wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:20

Mijn paard staat alleen nog onder zijn Anky-zomerdeken en ik heb niet echt het idee dat ie het koud heeft! Wel doe ik hem zijn regendeken op als het met bakken uit de hemel komt en hij tijdens het mesten stil staat te hangen in de paddock

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:23

Mijn haflinger gaat dit jaar voor het eerst onder deken eerst 150 gr. daarna 300. Hij was weer wat dikker in z'n vacht gaan zitten maar vanavond ging ik rijden een en al rond vliegende haren!! Meneer haart weer uit. Dus ik vind het nog geen tijd voor een deken!!

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:46

zomerdekentje finito...dank je wel randeux

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:48

Die van mij staan ook onder een deken. Ze staan nu in buitenboxen dus dat is wat kouder dan in een binnenstal. Ze staan onder ongevoerde/dungevoerde regendekens.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:54

beautyfull_mickey schreef:
waar woon jij dan?
kom ik daar ook wonen Haha!


N-Veluwe Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:47

hmmm deken is er sinds gisteren ook weer af *LOL*

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:59

Ik heb de deken er wel op, buiten regen deken als preventie Knipoog
En snachts de ene een katoene deken en de ander n wat dikkere staldeken.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:10

ik ga denk ik dinsdag beginnen met mijn regendeken met een fleece dekentje eronder ... dat gewoon dag en nacht op zodat ie t lekker warm heeft ik heb liever dat ie t te warm heeft dan te koud

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 11:17

nou te warm is niet goed...
en je moet eigenlijk niet kijken van: die dag gaat de deken erop... maar gewoon het weer in de gaten houden

buddy staat nu iig nog lekker in z'n blootje Haha!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:46

shadowflower schreef:
ik ga denk ik dinsdag beginnen met mijn regendeken met een fleece dekentje eronder ... dat gewoon dag en nacht op zodat ie t lekker warm heeft ik heb liever dat ie t te warm heeft dan te koud



Een paard heeft het gewoon niet snel koud... ze hebben het wel snel warm als je er een TE dikke deken op gooit.

Het is echt zeer oncomfortabel voor je paard als ie het te warm heeft hoor Bloos!

Nou zeg ik niet dat je paard het per definitie te warm zal hebben met een fleeceje hoor Knipoog maar zodra je merkt dat ie klammig wordt onder de deken moet je echt ingrijpen door het eraf te halen of een dunnere erop te leggen.

Ik weet zelf nog niet wat ik dit jaar doe. Vorig jaar is Ynz gewoon in dr vacht geschoten ondanks een deken dus die hebben we geschoren. Maar ik ben vorig jaar ook best laat begonnen met dekens, dus misschien ligt het daaraan.

Het is gewoon moeilijk bij haar, ze heeft het echt snel te warm onder een deken. Ik zou als het wat kouder wordt snachts een fleeceje op kunnen doen en langzaam naar een 300 grams en daarna 490 grams kunnen gaan... maar eerlijk gezegt denk ik dat het toch weer scheren wordt Knipoog Gelijk overal vanaf Lachen

Hoe doen jullie dat bij paarden die het snel warm hebben?

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:47

ik had ook een vraag ?

doen jullie dan eerst een dunnen deken om of gelijk een dikken denken.
dan moet je toch eerst een dunnen deken omdoen en dan naar een dikkere deken overgaan.

want vlede jaar ging ik gelijk over naar een dikke deken want toen had ik dr eerts geschoren en dat wil ik dit jaar niet doen, dus ik vraag me nou af van moet je dan eerst een dunne deken om doen en daarna een dikkere, of kan je gelijk een dikke deken omdoen?

alvast bedankt Haha!


en idd het is lastig weer het regend maar het is nog warm weer. dus ik denk dat ik overdag een deken om doe, en snachts heb ik dr in stal en denk dat ik dan geen deken om doe, of moet ik hem dan ook omdoen? Verward

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:59

Wanneer je je paard nu niet gaat scheren is het idd beter wanneer je eerst een dunne deken opdoet en deze verwisseld voor de dikkere wanneer het weer kouder wordt Knipoog

Wanneer je pony/paaard een warme stal heeft kun je best overdag een ongevoerde/dunne regendeken opdoen en 's nachts niets, maar ik denk dat het fijner is wanneer je dan 's nachts ook een dun dekentje opdoet aangezien de nachten weer kouder zijn dan de dagen Haha!

