorig jaar had ik m volgens mij wel al om deze tijd in de dekens, maar dat heeft nik sgeholpen. Vandaar nu scheren!