wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 13:30

Mirk krijgt vanaf vandaag zijn zomerjasje weer aan Hij heeft nu al gigantische lange haren, en ik verwacht dat het niet meer zulks weer wordt dat ze straks weer lekker het land in kunnen... Dus, zijn deken komt er weer aan

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:09

Onze paarden krijgen ook weer hun jas aan *LOL*
Meestal doen we het per 1 sept. maar ik vind het nu best wel koud 's avonds. Wij hebben ook buitenstallen. Overdag deken af, als het lekker weer is. Ik merk dat ze het heel lekker vinden weer een deken op

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:14

Die van mijn hebben sinds gisteren hun regendekentjes op! Mn jongste, die is vet op dieet, kan zich met het natte weer niet goed warm meer houden... Huilen Zieligerd stond helemaal te trillen van de kou...

Voor het echte werk wacht ik nog ff, ik heb haflingers, die kunnen er beter tegen!

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:28

Mijn (verzorg) Fries staat overdag buiten zonder deken en s'nachts op stal zonder deken. Zodra de tempraturen overdag omlaag gaan krijgt hij zijn regendeken op, die is gevoerd met fleece. Deze deken houdt hij dag en nacht op zodat degene die hem buiten zetten hem niet eerst zijn dek op hoeven te doen. (Dekens worden deze week gewassen, dus kan ze er nu toch niet op doen)

Er is mij verteld dat hij altijd extreem kort in zijn haar blijft (ik doe hem pas sinds het voorjaar).

Maar van de winter gaan er lekker dikke dekens op want ik wil geen paard met een bontvacht. Is namelijk niet handig in de training en bij indoorwedstrijden.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 15:32

mickey staat vanaf morgen alweer een weekje onder haar deken Lachen
is een katoenen zomerdeken,ze staat er dag en nacht onder.
mickey staat trouwens gewoon op stal.

hierna als het kouder word ga ik opbouwen met dekens,en na de winter weer afbouwen Lachen

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:15

Verward het is nog zomer...?!? Schijnheilig

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:21

Ik wacht meestal totdat het onder de 10 graden wordt. Tot die tijd hebben ze het echt niet koud hoor en scheren moet ik toch, of ik nu wel of niet vroeg een deken op gooi!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:25

Die van mij heeft nu een ongevoerde regendeken op.

Burning_star
Berichten: 129
Geregistreerd: 07-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:41

Mijn meisje heeft helemaal niets op. Staat lekker nog altijd buiten!
Als het hard begint te regenen, loopt ze in haar stal. Ze heeft helemaal nog geen deken nodig! Paarden kunnen zich heel goed aanpassen aan de weersomstandigheden en de temperatuursverschillen, en ze kunnen beter tegen koude dan tegen warmte. Voor hen is het nu zalig buiten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:45

Ik heb geeneens een zomer deken!
Magic staat ondertussen wel weer op stal (buitenbox), maar bij een deken opdoen heb ik nog niet stil gestaan hoor.

Pas als het echt kouder wordt krijgt ze een overgangsdek op. Ik vind het altijd lekker om paarden zo lang mogelijk in hun blote velletje te laten staan.
En Magic komt toch niet zo dik het in het haar dat we haar moeten scheren Clown

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:59

Mijn paard schiet ook al in haar haar... Zou een katoen dekentje erop mogen?

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:59

hanimo staat al zeker twee weken met ongevoerde regen deken op stal en in het land

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:08

Jolynn schreef:
Ik wacht meestal totdat het onder de 10 graden wordt. Tot die tijd hebben ze het echt niet koud hoor en scheren moet ik toch, of ik nu wel of niet vroeg een deken op gooi!


Hier hetzelfde normaal gesproken. Alleen scheren doe ik dit jaar niet. Het betreffende paard is drachtig dus mag langzaam maar zeker in de winter steeds minder gaan doen.... zwangerschapsgym Haha!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:22

Mmm, nu twijfel ik toch wel, Ul staat overdag buiten en 's nachts op stal, met dit rotweer staat hij echter maar een paar uurtjes buiten.
Ik wil eigenlijk ook wel beginnen met een ongevoerde regendeken, maar af en toe is die zon zo fel Schijnheilig Ik kan ook niet heen en weer blijven rijden, want na 10 min. plenst het weer

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:24

Samsam staat nog in zijn blootje. Alleen met heel nat/winderig/koud weer een ongevoerde regendeken.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:17

Ik heb ze nu onder een zomerdekentje staan. Als het over dag wat warmer is gaat deze af anders laat ik ze ook overdag op. Als het 's nachts nog weer wat kouder wordt krijgen ze een tussendeken op.

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:20

lars heeft alweer zijn zomerdekentje opliggen. Als het weer warmer wordt haal ik em wel weer ff af. Haha!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:35

Dus een katoenen dekentje zou wel mogen?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 23:39


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:40

Pompidou gaat vanaf dit weekend s'nachts weer onder een zomerdeken.
Als het echt giet buiten, staat ze al met een regendeken op.
Ik begin bij haar altijd vroeg met dekens omdat ze zelf ook heel snel begint met een vachtje kweken...
En dat vachtje wil ik niet. Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:49

Mijn bijrijdpaard krijgt vanaf vandaag haar dunne regendeken op. Ik vind het te slecht weer nu en ze is vrij gevoelig op het weer, dus ik ga haar niet langer pesten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:22

Jantine2 schreef:


hahaha onze paarden zijn alles behalve natuurlijk. Ze staan in een stal lopen in een bak op zand met een leren zadel erop en gewicht van de ruiter. Ze hebben ijzers onder. En we rijden ook nog eens wedstrijden. Moeten een trailer of vrachtwagen op hahah erg natuurlijk allemaal.

Mijn paard heeft sinds gisteren weer een deken op wilde het al eerder doen maar was op vakantie. Ik hou ivm wedstrijden graag zijn haren kort en dit jaar wil ik proberen niet te scheren (voor het eerst sinds 6 jaar). Hij gaat niet het land op omdat ik erna weer de da kan gaan bellen. Komt er bijna iedere dag 2x eruit en hij heeft het zooooo verschrikkelijk slecht.

Zolang je paard niet overdreven staat te zweten onder de deken zie ik geen problemen. Zolang je paard iedere dage vroeg en gezellig is ook niet. Iedereen doet het anders de ene zonder dekens de hele winter en sommige leggen en 4 op en is het nog niet voldoende. Moet iedereen lekker zelf weten zolang het paard maar happy en gezond is.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:29

Jantine2 schreef:


Ja we weten wel dat we dierenbeulen zijn. Ik zal maar niet gaan vertellen wat ik van de zogenaamde one rein stop vind Lachen

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:50

Die van mij staat ook onder een regendeken, wil eigenlijk niet scheren
dit jaar dus voor het eerst vroeg dekens opgedaan (sinds 2 dgn Haha! )

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:51

Mijn paard staat sinds deze week met een regendeken. Het is een draver met een dunne vacht en als het dan zo hard regent staat hij echt te bibberen van de kou. Hij staat namelijk in een uitloopstal.