wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:57

Maar hebben de mensen die een regendeken op hebben deze 'snachts ook op?
Ul staat 's nachts dus wel op stal en daar is het nog aardig warm, ik ben bang dat het al te warm voor hem wordt Verward Overdag wil ik hem wel ophebben, maar 'snachts twijfel ik, ik kan ook niet steeds wisselen, dus erop is erop Scheve mond

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:25

ik wel Jaike want onze paarden hebben stallen die open kunnen naar een paddock. En eigenlijk laten we die altijd open.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:28

eef staat dus al onder 2 dekens! haha, 1 van ongeveer 100 gram en een ongevoerde regendeken...
ik wil haar niet hoeven scheren (is een fries) en ik wil ook absoluut niet dat ze dik in het haar komt

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:59

Buddy staat nu nog 24/7 buiten,
ik twijfel erg Haha!
of ik hem binnen ga zetten snachts, of de regendeken erop....

HELP...

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:03

Ik heb mijn paard en pony het hele jaar door zonder deken. Alleen 's-nachts en bij extreem slecht weer staan ze binnen, altijd luiken open.

Het valt het met de wintervacht erg mee, meestal kan ik gewoon rijden tenzij het 's-winters een keertje warm is, dan moet ik er echt rekening mee houden, anders worden ze te nat.

Alleen als het echt heel hard gaat vriezen, krijgen ze bij mij een deken op.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:03

Ik ga denk ik rond volgende week beginnen met dekens..

Vraeghoeve

Berichten: 710
Geregistreerd: 10-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:39

ik ben van mening dat mensen te snel denken "ik heb het koud dus mijn paard heeft het koud". Een paard kan veel beter tegen lage temperaturen dan tegen hoge. In het geval van een sportpaard ligt dit anders, nl de vacht moet kort blijven tegen het zweten. maar als je gewoon een recreatiepaard hebt hoeft hij helemaal geen deken op. nouja dat is mijn mening. Ik krijg in ieder geval de kriebels als ik nu al paarden met een deken op zie.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:42

schaapjuh schreef:
:? het is nog zomer...?!? Schijnheilig


waar woon jij dan?
kom ik daar ook wonen Haha!

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:53

Die van mij staat nu onder een zomerdeken van HH.. ook pas sinds gister..

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:54

Mijne staat nu 2 dagen onder een zomerdekentje Lachen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:02

Ik wilde eigenlijk ook nog niet beginnen, maar aangezien ik niet van plan ben om haar te scheren, denk ik dat ik toch vandaag al (noodgedwongen) haar de 0 grams regendeken op leg..., want ze begint nu beetje bij beetje meer vacht aan te maken en dat is niet de bedoeling!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:04

Nee echt niet! Tonks krijgt binnen nooit een deken op en buiten begint ze met een ongevoerde regendeken als het een graad of 8 is.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:09

Die van mij nog niet hoor! Die staat eigenlijk altijd vrij kort in het haar en wordt dan ook nooit geschoren. Pas als de temperatuur overdag onder de 12 graden zakt gaat er een dekentje op. Voor een deken s'nachts ligt de grens op een graad of 7, dat zal binnenkort wel eens gebeuren.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:13

Een paard voelt zich het beste tussen de 2 en de 16 graden zonder deken. pas als het onder het vriespunt komt gooi je s'nachts een deken om. Er zijn uitzonderingen: Een haflinger voelt zich het beste tussen de -2 en 10 graden zonder deken. Dit kun je ook bij je veearts navragen er bestaan vaste schema's hiervoor.

voor de regen kun je een regendeken om doen, dit is puur een regenjas.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:17

Ze krijgt een regendeken op ter bescherming tegen het weer....
Als het starks echt koud wordt, krijgt ze een waterdichte winterdeken op.
ik wil haar niet scheren...dus zo voorkom je dat ze een te dikke vacht aan gaat maken...