Erg lastig zoiets, waarom kunnen paarden nou niet praten Tong uitsteken Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:04

Wij hebben Gossie altijd heel vroeg een deken op gedaan en met vroeg bedoel ik eind september, weliswaar een dunne herfstdeken. Nu heeft ie er nog geen op, het weer is te wisselend, maar nog niet ijkoud en Gos heeft het ook nog niet koud. Hangt dus van het weer af, het is dit jaar niet erg als hij een dikke vacht krijgt, erg veel/intensief word er niet meer met gereden..
Dus zodra ik merk dat hij het fris krijgt dan gaat er een dekentje op, meestal wanneer het onder de 10 graden komt snachts.
Hij gaat trouwens wel eerdaags zn regendeken op krijgen buiten, want het duurt veel te lang voordat ie droog is en raakt er ook verkouden van dan.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:56

wouter krijgt eerst 150 gram op daarna 300. Mijn vriendin begint als de paarden op stal gaan maar ik hoorde vandaag dat dat pas in December is beetje laat!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:31

Lastig allemaal hoor. Rinus heeft nog nooit onder een dek gestaan. Vorig jaar heeft hij gewoon zonder dekens buiten gestaan zonder enkel probleem. Hij wordt nu alleen meer bereden en dit jaar wil ik eigenlijk niet dat hij in zijn wintervacht komt. Ik wil hem dus onder dekens zetten. Nu moet ik dekens gaan kopen maar ik weet niet welke...

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:35

Mijn paard staat vanaf vandaag onder een regendek.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:36

Bij ons in de stallen is het nog vrij warm, dus ik wacht nog even met de dekens. Waarschijnlijk dat ik haar met een week of 2 een zomerdekentje opgooi Lachen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:36

Irre schreef:
Lastig allemaal hoor. Rinus heeft nog nooit onder een dek gestaan. Vorig jaar heeft hij gewoon zonder dekens buiten gestaan zonder enkel probleem. Hij wordt nu alleen meer bereden en dit jaar wil ik eigenlijk niet dat hij in zijn wintervacht komt. Ik wil hem dus onder dekens zetten. Nu moet ik dekens gaan kopen maar ik weet niet welke...


Staat hij dag en nacht buiten?

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:36

nee alleen overdag

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:12

ik heb de laatste week er een 0 grams regendeken er op gehad liggen, volgende week word t volgnes mij weer warmer. dus dan zal hij er wel weer vanaf moeten..

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:27

Jaike schreef:
Wanneer je je paard nu niet gaat scheren is het idd beter wanneer je eerst een dunne deken opdoet en deze verwisseld voor de dikkere wanneer het weer kouder wordt Knipoog

Wanneer je pony/paaard een warme stal heeft kun je best overdag een ongevoerde/dunne regendeken opdoen en 's nachts niets, maar ik denk dat het fijner is wanneer je dan 's nachts ook een dun dekentje opdoet aangezien de nachten weer kouder zijn dan de dagen Haha!

Erg lastig zoiets, waarom kunnen paarden nou niet praten Tong uitsteken Haha!



okej ze heeft nu een dunnen deken (regen deken) in de wei overdag om maar moet ik hem nou ook s nachts omhouden of nie??
Laatst bijgewerkt door snoocky op 30-08-04 17:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:29

Ik heb zojuist een 150 grams waterdichte deken aangeschaft en een 300 grams waterdichte deken. Is 300 gram genoeg om de winter mee door te komen of heb ik ook nog een onderdeken nodig??

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:46

die van mij staat sinds vrijdag met zomerdek op, staat wel in een soort buitenstal, en met die deken gaat ze ook de wei op.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:11

als ze kaal geschoren zijn krijgen ze een deken om, en mijn drachtige merrie pas als het vriest. Die moet haren kweken!!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 10:46

snoocky schreef:
okej ze heeft nu een dunnen deken (regen deken) in de wei overdag om maar moet ik hem nou ook s nachts omhouden of nie??


Ik heb 'm 's nachts ook de regendeken op, ook al staat hij 's nachts gewoon binnen, wel staat het luik open en tot 's avonds laat ook de grote garagedeur, maar anders zou ik iemand anders belasten met al dat gewissel Tong uitsteken
Het ligt er een beetje aan hoe warm je stal is, maar het mooiste vind ik dat hij 's nachts een zomerdekentje op heeft en overdag een regendeken, helaas is dat bij niet mogelijk....... Scheve mond