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 14:20

Issy schreef:
Een paard voelt zich het beste tussen de 2 en de 16 graden zonder deken. pas als het onder het vriespunt komt gooi je s'nachts een deken om. Er zijn uitzonderingen: Een haflinger voelt zich het beste tussen de -2 en 10 graden zonder deken. Dit kun je ook bij je veearts navragen er bestaan vaste schema's hiervoor.

voor de regen kun je een regendeken om doen, dit is puur een regenjas.


Vertel dit maar eens tegen die pony van mij.. Die vind het echt niet lekker hoor om met zo'n dun dekentje op te staan.. Die eet dan gewoon niet, pas als ze een dikkere deken omheeft gaat ze weer eten buiten.. Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:26

Issy schreef:
Een paard voelt zich het beste tussen de 2 en de 16 graden zonder deken. pas als het onder het vriespunt komt gooi je s'nachts een deken om. Er zijn uitzonderingen: Een haflinger voelt zich het beste tussen de -2 en 10 graden zonder deken. Dit kun je ook bij je veearts navragen er bestaan vaste schema's hiervoor.

voor de regen kun je een regendeken om doen, dit is puur een regenjas.


zal allemaal best,
maar dan maken ze wel een vacht aan waar ik geen zin in heb Knipoog

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:32

Mijn paard heb ik al alweer een week met een regendeken oplopen buiten in het land. Op stal gaat de deken er weer af.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 16:46

beautyfull_mickey schreef:
waar woon jij dan?
kom ik daar ook wonen Haha!


Ik ook, ik ook Haha! Knipoog

Ik heb trouwens mijn besluit genomen, ik heb Ul vandaag zijn regendeken even opgehad om te passen en te wennen aan het gevoel tussen z'n benen (hij is 3 en kent dus nog geen dekens Tong uitsteken ) daarna heb ik hem weer op stal gedaan en zijn deken ingespoten met "waterdicht-maak-spul" en anti-bijt, zo blijft hij er in ieder geval vanaf Haha! Dit weekend wil het weer even droog worden, maar zodra het daarna weer gaat regenen gaat de deken erop, die is nu iig klaar voor gebruik Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:48

Die van mij staat al weer met een zomerdeken op. Hij staat overigens in een buitenbox.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:00

Die van mij staat nu voor het eerst s'nachts onder een 150 grams in een buitenbox in drenthe. Morgen overdag denk ik een zomerdeken. Hij doet verder niets, nou ja, boos worden dat hij niets mag doen.....

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:14

Ik heb Prisca vanmiddag haar zomerdeken opgedaan. Als het zo nat blijft, wissel ik denk ik al vrij snel door naar haar regendichte tussendeken...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:44

Vraeghoeve schreef:
ik ben van mening dat mensen te snel denken "ik heb het koud dus mijn paard heeft het koud". Een paard kan veel beter tegen lage temperaturen dan tegen hoge. In het geval van een sportpaard ligt dit anders, nl de vacht moet kort blijven tegen het zweten. maar als je gewoon een recreatiepaard hebt hoeft hij helemaal geen deken op. nouja dat is mijn mening. Ik krijg in ieder geval de kriebels als ik nu al paarden met een deken op zie.


Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Paarden hebben het idd niet snel koud en wat de temperatuur betreft zou die van mij voorlopig niet onder een deken komen. Ook de lengte van zijn vacht maakt mij geen fluit uit. Die ontwikkeld hij ook wel onder een dikke deken. Het enige nadeel is de kou van de regen wat de spieren erg gevoelig maakt en dat geeft mij momenteel de twijfel, wel of geen deken. En dus geen dikke winterdeken, maar een gevoerde dunne watredichte ademende regendeken.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 19:48

Ik heb nog niet eens de kachel aan thuis!?!?!?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:53

Jantine2 schreef:
Ik heb nog niet eens de kachel aan thuis!?!?!?


moet dat dan Haha!